Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Fikk også barseldepresjon og mye angst med nummer 1. Syns det var så tabu å snakke om at jeg holdt det for meg selv. Heldigvis ikke fått det igjen med de andre som jeg fødte. Tror mange opplever dette med nummer 1?Ja, kjenner på mye indre uro. Har heldigvis fått pratet med legen og ei god venninne så har fått blåst ut de verste bekymringene. Har også time med «pratedame» på dps i starten av kommende uke. Jeg ble henvist pga barseldepresjon (med barn1) og er enda under oppfølging så hun kan jeg prate med alt om
Man kan dessverre gjøre lite fra eller til, må bare håpe på det beste![]()
Her pågikk det i 6mnd, turte ikke være alene med baby og pappa’n måtte ta ut permisjon og ta vare på meg og baby, han var hjemme 5mnd i strekk og har tatt ut resten kombinert med jobb. Jeg er (gradert) uføre så har ikke rett på permisjon. Det er veldig tabu, skulle ønske folk delte mer om det for det er (dessverre) ikke så unormalt.Fikk også barseldepresjon og mye angst med nummer 1. Syns det var så tabu å snakke om at jeg holdt det for meg selv. Heldigvis ikke fått det igjen med de andre som jeg fødte. Tror mange opplever dette med nummer 1?
Bra du får snakket med noen!

Har jo ikke TUL før i uke 10+6 (er 8+6 i dag). Har vært bekymret for dette med MA. Men lurer på, når jeg siste uken har gått fra ingen kvalme til mye kvalme, skulle man ikke da tro at det var et tegn på at spira hadde det bra? Går det an å få værre gravidsymptomer dersom fosteret egentlig ikke er i live?Her er det dessverre ikke noe fasitsvar :-/ men i teorien, ja- det kan du. Tar en stund før HCG faller og før produksjonen stopper helt opp.Huff første trimester er en berg- og dalbane av følelser og symptomer
Har jo ikke TUL før i uke 10+6 (er 8+6 i dag). Har vært bekymret for dette med MA. Men lurer på, når jeg siste uken har gått fra ingen kvalme til mye kvalme, skulle man ikke da tro at det var et tegn på at spira hadde det bra? Går det an å få værre gravidsymptomer dersom fosteret egentlig ikke er i live?
Ja man blir kanskje litt preget av å lese her inne, synes det er så mange som opplever MA. Tenkte kanskje det var et «bra» tegn at jeg ble så kvalm nå i uke 8, at da var hvertfall ikke manglende kvalme et tegn på at ting var stoppet opp. Men kan jo være stoppet opp denne uken og liksom, og at hcg fortsetter å stige noe. Satser på alt står bra til med spira. Om alt ser bra ut på tul og nipt-testen om 14 dager (10+6), så tror jeg at jeg er over den værste kneika hvertfall!Her er det dessverre ikke noe fasitsvar :-/ men i teorien, ja- det kan du. Tar en stund før HCG faller og før produksjonen stopper helt opp.
Men når det er sagt, så er MA en mer sjelden greie, og på forum slik som her, blir sånne saker veldig tydelig, og det gjør at man blir veldig obs på det også:-/ sånn følte hvertfal jeg det i første svsk! Det snakkes ofte mer om at det IKKE går bra, enn at det faktisk i de aller fleste tilfellene går veldig bra
Jeg har selv TUL i uke 7+4 for å se at det er «liv laga» og har som alle andre en liten frykt for at hjerter ikke slår. Samtidig som jeg vet at selv om hjertet slår 7+4 så kan der stoppe 20 min etter at UL er ferdig . UL er et øyeblikksbilde og dessverre ingen garanti! Men det er betraktelig større sjanse for at alt går strålende når ting ser bra ut ved TUL
Hvis du finner den tråden "sannsynligheten for at det går bra" så er det en link til en side der du kan få % for hver dag, veldig motiverende å se på! Jeg var egentlig ganske fornøyd med sjansen i uke 10, syns "den magiske grensen" likegjerne kunne vært daJeg tenker på det flere ganger i løpet av dagen.. er nå 10+1. Prøver å Google hva sannsynligheten er for at det går bra etter uke 10, men får bare opp at etter uke 12 skal du være ganske safe. Så klarer ikke helt å glede meg enda. Selv om jeg var på TUL sist uke og at alt så bra ut.
Tusen takkHvis du finner den tråden "sannsynligheten for at det går bra" så er det en link til en side der du kan få % for hver dag, veldig motiverende å se på! Jeg var egentlig ganske fornøyd med sjansen i uke 10, syns "den magiske grensen" likegjerne kunne vært da