Flere som venter stort barn?

lille rødtopp

Forelsket i forumet
Jeg har nå vært på vekstestimering tre ganger, og har fått samme resultat alle gangene.
Den lille i magen blir ikke så liten, men ligger + 18 % over snittet.
Dvs ca 4,3 ved termin.
Med førstemann gikk jeg 10 dager over termim.
Blir litt småstressa over å gå for mye over termin når ungen i utgangspunktet er så stor.
Den skal jo ut også!
Skal tilbake på UL på sykehuset om 2 uker, og da skulle vi snakke om igangsetting etter termin
sa legen. Så jeg blir veldig godt fulgt opp føler jeg!
Flere som venter store barn?
Blir dere satt i gang, og hvor mye over termin må dere gå før dere blir satt i gang?

Jeg venter stort barn. Var allerede +22% i uke 32.
Men jeg skal ha planlagt ks, så for meg betyr liksom ikke størrelsen så veldig...

Jeg fikk første mann 10 dager på overtid.. veide 4,3 kg! Regner med at nr 2 også blir stor.. men får ingen vekstestimering.. eller igang setting.. siden det gikk greit forrige gang! Trøster meg med at kg ikke har så mye å si.. strl på hodet som er verst :-) Men sliter vel litt der og jeg.. hehe.. 38 cm på første mann ;-)

Jeg har født to store barn tidligere, en på 4650 gr og en på 4240gr - nå venter jeg nr 3 og håper ikke den blir så stor. Jeg skal på kontroll 2 dager før termin, og håper da at jeg blir satt igang da jeg har gitt utrykk for at jeg ikke ønsker å gå over termin...... med tanke på at jeg skal ha en kropp som fungere etterpå også

Jeg blir satt i gang 2 uker før.pga stort barn å også tidligere opplevelse[:)]

går jeg til termin ville jenta vår være ca 4.2-4.4 kg,å det er stort å vil ikkje oppleve det igjen.

Her ventes en på 4,5 ca[:)] til 14 august, å skal derfor inn på sykehuset for sjekk / vekstkontroll den 4 august å evt bli igangsatt dagen etter om han ikke har kommet av seg selv, får IKKE gå over den 14 uansett. Føler meg litt tryggere da[:)]

min er nå regnet til å "bare" være 3500 unge, men det med å gå overtid, så er det jo større odds for at ungen går NED i vekt en at ungen din blir større da[:)] 

Ligger for tiden akkurat på kanten av det grønne på sjemaet for SF mål, så JM mente han ville bikke 4 kg [&:] Men han ligger ikke helt nedi bekkenet ennå, så reell størrelse på SFmålet er egentlig litt mindre.

Men hun ville pga det og andre ting, sende meg til sjekk på føden like etter termin, og ikke la meg vente til de rutinemessig innkaller til samtale 8 dager over tiden. Så håper å få bli satt igang tidlig og ikke gå 14dager over med den store klumpen [:)]

Her var jeg estimering for ca 3 uker siden, da var lillegutt alt 2500gr, altså i ca uke 31,
skal på ny estimerings time den 29 juli, er kjempe spent på hva resultatet blir da [&:]

Men jeg tenker på at i vår familie har vi neste aldrig fått små barn, feks Marcus var
4130 og 53 da han ble født, lillebroren min var nesten 5 kg og jeg var godt over 4 kg
enda mamma røyka hele svangerskapet med meg.

Jeg har ikke hørt noe om igangsetting eller noe slikt her, men vi får se hva den 29 juli
bringer med seg [8D]

Jeg var på ultralyd idag og fikk beskjed om at han lå 20 % over. Ble nesten litt på gråten jeg, hehe. Storesøster var 4160 g født til termin, og de tippet lillebror vil bli ca 4450g til termin.  Syns det var utrolig slitsomt med lillesøster, pressa i 1 1/2 time, så håper det hjelper på at det er tettere mellom denne gangen. Sist var det 10 år siden. Men jeg kommer  til å be på mine knær om å bli satt i gang om jeg ikke har født til termin.

var på vekstestimering i uke 34/35 å då va hu 12% øve gjennomsnittet... skal på kontroll/samtale på tirsdag ang. igangsettelse eller ks.. spent på hva di har å si...

Her har vi motsatt problem eller hva jeg skal kalle det. Har vært på flere ultralyder pga at babyen er så liten og skal tilbake om tre uker for ny vurdering.

Hadde det ikke vært for at jeg har født to store barn tidligere så hadde dem ikke reagert sa dem men siden jeg hadde to store fra før, 4100g og 4820g så ville de følge med litt ekstra siden denne ser ut til å bli betraktelig mindre.

ORIGINAL: happyhappy

Jeg fikk første mann 10 dager på overtid.. veide 4,3 kg! Regner med at nr 2 også blir stor.. men får ingen vekstestimering.. eller igang setting.. siden det gikk greit forrige gang! Trøster meg med at kg ikke har så mye å si.. strl på hodet som er verst :-) Men sliter vel litt der og jeg.. hehe.. 38 cm på første mann ;-)

Ja har hørt at det er størrelsen på hodet som teller. Min har normalt stort hode, den er bare tykk over magen[:D] Så regner jo med at alt går bra!
Men slet med å få førstemann ned i bekkendet, var på nippet til keisersnitt flere ganger. Og han var "bare" 3852 gr.

15 % over og ventes til 4 kg ved terminen min. Skal på ny kontroll 1 uke før termin. legen snakket om igangsetting, men fraråder meg dette om det kan fødes frem normalt. Dette mht til barnet og meg selv.... Så får se hva som skjer [:)][:)]

ventes å bli 4 kg + til termin, men nå har jeg fått sv.skaps diabetes også så er mulig han blir større, krysser bena bare ved tanken. Men de har sagt at jeg ikke skal gå over termin, men det stoler jeg ikke på før den tid kommer

Back
Topp