Denne uka følte jeg magen ble synlig, nærmest over natta, og det ganske tydelig. Har litt fett på magen fra før av, dermed har det tatt litt tid å se det synlig selv om jeg og samboeren har merket at noe er annerledes. Det jeg merker på meg selv nå når magen er blitt synlig er at jeg synes det er litt vanskelig og føler meg egentlig bare stor og «feit». (Skriver feit i «» fordi jeg vet jeg ikke er feit, men det er enn sånn følelese jeg får og i mangel på et bedre ord beskriver jeg det sånn). Føler meg ordentlig utilpass. Det er mye mulig det er fordi det nå i starten kan være vanskelig å se tydelig at jeg er gravid og man lett kan tenke til at jeg har lagt på meg. Tror også det kan ha noe med at jeg hele livet har gått og følt meg som den store jenta, selv om jeg i ettertid har sett at det har jeg slett ikke vært. Jeg bare utviklet meg tidlig, har alltid vært høyere osv, og det har liksom hengt ved meg. De senere åra har jeg lagt på meg og blitt større, men er fortsatt ikke hun store jenta. Så det kan sikkert også ha noe med saken å gjøre, selv om jeg føler denne følelsen har blitt bedre med åra er det nå som om den sitter litt inni der allikevel. Det kan også bare være at magen plutselig bare var der kom litt bardust på...
Uansett, jeg lurte vel egentlig på om det er flere som kjenner på eller har kjent på det samme? Som føler det til tider kan være litt vanskelig at man får større mage? Evt som føler dette med å legge på seg er vanskelig? Jeg har ikke gjort det enda, men ser for meg jeg kan synes det er vanskeligg kan veldig godt skjønne at noen synes det.
Så ja, tenkte dette kunne være en tråd hvor man fpr luftet evt tanker og kanskje se at man ikke er alene om å ha det sånn. Samtidig som det kanskje kan være lettere med forståelse fra en medgravid. Jeg prøvde selv å snakke med samboer om det. Han forstod hva jeg tenkte osv, samtidig som jeg fikk høre at «men du er jo gravid du skal jo få mage».
Uansett, jeg lurte vel egentlig på om det er flere som kjenner på eller har kjent på det samme? Som føler det til tider kan være litt vanskelig at man får større mage? Evt som føler dette med å legge på seg er vanskelig? Jeg har ikke gjort det enda, men ser for meg jeg kan synes det er vanskeligg kan veldig godt skjønne at noen synes det.
Så ja, tenkte dette kunne være en tråd hvor man fpr luftet evt tanker og kanskje se at man ikke er alene om å ha det sånn. Samtidig som det kanskje kan være lettere med forståelse fra en medgravid. Jeg prøvde selv å snakke med samboer om det. Han forstod hva jeg tenkte osv, samtidig som jeg fikk høre at «men du er jo gravid du skal jo få mage».