Flere som starter på lang protokoll her?

Da har vi bestilt time hos privatklinikk!
Er vel ikke noe å vente med siden jeg har så lav AMH! Håper og ber om at vi får klaff nå.

da kommer du igang med nytt forsøk relativt raskt da eller :)?
krysser fingrene for deg denne gang :)
 
Etter ul kontroll I dag så har jeg 13 follikler å "fin" slimhinne som legen sa :happy: Venter spent på å få uttaktsdato nå :joyful:
 
Etter ul kontroll I dag så har jeg 13 follikler å "fin" slimhinne som legen sa :happy: Venter spent på å få uttaktsdato nå :joyful:

Wow..det var mange follikler. :D Hvor store var de nå? Kjenner du godt at du har mange follikler? Når får du uttaksdato da? :)

Nysgjerrig for jeg er så spent. Har kontroll til fredag ;)
 
Wow..det var mange follikler. :D Hvor store var de nå? Kjenner du godt at du har mange follikler? Når får du uttaksdato da? :)

Nysgjerrig for jeg er så spent. Har kontroll til fredag ;)

Den største var vel målt 15 tror jeg legen sa. Uttaksdato på fredag!!
Kjenner det godt ja! Øm på begge sider å de kjennes ut som de er løs når jeg går :joyful:
 
Hvordan gikk egguttaket Augustbarn-83? :)

Jeg var på kontroll igår. Hilste på minimeah på venterommet og det var kjempe koselig. :) Fikk skravlet mye på kort tid vi :)

Iallefall så hadde 2 store flotte follikler, men resten var smått. Han meinte vi burde gå for de to store og håpe at noen av de små kom seg frem til uthenting.

Nå er jeg veldig engstelig for at det ikke skal bli noen ting.

Har egguthenting på mandag.

Hvordan går det med dere andre? :)
 
Etter to mislykkede forsøk med kort regime, blir det siste offentlige med langt. Håper på plass for uttak og innsett i november om jeg må hoppe over en syklus, rekker vel ikke noe annet heller...

Hvordan foregår langt regime egentlig? :)
 
Etter to mislykkede forsøk med kort regime, blir det siste offentlige med langt. Håper på plass for uttak og innsett i november om jeg må hoppe over en syklus, rekker vel ikke noe annet heller...

Hvordan foregår langt regime egentlig? :)
Jeg hadde kjempegod effekt av å bytte fra kort til lang. Jeg har pco og de mente jeg burde klare meg på kort. Men da vi byttet ble det plutselig litt mer egg å ta av. Kvaliteten kan gå litt ned, men etter en runde der det ikke var noen egg så ble jeg lei og ba de endre metode. På lang så er det litt forskjellig når man begynner med spray, men jeg kan fortelle om mitt forsøk da:)
Jeg begynte på spray på CD 21 og deretter sprayer man i ca. 2 uker. Det skal komme en menstruasjon etter ca en uke på spray, også skal man inn på kontrolø for å sjekke at man er nedregulert som en dame på 50+ (som overgangsalder). Da skal slimhinnen være tynn og alle follikler skal være små. Deretter begynner man på sprøyter som på en måte rebooter hele systemet og starter eggproduksjonen igjen. Jeg gikk på sprøyter ca. 2 uker, også var det el. sprøyte og deretter uttak og innsett:) Alt i alt tror jeg det tok en mnd fra oppstart spray til uttak:)
 
Kan kvaliteten bli dårligere med lang protokoll? :eek:
Ikke nødvendigvis, men jeg gikk på menopur, og menopur er kjent for å gi bedre kvalitet, men ikke fullt så mange. Jeg fikk jo ut 17 egg på de to siste rundene, men bare 2 som var gode nok til å settes inn. Husk at i naturens syklus så har du i teorien bare ett egg av god kvalitet. Men maaaange blir også gravide på egg av litt dårligere kvalitet altså. Mine som ble satt inn var sånn halvgode. Men det funka jo det. Det festet seg og forhåpentligvis ligger det og godgjør seg enda:)
 
Jeg har hørt at den kan bli dårligere på kort protokoll.
Jeg trodde også det var den veien. Har gått på menopur på lang protokoll nå, og har færre og jevnere størrelse på de jeg har. Har jo ikke lyst å få dårligere egg enn på kort protokoll.. da ble jo ingen av 16 befruktet...
Ikke nødvendigvis, men jeg gikk på menopur, og menopur er kjent for å gi bedre kvalitet, men ikke fullt så mange. Jeg fikk jo ut 17 egg på de to siste rundene, men bare 2 som var gode nok til å settes inn. Husk at i naturens syklus så har du i teorien bare ett egg av god kvalitet. Men maaaange blir også gravide på egg av litt dårligere kvalitet altså. Mine som ble satt inn var sånn halvgode. Men det funka jo det. Det festet seg og forhåpentligvis ligger det og godgjør seg enda:)
Den kan jeg skrive under på, for legen var veldig fornøyd på kontrollen med at det var færre follikler og jevnere størrelse.. et mye bedre bilde som han sa. Og at det han så ikke i det hele tatt så ut som grunnlag for fullfrys denne gangen, og jeg har virkelig lyst å få prøve et ferskforsøk ;)
 
Hvordan gikk egguttaket Augustbarn-83? :)

Jeg var på kontroll igår. Hilste på minimeah på venterommet og det var kjempe koselig. :) Fikk skravlet mye på kort tid vi :)

Iallefall så hadde 2 store flotte follikler, men resten var smått. Han meinte vi burde gå for de to store og håpe at noen av de små kom seg frem til uthenting.

Nå er jeg veldig engstelig for at det ikke skal bli noen ting.

Har egguthenting på mandag.

Hvordan går det med dere andre? :)

Egguttaket gikk greit, var litt smertefullt men overkommelig. Det gikk så fort, og når legen var ferdig så kjente jeg ikke noe mer :happy:
Det ble hentet ut 17 egg! 15 ble befruktet og 12 delte seg normalt. Så nå har jeg 1 inn og 11 på frys (innsett på søndagen). Så nå er det bare å vente til TD 02.10!! Håper det gikk bra med deg i går ;)
 
Egguttaket gikk greit, var litt smertefullt men overkommelig. Det gikk så fort, og når legen var ferdig så kjente jeg ikke noe mer :happy:
Det ble hentet ut 17 egg! 15 ble befruktet og 12 delte seg normalt. Så nå har jeg 1 inn og 11 på frys (innsett på søndagen). Så nå er det bare å vente til TD 02.10!! Håper det gikk bra med deg i går ;)

Så bra og gratulerer så masse som ruger :D

Egguthentingen gikk veldig greit. Fikk ut 5 egg faktisk. Ble veldig overasket og det ble jammen legen også :)

Fikk telefon idag og det var 2 perfekte befruktede egg. De 3 andre hadde ikke kommet seg helt , men hun hadde ikke gitt de helt opp enda. :) Innsetting imorgen ;)
 
Back
Topp