Flere som strikker?

Fru Snupp

Betatt av forumet
Jeg var rask til å legge opp til en kjole etter at ul viste jente og nå sitter jeg og funderer på hentesett :) Har fremdeles mesteparten av "skjørtet" igjen på kjolen, men det er godt egnet som film- og utendørsstrikking, så jeg lurer på om jeg skal legge opp til noe nytt i dag, men hva?

Kjempekos å strikke til egen baby :love7
 
Jeg strikker :) er litt amatør så har overlatt hentesettet til min mor ;) har til nå strikket teppe, tøfler, votter, nisselue og er nesten ferdig med en bleiebukse til nisseluen :) etterpå skal jeg strikke en enkel lue, sokker og en dress tenkte jeg! Tar gjerne imot tips til andre ting man kan strikke :)


_____________________________
Venter en liten førjulsgave <3
Termin 3.desember!
 
Koselig at mormor strikker hentesettet! :) Jeg må nok strikke det selv, dersom det noen gang skal bli ferdig, men min mamma har begynt på et vognteppe og en jakke til den første sommeren.
Heldress skal jeg også strikke, men må kjøpe mer garn :) Gleder meg til å begynne på den, fordi det er så gøy å strikke striper med regnbuefarget og hvitt.
Et teppe har jeg også klart, men skal strikke et til. Og så må jeg strikke lue, votter og flere par sokker. Noen vester er veldig kjekt i bruk har jeg hørt og er grei strikk som passer fint i veska, så det skal jeg strikke i flere størrelser. Strikker vestene i Shetland Soft fra Malsen og mor og NZ lammeuld, så blir det ikke vått og kaldt på brystet dersom vesten skulle bli full av sikkel :) Er ikke overbegeistret for superwashbehandlet ull, så tror nok at hentesettet blir det eneste jeg strikker av babyull, så bruker jeg ren, ubehandlet ull til resten.

Lurer litt på dette hentesettet som er avbildet med teksten modell 4&5
 
Jeg har kjøpt garn og oppskrift til vogn/bioposer, så enkelt ut på bildet, men ikke så enkelt å lese oppskriften:p så må høre med mamma når vi kommer hjem fra hytta:p ellers har jeg strikket et teppe uten oppskrift og tenkte jeg skulle strikke en lue, votter og sokker:)
 
Veldig søtt hentesett Fru Snupp :)


_____________________________
Venter en liten førjulsgave <3
Termin 3.desember!
 
Koselig at mormor strikker hentesettet! :) Jeg må nok strikke det selv, dersom det noen gang skal bli ferdig, men min mamma har begynt på et vognteppe og en jakke til den første sommeren.
Heldress skal jeg også strikke, men må kjøpe mer garn :) Gleder meg til å begynne på den, fordi det er så gøy å strikke striper med regnbuefarget og hvitt.
Et teppe har jeg også klart, men skal strikke et til. Og så må jeg strikke lue, votter og flere par sokker. Noen vester er veldig kjekt i bruk har jeg hørt og er grei strikk som passer fint i veska, så det skal jeg strikke i flere størrelser. Strikker vestene i Shetland Soft fra Malsen og mor og NZ lammeuld, så blir det ikke vått og kaldt på brystet dersom vesten skulle bli full av sikkel :) Er ikke overbegeistret for superwashbehandlet ull, så tror nok at hentesettet blir det eneste jeg strikker av babyull, så bruker jeg ren, ubehandlet ull til resten.

Lurer litt på dette hentesettet som er avbildet med teksten modell 4&5
Det hentesettet strikket jeg til datteren min som er 9,5 nå :)
Det jeg lager til prinsessen i magen er Dale sitt, fra hefte 277, modell 3 :)
Har også laget ett teppe, fuglemammas body, singlet, har begynt på nøstebarndress, stripete i kauni, lilla og grå, også har jeg laget et lazy daisy sett fra pickles :)
Er kjempegøy å strikke til egen baby!! :)
 
