Flere som tror de føder snart?

Trodde seriøst at jeg skulle føde i natt/morges. Hadde så mye vonde rier, som antageligvis bare var kynnere da. Skulle jo tro at jeg visste forskjell når jeg har født 3 ganger før:rolleyes:,men ikke alltid like lett å vite. Ringte inn på føden tidlig i morges i 6 tiden, og som da ba meg komme inn siden jeg hadde så vondt. Etter mye undersøkelser, fant de ut at jeg mest sannsynligvis har urinveis infeksjon som kan føre til mye rie aktivitet. Er bare 34+3 i dag så har jo ikkje lyst til å føde ennå. Men samtidig fant de også ut at jeg hadde 1 cm åpning:eek: men det betydde visst ikke noe. Og at babyen fremdeles ligger med rompa ned. Så fikk ny time til kontroll om 14 dager, for å se om de evt. kan snu babyen. Ellers blir det vel seteleie tenker jeg. Men med tanke på at jeg fødte 3 uker før tiden i fjor, så tenker jeg at det er godt mulig jeg gjør det denne gangen også.
 
Trodde seriøst at jeg skulle føde i natt/morges. Hadde så mye vonde rier, som antageligvis bare var kynnere da. Skulle jo tro at jeg visste forskjell når jeg har født 3 ganger før:rolleyes:,men ikke alltid like lett å vite. Ringte inn på føden tidlig i morges i 6 tiden, og som da ba meg komme inn siden jeg hadde så vondt. Etter mye undersøkelser, fant de ut at jeg mest sannsynligvis har urinveis infeksjon som kan føre til mye rie aktivitet. Er bare 34+3 i dag så har jo ikkje lyst til å føde ennå. Men samtidig fant de også ut at jeg hadde 1 cm åpning:eek: men det betydde visst ikke noe. Og at babyen fremdeles ligger med rompa ned. Så fikk ny time til kontroll om 14 dager, for å se om de evt. kan snu babyen. Ellers blir det vel seteleie tenker jeg. Men med tanke på at jeg fødte 3 uker før tiden i fjor, så tenker jeg at det er godt mulig jeg gjør det denne gangen også.

Huff, det må være forferdelig.. Jeg hadde også premature rier (de fortalte det aldri til meg men det må stå i journalen en plass siden det alltid blir nevnt både hos jordmor og kontroll på føden) i uke 33. Viste seg å være UVI her også, livmorhalsen var forkortet men ingen åpning her. Går fortsatt gravid nå i uke 38, men regner med risikoen kanskje er større siden du har åpning.
Lykke til! Og håper behandlingen fungerer så du slipper å gå sånn lenge med mindre fødsel starter, jeg hadde hvertfall rask effekt av antibiotika.
 
Hei! Har et spørsmål!
Jeg er i uke 38+6 nå, og igår kveld/natt hadde jeg vonde rietak som kom i magen.. var så vondt at tårene bare spruta, greide og puste meg igjennom etterhvert. De dabbet av etter noen timer og jeg fikk sovnet til slutt.. idag har jeg bare hatt murringer og ikke sånne skikkelige tak som igår. Noen som har opplevd dette før? Er det de såkalte modningsriene som jeg kan ha en stund til eller høres det ut som at noe er på gang? Syntes det er rart at det har vært så rolig idag.. Vil så gjerne se han nå!:love017
 
Back
Topp