Flere som venter barn nummer 2?(345)

trina

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Hei! Flere her som venter nummer 2?
Eller eventuelt 3,4,5?

Hvordan fortalte dere det til barnet som skal bli storesøster/storebror? Noen tips?
Har ei jente som fyller 4 i oktober :)

For min del blir dette barn nummer 2 :)
 
Teller det når man venter nr 6? :p

Nå er mine ganske store, men har jo fortalt det før til mindre barn. Vi har bare gjort det enkelt, sagt det rett ut og forklart litt/svart på spørsmål.
Jeg tror at det enkle er det beste med barn :)
 
Såklart det teller!
Kan jeg tillate meg å spørre hvordan det er å ha 5- 6 barn? Og hvor stor aldersforskjell det er på de? :p

Du har helt sikkert rett der. Litt usikker på når jeg skal si det, tenker mye på om det blir lenge for henne å vente hvis jeg sier det nå.
 
Vi venter nr 2. Men nr 1 er bare 1 år så har ingen tips.
 
Vi venter nummer tre! Men her er eldstemann 19, så han fikk beskjed når vi var sjokket over positiv test. ( han kom hjem når vi stod med den i hånden og så ut som vi hadde falt ned fra månen[emoji23])
Minsten er akkurat fylt 2 år, så han skjønner jo ikke rekkevidden av det. Men vi har begynt å snakke om baby i mammas mage da [emoji171]
 
Såklart det teller!
Kan jeg tillate meg å spørre hvordan det er å ha 5- 6 barn? Og hvor stor aldersforskjell det er på de? :p

Du har helt sikkert rett der. Litt usikker på når jeg skal si det, tenker mye på om det blir lenge for henne å vente hvis jeg sier det nå.

Det er hektisk, men utrolig gøy og mye kos :)
Mine er født i 03, 05, 06, 07 og 10, så har vært noen skikkelige travle år ;)

Husker vi venta til uke 20 var rundet når vi fortalte det. For da var halve tiden gått.
Men det er ikke noe fasitsvar på det da. Du må ta det som det passer for dere :)
 
Venter nr 2 men nr 1 er bare 2, så hun forstår det ikke. Men hun sier at hun skal bli storesøster, og at hun har baby i magen [emoji23]
 
Venter nr 2&3 og har en på snart 2 år fra før av, prøver å forklare han det men han skjønner ikke så mye, lært seg p si baby da [emoji28]
 
Det er hektisk, men utrolig gøy og mye kos :)
Mine er født i 03, 05, 06, 07 og 10, så har vært noen skikkelige travle år ;)

Husker vi venta til uke 20 var rundet når vi fortalte det. For da var halve tiden gått.
Men det er ikke noe fasitsvar på det da. Du må ta det som det passer for dere :)
Det var helt sikkert lurt. Får se om jeg klarer å vente til da :p
 
Venter nr 3. Har allerede sagt det til guttene som er 3.5 og snart 2 år. Minstemann forstår ikke hva vi snakker om, eldste sier bare nei når vi forteller at han skal bli storebror igjen :)
 
Venter nr 2 :) Spurte 2-åringen i går om han visste hva som var i mamma sin mage, og da svarte han "baby!!" - måtte le, hadde ikke forventet å faktisk få et korrekt svar :p
Har bestilt boken "Mamma har baby i magen" til han, så tenkte jeg vi skal begynne å lese og snakke mer om det etter hvert
 
Venter nr 2 :) Spurte 2-åringen i går om han visste hva som var i mamma sin mage, og da svarte han "baby!!" - måtte le, hadde ikke forventet å faktisk få et korrekt svar :p
Har bestilt boken "Mamma har baby i magen" til han, så tenkte jeg vi skal begynne å lese og snakke mer om det etter hvert
Så herlig!
Jeg har også laget bok til min, «Mari blir storesøster» men vi venter med å lese den enda, skal værtfall vente med å si noe til etter TUL på tirsdag:)
 
Vi venter nr.2, og storebror er 5 år. Han har Snakket om jentebaby siden i vinter Så da vi skulle fortelle, så gjettet han lett hva som var i magen. Han hoppet av glede og vi har alt på film [emoji813]️
 
Vi fortalte 3 åringen (straks 4) ganske tidlig fordi jeg var veldig sliten og hadde hatt litt blødninger så kunne ikke løfte på ham. Sa bare at det var baby i magen og at den kommer til jul. Vi har mistet tidligere så han vet at noen babyer forsvinner og han har ikke stilt noen ytterligere spørsmål rundt denne forsvinningen.
 
Vi fortalte 3 åringen (straks 4) ganske tidlig fordi jeg var veldig sliten og hadde hatt litt blødninger så kunne ikke løfte på ham. Sa bare at det var baby i magen og at den kommer til jul. Vi har mistet tidligere så han vet at noen babyer forsvinner og han har ikke stilt noen ytterligere spørsmål rundt denne forsvinningen.

Er nok lurt å fortelle det da ja, så han ikke blir bekymret. Håper alt går bra denne gangen :Heartred
 
Back
Topp