Flere som

Smurfine88

Forumet er livet
Juli13-jentene
Desemberskattene 2014
Julimammaer 2016
Har begynt å tenke på fødselen? :P


Sent from my iPad using BV Forum
 
haha,nei! ;) men her blir det ks,så det bli spennende å få en dato denne gangen!
 
Ja, jeg har det :) Jeg er jo førstegangsfødende, alltid gledet meg til en fødsel for da får vi jo babyen vår men nå kjenner jeg at jeg er usikker på hva jeg har begitt meg ut på :p Mye fordi mamma hadde en fryktelig tøff fødsel med meg, veldig redd for å få lik fødsel. Men jeg har mest angst for å gå på overtid mer enn 10 dager, synes det er skummelt.

Men jeg tror nok alt kommer til å gå veldig bra, håper vi får en god fødselopplevelse :)


❤️ Desember 2014 ❤️

Taster på appen :)
 
Gleder meg litt jeg! :) jeg blir andregangsfødene og må si at det er en utrolig spesiel opplevelse. Litt sånn "ut av deg selv" opplevelse! :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Gleder meg litt jeg! :) jeg blir andregangsfødene og må si at det er en utrolig spesiel opplevelse. Litt sånn "ut av deg selv" opplevelse! :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, eg og glede meg litt :) spent på om d tar kortere tid då :P

babyjente 27 Juli ♡
 
Ja, fordi når jeg fikk andremann så lovte jeg meg selv at jeg aldri skulle gjøre det dr mot meg selv igjen. En fantastisk følelse å få babyen opp på magen når det er over, men det før :/ ingen komplikasjoner, men siiiiinnsykt vondt. Rakk ikke epidural me nr 2, så da er vel sjansen liten for at en gjør det gang nr 3...


To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3
 
Ja. Dårlig erfarding med nr 2. Så er i tankene mine.
 
Ja, eg og glede meg litt :) spent på om d tar kortere tid då :p

babyjente 27 Juli ♡
"Regelen" er vel at den skal halveres.. Altså tiden. Jeg regner bare fra når jeg kom på sykehuset for med begge to gikk jeg med uregelmessige rier hjemme i noen dager før det endelig ble tak i dem, så litt vanskelig å si når det startet. Så regner fra når jeg vet jeg var i aktiv fødsel, og det var jo når jeg kom på sykehsuet og ble målt til 5cm begge gangene. Og med nr 1 tok det 4t fra jeg kom på sykehuset til han var ute, og nummer 2 tok 2,5t. Så hos meg tok det jo ca halvparten så kort tid. :P Men jeg syntes den som tok 4t var bedre enn den som tok 2,5t.. ;)
 
"Regelen" er vel at den skal halveres.. Altså tiden. Jeg regner bare fra når jeg kom på sykehuset for med begge to gikk jeg med uregelmessige rier hjemme i noen dager før det endelig ble tak i dem, så litt vanskelig å si når det startet. Så regner fra når jeg vet jeg var i aktiv fødsel, og det var jo når jeg kom på sykehsuet og ble målt til 5cm begge gangene. Og med nr 1 tok det 4t fra jeg kom på sykehuset til han var ute, og nummer 2 tok 2,5t. Så hos meg tok det jo ca halvparten så kort tid. :P Men jeg syntes den som tok 4t var bedre enn den som tok 2,5t.. ;)

Så eg må belage meg på dager med rier heime denne gangen og altså.. :P eg kom inn på sjukehuset kl 19 fredags kvelden, fikk epidural kl 22 og fikk riedrypp kl 0700 og ho var født 1,5 time seinere :) veldig fin fødsel men kunne godt sluppet de dagene heime altså :P


Sent from my iPad using BV Forum
 
Så eg må belage meg på dager med rier heime denne gangen og altså.. :p eg kom inn på sjukehuset kl 19 fredags kvelden, fikk epidural kl 22 og fikk riedrypp kl 0700 og ho var født 1,5 time seinere :) veldig fin fødsel men kunne godt sluppet de dagene heime altså :p


