Flere som spiser

Vil ikke spille bingo med barnet mitt. Det e få barn som får noen plaga pga det som kan vær i spekemat. Men det at det fins noen som blir det e go nok grunn for min del te å hold sæ unnav.
Som æ bruke si: det e mange som kjøre uten bilseler å det går bra. Men når det ikke går bra går det virkelig ikke bra. Så hvorfor gamble med barnets helse?

Spiser det ikke siden det frarådes. Unner meg pepperoni på pizza, den er jo varmebehandlet.

Jeg spiser ikke kjøtt så det er heldigvis ikke noe problem for meg :)
Ditto :) Deilig å utelukke noen savn i alle fall :P Men brie og camenbert kan nok bli et savn igjen etter kvalmen passerer :)

Jeg forholder meg til det som er anbefalt og ofrer salami og spekemat selv om jeg er fryktelig glad i det. Er jo så mye annet godt, og som andre nevner her kan man evt varmebehandle det om savnet blir for stort :)

Velsig lite sannsynlig med den smitten her i norsk spekemat, men tar fremdeles ikke sjansen på det. Jordmor sa til meg at det ikke var så farlig med en skive her og der hvis jeg MÅTTE ha det, men har ikke hatt noe annet enn varmebehandlet selv. Blir det for mye sug på spekemat så steker jeg en pizza med spekemat på :joyful:

Holder meg unna, men hadde jeg f. eks. fått spekeskinke til forrett i et bryllup e.l. ville jeg spist.

salami og spekeskinke? Hvorfor er folk så hysterisk for det? :(

Det er fordi det er kjøtt som ikke er behandlet å har da større fare for å ha bakterier i seg som kan være skadelig for barnet selv om vi selv kan tåle det. Så derfor mange som ikke vil ta sjansen på det å evt skade fosteret unødvendig.

Det er fordi det er kjøtt som ikke er behandlet å har da større fare for å ha bakterier i seg som kan være skadelig for barnet selv om vi selv kan tåle det. Så derfor mange som ikke vil ta sjansen på det å evt skade fosteret unødvendig.
Ikke bare skade.
De bakteriene det er snakk om kan også gjøre at fosteret dør.
Ikke helt det samme, men ikke mange årene siden i Norge vi hadde flere tilfeller av alvorlig nyresvikt som følge av bakterier i spekemat...

Ikke bare skade.
De bakteriene det er snakk om kan også gjøre at fosteret dør.
Ikke helt det samme, men ikke mange årene siden i Norge vi hadde flere tilfeller av alvorlig nyresvikt som følge av bakterier i spekemat...

Mente det og ved skade fosteret at det kunne dø

Jeg og holdt meg unna. Men har spist salami til den gode gullmedalje etterpå. Han er 1,5

Gjør nok samme som sist å tar med morrpølse å haugpølse i fødebagen å spise det så fort æ fikk mat når baby va ut [emoji23]

Back
Topp