Flere som vil stumpe røyken????

Tulla84

Gift med forumet
Junibarna 2015
Novemberbarna 19
Jeg er kankje litt dum. Men jeg har den innstillingen, at når jeg får(om jeg får) vite at jeg er gravid, så SKAL jeg stumpe røyken straks...Noen andre?
 
Jeg hadde også den innstillinga og jeg har klart det[:D]
 
Jeg slutta for noen måneder siden, hørte så mye om at røyking påvirker fruktbarheten. Gikk på røykekurs, Happy Ending, det vil jeg anbefale deg! Det har gått ganske så greit, etter mange års røyking.
 
takk for fine svar...har hørt om den boka, søstra mi leste den , men sluttet ikke...men har hørt av andre at den virket.
 
hei hei.
jeg er 24+6 i dag.
sluttet ikke å røyke med en gang nei...
hadde røyk i huset så det var litt vanskelig, men røyket ikke mer enn fem om dagen.
dagen før jeg var på første kontroll hos legen (altså 25 jan) så sluttet jeg. det var bare naturlig å slutte. tenkte ikke mere på den dumme røyken egentlig. må si det er deilig å slippe den vonde lukta+ at det koster masse penger.
fått veldig mye skryt at jeg klarte det når jeg ville[:D] må si at jeg er litt stolt da.. hehe... hvertfall ikke noe å angre på for å si det sånn.
veit at det er mange som har prob med å slutte når dem er gravide, og det må jeg si er litt synd. har hørt åssen babyen har det når vi røyker... stakkars[&o] men... jeg skal krysse fingre og tær for at dere skal klare å slutte[:)] good luck folkens[:D]
 
Hei. ja, det der er faktisk lettere enn man tror.. jeg trappet kraftig ned når jeg fikk vite jeg var gravid, tilslutt røykte jeg bare en til to om dagen i et par uker så tenkte jeg: så dumt egentlig, jeg MÅ jo ikke ha den. Så nå er det en uke siden jeg tok min siste!!! [:D] drømmer om at jeg tar en røyk om natta, men da angrer jeg alltid. merkelig!! Nytter å stille seg inn på det jah.
 
Masse lykke til [;)]
 
Jeg vil bare si at jeg synes dere er flinke som klarer å slutte å røyke!! Og det er strålende at dere tenker på det allerede nå i prøveperioden. [:)] lykke til med stumpingen og prøvingen. [;)]
 
ORIGINAL: Misin

Jeg vil bare si at jeg synes dere er flinke som klarer å slutte å røyke!! Og det er strålende at dere tenker på det allerede nå i prøveperioden. [:)] lykke til med stumpingen og prøvingen. [;)]

Signerer!
 
Hei babysyk.Vi får hjelpe hverandre[;)]
Vi får ta et veddemål når den tiden kommer.Så har vi ennå en grunn til å holde oss vekk[:D]
 
min motivasjon ligger i positiv test. har bestemt at når den dagen kommer er det finito!
 
Jeg skal stumpe røyken med en gang jeg ser et blått kryss igjen.

Var på utskrapning for et par uker siden, oppdaget MA i uke 11. Røyket da 1-2 om dagen, og spurte om dette kunne ha en innvirkning på aborten. Legen sa nei, men jeg kommer ikke til å ta et trekk hvis jeg blir gravid igjen. Skulle vel egentlig bare ha sluttet når jeg lå på så få om dagen, men det ble bare ikke sånn. . [&o]
 
ORIGINAL: Tulla84

Jeg er kankje litt dum. Men jeg har den innstillingen, at når jeg får(om jeg får) vite at jeg er gravid, så SKAL jeg stumpe røyken straks...Noen andre?

 
sluttet å røyke sååå mye som 20røyk om dagen da æ fikk vite at æ va gravid. Røykte ca 3-4 røyk helt til 01/01-06 kl 00.00 da sluttet jeg helt. å nå har vo ei nydelig datter som ble født 27/03-06[:D]
 
Jeg har også den samma innstillingen som deg.. Slutter på dagen, når testen er positiv! Det vet jeg at jeg klarer!! Nå røyker jeg ca 5 om dagen..
 
ORIGINAL: VilSåGjerne
Men en ting eg hørte for mange år siden,noe som eg aldri vil glemme, d var at når eg røker under graviditeten,altså hver gang en tar seg et trekk så hikker babyen i magen,

det er verre enn det faktisk - det har blitt sett på ultralyd at i en og en halv time etter at mor har tatt seg en røyk ligger barnet med kramper. Når man i tillegg tenker på at hver røyk snevrer inn blodårene så barnet får mindre oksygen når vi røyker så må det være motivasjon nok.
 
Selv sluttet jeg å røyke når mannen min og jeg bestemte at vi skulle bli prøvere - har hatt venninner som ikke har klart å slutte på tross av positiv test, så jeg fant ut at det var bedre å ta den kampen når jeg ikke hadde en baby i magen å tenke på... gikk forbausende lett å slutte (hadde røyka i 15-16 år), og jeg har ikke angret en dag! Spesielt ikke siden vi bestemte oss for å fremskynde prøvinga og jeg var gravid 6 uker etter at jeg stumpet røyken![:D]
 
ORIGINAL: lenemor

ORIGINAL: VilSåGjerne
Men en ting eg hørte for mange år siden,noe som eg aldri vil glemme, d var at når eg røker under graviditeten,altså hver gang en tar seg et trekk så hikker babyen i magen,

det er verre enn det faktisk - det har blitt sett på ultralyd at i en og en halv time etter at mor har tatt seg en røyk ligger barnet med kramper. Når man i tillegg tenker på at hver røyk snevrer inn blodårene så barnet får mindre oksygen når vi røyker så må det være motivasjon nok.

Selv sluttet jeg å røyke når mannen min og jeg bestemte at vi skulle bli prøvere - har hatt venninner som ikke har klart å slutte på tross av positiv test, så jeg fant ut at det var bedre å ta den kampen når jeg ikke hadde en baby i magen å tenke på... gikk forbausende lett å slutte (hadde røyka i 15-16 år), og jeg har ikke angret en dag! Spesielt ikke siden vi bestemte oss for å fremskynde prøvinga og jeg var gravid 6 uker etter at jeg stumpet røyken![:D]

Ikke for å psyke noen ut her, men jeg er enig med lenemor, det er nok ikke så lett å slutte selv om en har en liten i magen, da er det jo så mange andre hormoner i tillegg... Og hvis man sliter litt med å bli gravid, så påvirker røyking fruktbarheten... Det er nå en gang slik det er, om vi liker det eller ikke. Jeg stiller gjerne opp som "røykefadder" hvis noen trengr litt hjelp, dere får det til dere òg!
 
jeg har også altid hatt det som et utgangspunk.
 
når jeg blir gravid skal jeg slutte!å det gjore jeg også.
 
men,jeg prøvde å slutte før jeg ble gravid også...holdt meg i to uker..å det var da jeg ble gravid.så sprakk jeg,testa positivt og slutta igjen[:D]
 
så at røyken påvirker fruktbarheten er jeg ikke i tvil om!
 
det er ikke lett,men fyttikatta det er verdt det[:D]
 
Jeg sluttet for 3 måneder siden og det er deilig å være røykfri. Leste endelig ikke røyker og hadde to timer med akupunktur. Samt at dato var satt et par måneder frem i tid. Vi visste vi snart skulle bli prøvere og bedre å slutte før av fri vilje enn fordi man må når testen viser positiv. Lykke til :-)
 
Back
Topp