Sent from my iPad using BV Forum
Oi, ja da gikk det vel fort når du først fikk dryppet :) Nei en vet jo aldri, kan jo være det går rett på denne gang med deg :) begynte med uregelmessige rier av og på fra torsdag med første og han kom mandags morgen. Men med andre mann så begynte det vel flere uker før han kom. Ikke sånn døende vondt, men blir jo litt motløs når det hele tiden stopper opp :P
 
Ja. Dårlig erfarding med nr 2. Så er i tankene mine.
Uff så dumt..! Men det går nok veldig fint denne gang! Får bare håpe du får god oppfølging med tanke på å snakke og å forberede deg sammen med jordmoren din, slik at du ikke går å gruer deg.. For slik skal det jo ikke være!
 
Hadde en veldig lite hyggelig fødsel sist, så akkurat den biten gruer jeg meg veldig til... :o


❤️ Termin 16.12.14 ❤️

Taster fra appen:)
 
Uff så dumt..! Men det går nok veldig fint denne gang! Får bare håpe du får god oppfølging med tanke på å snakke og å forberede deg sammen med jordmoren din, slik at du ikke går å gruer deg.. For slik skal det jo ikke være!
Etter sist fødsel så skrev jeg klage til avd jordmor på sykehuset. Det satte hun veldig pris på for slik jeg ble behandla skal ikke skje.
Hun sa at jeg skulle få oppfølging ved senere graviditet så da tar jeg henne på ordet.
 
Har ikke tenkt så langt enda, har hatt raske og fine fødsler uten smertelindring så jeg håper dette går like bra! :)


Sitter på mobilen
 
Hadde en ganske tøff fødsel sist. Så gruer meg selfølgelig litt :P :P Men jeg vet og at når fødselen nærmer seg så er jeg så klar for å få ungen ut =) Og jeg er evig optimist og tenker at denne gangen blir det mye lettere, hehe ;)
 
Hadde en ganske tøff fødsel sist. Så gruer meg selfølgelig litt :p :p Men jeg vet og at når fødselen nærmer seg så er jeg så klar for å få ungen ut =) Og jeg er evig optimist og tenker at denne gangen blir det mye lettere, hehe ;)
Det er så sant! Jeg er nok også litt lik deg, tenker at det bare er noen timer med smerter og så er alt over :) nesten vertfall :P
 
"Regelen" er vel at den skal halveres.. Altså tiden. Jeg regner bare fra når jeg kom på sykehuset for med begge to gikk jeg med uregelmessige rier hjemme i noen dager før det endelig ble tak i dem, så litt vanskelig å si når det startet. Så regner fra når jeg vet jeg var i aktiv fødsel, og det var jo når jeg kom på sykehsuet og ble målt til 5cm begge gangene. Og med nr 1 tok det 4t fra jeg kom på sykehuset til han var ute, og nummer 2 tok 2,5t. Så hos meg tok det jo ca halvparten så kort tid. :p Men jeg syntes den som tok 4t var bedre enn den som tok 2,5t.. ;)
Jeg gikk fra 2-10 cm på 40 min sist, så hvis det skal halveres så dør jeg!! Gikk såå tregt frem til vannet gikk, da ble det action gitt :p Jeg lå på obs posten i 3dager da, indusert fødsel. Akkurat det unner jeg ingen.
 
Jeg tenker mye på fødselen. Ser på fødeavdelingen UK, leser fødselshistorier og spør et par venninner om hvordan de opplevde det. Jeg gruer meg veldig, og skulle helst likt å fått både epidural og lystgass. Sistnevnte har de kuttet ut på sykehuset. Jeg er ikke så veldig redd for smerten, mer selve opplevelsen. Ettersom jeg har opplevd så grove overgrep gjennom barndommen og deler av ungdomstiden, er jeg hypersensitiv mot nærhet og spesielt det å ha fysisk kontakt med andre. Jeg håper urinnstinktet tar over! :)
 
Har sett litt på fødeavdelingen på TV :P

I UK er det visst vanlig å ha med seg halve slekta og et par venner under fødselen :rolleyes:
Haha Huff det må være slitsomt

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp