Flere som tar modningsakupunktur?

RosaFuggel

Elsker forumet
Aprillykke 2017
Eller, de vil ikke kalle det for modning. Styrkende akupunktur vil de heller at det skal hete.

Jeg hadde min andre i dag. Fikk nok litt mer futt enn sist, med 11 nåler (2 var for bekkenet da) mot 5 forrige gang. Fikk en skikkelig kynner som nesten kverka ribbeina, og den holdt på leeenge, mange minutter!

Så nå håper jeg det kan skje noe modning her!

Jeg har ikke tatt det. Har litt lyst, men de gangene jeg har tatt akupunktur tidligere har jeg blitt så dårlig av det..

Jeg har ikke tatt det. Har litt lyst, men de gangene jeg har tatt akupunktur tidligere har jeg blitt så dårlig av det..
Uff da, så kjedelig. Hun sa det, at noen blir dårlige av det. Men jeg er nok veldig mottagelig og responderer bra på akupunktur, ikke syns jeg det er ubehagelig heller. Veldig glad for det, veldig avslappende:)

Skal for første gang på onsdag. Hvor er det de setter nålene og hva betaler dere pr gang? :)

Jeg har fått en nål på hver hånd, i den vinkelen som blir på oversiden mellom tommel og pekefinger. Så nedenfor mellomrommet mellom stortå og den neste, på oversiden. Får også en på magen under navelen et sted. I dag fikk jeg også en nål på hver side av ankelen.

De tar bare betalt for nålene, 2,- nåla. Så i dag betalte jeg hele 22,- :p

Er det noe man får tilbud om hos jordmor, eller noe man må oppsøke selv?[emoji85]

Er det noe man får tilbud om hos jordmor, eller noe man må oppsøke selv?[emoji85]
Jeg spurte etter det. Ikke alle jordmødre har opplæring i å sette den type akupunktur, men på føden her kan noen av dem det. Min kommunejordmor jeg går til kontroller hos kan ikke. Ring fødeavdelingen og spør? :)

Uff da, så kjedelig. Hun sa det, at noen blir dårlige av det. Men jeg er nok veldig mottagelig og responderer bra på akupunktur, ikke syns jeg det er ubehagelig heller. Veldig glad for det, veldig avslappende:)

Har bare prøvd to ganger, men ble så kvalm at jeg kastet opp den ene gangen og så svimmel at jeg måtte ligge rett ut i 20 min den andre gangen, så tør ikke ta sjansen nå.

Jeg spurte etter det. Ikke alle jordmødre har opplæring i å sette den type akupunktur, men på føden her kan noen av dem det. Min kommunejordmor jeg går til kontroller hos kan ikke. Ring fødeavdelingen og spør? :)

Okei, takk! Skal på kontroll på sykehuset på fredag, kan høre da[emoji4] Og så har jeg vanlig kontroll hos jordmor på tirsdag i neste uke, så kan jo høre der og[emoji4]

Hvor langt må man ha kommet på vei for å ta modningsakupunktur? Jeg har termin i slutten av april, så tenker kanskje det er for tidlig å begynne med modningsakupunktur nå?

Hvor langt må man ha kommet på vei for å ta modningsakupunktur? Jeg har termin i slutten av april, så tenker kanskje det er for tidlig å begynne med modningsakupunktur nå?
Her begynner jordmor først i uke 38, mens profesjonelle akupunktører setter vel fra uke 36 (begynner med forsiktige nåler for å styrke kroppen mot fødselen).

Jeg rakk å ta tre runder med fødselsforberedende akupunktur før vannet gikk 37+2. Gikk hos ei som er profesjonell akupunktør og begynte med nåler i uke 36. Først kun nåler for å styrke kroppen og livmoren, og siste timen satte hun nåler for å modne kroppen.

Jeg rakk å ta tre runder med fødselsforberedende akupunktur før vannet gikk 37+2. Gikk hos ei som er profesjonell akupunktør og begynte med nåler i uke 36. Først kun nåler for å styrke kroppen og livmoren, og siste timen satte hun nåler for å modne kroppen.
Med storesøster rakk jeg også 3 behandlinger. Vannet gikk senere samne kveld som 3. runde. Håper jo litt på det samme igjen :)

Back
Topp