Flere som ukeshandler?

Vi månedshandler vi, da handler vi alt vi trenger av middagsmat (har skrevet meny), tørrvarer, hermetikk, frysevarer, toalettsaker, vaskesaker osv som vi trenger frem til neste lønning igjen.

Så fyller vi på med ferskvarer som melk, pålegg, brød, frukt, grønt osv 1 gang i uka.
Kan jeg få eksempel på meny?

Kan jeg få eksempel på meny?
Har den bare håndskrevet... men vi satte oss ned og laget en liste over alle middagsrettene vi bruker å lage.. lagde ett "rutenett" over alle dagene/ukene. Så fylte vi bare inn de forskjellige rettene i det rutenettet. Prøver å ikke gjenta samme tingen to ganger i løpet av den perioden (vi spiste pølser ca annahverdag og det var da vi begynte med det..for vi var driiiitlei pølser lissom).

Men ting i har med er

pannekaker
kjøttkaker med potet osv
karbonader med potet osv
hjemmelagt pizza
biffsnadder
fiskeboller
lasagne
ostesnitzler
steik
koteletter
fiskegrateng
supper
pastasalater
nachos
taco
wok

osv osv osv osv (ingen av oss er spes glade i fisk så har ikke så mye fiskemat)

Handler inn på mandag. Så handler vi inn til helga på fredag. Prøver å holde oss til det. Bruker ofte appen til Rema 1000 hvis jeg går tom for ideer :)

Mandag: Pølser i brun saus, grønnsaker og potet
Tirsdag : Fiskepinner
Onsdag: Gryterett
Torsdag: Fiskesuppe
Fredag : Foccacia, aioli, kyllinfilet og salat! (mmmm)
Lørdag : Hjemmelaga pizza
Søndag: Biff

Handler inn på mandag. Så handler vi inn til helga på fredag. Prøver å holde oss til det. Bruker ofte appen til Rema 1000 hvis jeg går tom for ideer :)

Mandag: Pølser i brun saus, grønnsaker og potet
Tirsdag : Fiskepinner
Onsdag: Gryterett
Torsdag: Fiskesuppe
Fredag : Foccacia, aioli, kyllinfilet og salat! (mmmm)
Lørdag : Hjemmelaga pizza
Søndag: Biff

Har samme handlingsmønster som deg. Mandag og fredag. Neste uke vil se ca sånn ut:

Mandag: Stekte grønnsaker med kylling og ris (brokkoli, bambusskudd, gulrot, løk og sopp)
Tirsdag: Bakt laks i saus av currypaste og kokosmelk med blomkålpuré og asparges
Onsdag: Pai med biff og grønnsaker
Torsdag: Pasta med kurrysaus, skinke og erter
Fredag: Taco med hjemmelaget guacamole
Lørdag: Pizza med kylling, mais, løk, ost og saus laget av kylling bretagnesaus (er ikke så glad i tomatsaus)
Søndag: Form (norsk versjon av lasagn. Spagetti i bunn så kjøttdeig med tomatsaus så potetstappe toppet med ost. I ildfast form i ovnen) Oppfinnsomt navn ikke sant! :laughing002

Åh nei, han spiser på langt nær alt, men har blir tilbydd hva vi spiser hver dag. Vil han ikke ha, så får han ei brødskive. Hadde jeg tatt hensyn til hva småen hadde villet ha, hadde vi spist pølser hver dag ;)

Hehe, var liksom det jeg tenkte :D Størstemann på 4 år her er blitt veeeeldig kresen! Så det er liksom blitt slik at vi lager "vanlig" (poteter, kjøttkaker, pølser, spagetti, osv) mat til middag og heller koser oss om kvelden hvis det er noe vi vet dem ikke liker (lasagne, gryterett, sov).
Rart det der at pølser skal være så himla godt?! :P

Hehe, var liksom det jeg tenkte :D Størstemann på 4 år her er blitt veeeeldig kresen! Så det er liksom blitt slik at vi lager "vanlig" (poteter, kjøttkaker, pølser, spagetti, osv) mat til middag og heller koser oss om kvelden hvis det er noe vi vet dem ikke liker (lasagne, gryterett, sov).
Rart det der at pølser skal være så himla godt?! :p
Ja, jeg fatter det virkelig ikke... Også BARE det og. Slik er det her. Han spiser BARE pølser, eller fiskekaker. Liker han ikke middagen spiser han BARE ris eller potet. Raringen <3

Har ukeshandla de to siste åra..sparer både tid og penger på det ..

Frøkna her i huset ,prøver seg på å si at hun ikke liker en gang iblant, men spiser det hun får..

handler alltid på fredag jeg for hele uka, men hender vi kjøper på melk og brød og salat som ikke holder lenge nok

Ukas meny:

* kylling,pommes frits og salat

* kyllingfrikasse med filet (matprat.no)

* wok med koteletter (matprat.no)

* kokt torsk med gulrotstuing og bacon (godfisk.no)

* stekt fiskepudding med rotgrønnsaker (godfisk.no)

* pasta med laks ( godfisk.no)

* laks og brokkoli i form (godfisk.no)

Har perioder hvor jeg blir veldig matlei og da er matprat og godfisk kjekke å ha :happy093

Ja, matprat er kjempegrei :) Jeg er blitt så glad i denne siden http://www.aperitif.no De har utrolig mye gode oppskrifter der :D

Back
Topp