Det hentesettet strikket jeg til datteren min som er 9,5 nå :)
Det jeg lager til prinsessen i magen er Dale sitt, fra hefte 277, modell 3 :)
Har også laget ett teppe, fuglemammas body, singlet, har begynt på nøstebarndress, stripete i kauni, lilla og grå, også har jeg laget et lazy daisy sett fra pickles :)
Er kjempegøy å strikke til egen baby!! :)

Så gøy!! Jeg liker mønsteret kjempegodt.
Må nesten inn og lete opp daleheftet for å snoke litt i hva du strikker på :)
Jeg skal også strikke nøstebarndressen, stripete i regnbuefarget og hvit Kauni. Litt usikker på om jeg skal strikke 0-6 eller 6-12 mnd, må nesten sjekke hvor langt garnet rekker først.
Holder på med Sweetheart kjolen av Tora Frøseth nå, den blir så fiiiin :)
 
Så gøy!! Jeg liker mønsteret kjempegodt.
Må nesten inn og lete opp daleheftet for å snoke litt i hva du strikker på :)
Jeg skal også strikke nøstebarndressen, stripete i regnbuefarget og hvit Kauni. Litt usikker på om jeg skal strikke 0-6 eller 6-12 mnd, må nesten sjekke hvor langt garnet rekker først.
Holder på med Sweetheart kjolen av Tora Frøseth nå, den blir så fiiiin :)
Hva heter du på raverly?
 
Så gøy!! Jeg liker mønsteret kjempegodt.
Må nesten inn og lete opp daleheftet for å snoke litt i hva du strikker på :)
Jeg skal også strikke nøstebarndressen, stripete i regnbuefarget og hvit Kauni. Litt usikker på om jeg skal strikke 0-6 eller 6-12 mnd, må nesten sjekke hvor langt garnet rekker først.
Holder på med Sweetheart kjolen av Tora Frøseth nå, den blir så fiiiin :)
Den kjolen er kjempesøt, hvilken farge lager du den i?
 
Ja, er veldig glad i å strikke. Venter spent på hva ultralyden viser:) Blir ut å kjøpe rosa eller blått garn hvis de ser hvilket kjønn det blir. Hvis ikke kan jeg jo begynne på noe kjønnsnøytralt.
 
Har endel jeg har strikket ifra fra før av, men nå har jeg akkurat strikket ferdig en dress i gul, hvit å grønn. Å nå er det vognteppe på gang. Må strikke i nøytrale farger siden vi valgt å ikke vite kjønn. Prøver å finne ett hentesett, men finner ikke noe som faller i smak. :confused: Tips noen??
 
Har endel jeg har strikket ifra fra før av, men nå har jeg akkurat strikket ferdig en dress i gul, hvit å grønn. Å nå er det vognteppe på gang. Må strikke i nøytrale farger siden vi valgt å ikke vite kjønn. Prøver å finne ett hentesett, men finner ikke noe som faller i smak. :confused: Tips noen??

Jeg får et i lys brun i Sandnes garn alpakka slike fra det nye heftet :) ville ikke ha babyblå/rosa eller hvit og ble helt forelsket da jeg så den :)


_____________________________
Venter en liten førjulsgave <3
Termin 3.desember!
 
Jeg får et i lys brun i Sandnes garn alpakka slike fra det nye heftet :) ville ikke ha babyblå/rosa eller hvit og ble helt forelsket da jeg så den :)


_____________________________
Venter en liten førjulsgave <3
Termin 3.desember!



Fant et hentesett i et hefte jeg har....strikket den buksen, men droppet blonde mønsteret. Å så stikker jeg bare en jakke til, som jeg og endret litt på. Så da ble jeg fornøgd allikevel. =) Alt er så masse blonder å søtt....passer ikke meg liksom. =)
 
Fant et hentesett i et hefte jeg har....strikket den buksen, men droppet blonde mønsteret. Å så stikker jeg bare en jakke til, som jeg og endret litt på. Så da ble jeg fornøgd allikevel. =) Alt er så masse blonder å søtt....passer ikke meg liksom. =)

Må gjerne legge ut resultatet :)


_____________________________
Venter en liten førjulsgave <3
Termin 3.desember!
 
Back
Topp