flere som sliter

litlå

Gift med forumet
med tannpussen?? går greit med tennene nede... men oppe er heller vrient å få tatt skikkelig... kan jo ikke bruke makt heller.... og hver gang han ser tannbørsten så gliser han rått og stikker...[&:][:)]
 
Hadde akkurat planer om å legge inn en egen tråd om dette! Her er det et mareritt...ikveld måtte jeg faktisk forte meg å pusse mens ho skrek (skal sies at jenta var overtrøtt ikveld i tillegg, så skrik er ikke akkurat hverdagskost men... ). Er litt slitsomt det meste om dagen, både ang. mat, pussing av tenner og klipping av negler... [:o] er nesten litt deilig at jeg har begynt å jobbe kjenner jeg, få litt avkobling[;)] Gode råd mottas med glede![:D]
 
Tannpuss er en av få ting barna her i huset virkelig ikke kan velge selv om dem vil eller ikke. Vil dem ikke så skal dem. Der mukker jeg ikke altså. Knert er foreløpig grei å ha med å gjøre når det gjelder tannpuss. Han gaper og smiler. Værre er det med snuppa, men hun vet at hvis hun hjelper til og er grei så tar det mye kortere tid og blir mye koseligere. 
 
Her bare gjør vi det! Det er ikke noe ungene kan velge, så må vi så holde vi hun bare fast! har ikke vært noe problem da, var værre med eldstemann!
 
Går greit her men usikker på hvor godt jeg får pusset jeg da..
 
Kamp hver kveld her også. Men helsesøster har et poeng at det er bedre å holde dem fast under tannpussen hver dag, enn å holde dem fast i en tannlegestol for å lappe hull om noen år...
 
Så her er det tannpuss hver kveld, uansett...[&:]
 
Storebror har alltid elsket det og gråter hvis vi glemmer det, han vil helst pusse tenner etter hvert bleieskift gjennom dagen, han....[:D]
 
Tannpussen er et mareritt her også[&o] Blir dessverre pussing under all hylingen hans[&:] Men det må bare til...
 
Her måtte vi gå til det skrittet å sette oss på gulvet å låse han helt fast mens han hylte for å få pusset... Men det hjalp, nå pusser vi ført, og han får prøve alene etterpå.
 
sliter her ja... nå holde fast armer og hode. føler meg skikkelig slem... nå nekter ho å åpne munnen og da.... gi meg gjerne noen tips og triks som funker[:D]
 
ORIGINAL: PrinsessaMi

sliter her ja... nå holde fast armer og hode. føler meg skikkelig slem... nå nekter ho å åpne munnen og da.... gi meg gjerne noen tips og triks som funker[:D]


Vi måtte åpne munnen hans med tvang, for han knep igjen.. Men akkurat dette med tannpuss slipper han ikke unna.. Også synger vi hver gang... Heldigvis så har denne perioden gått over for oss, for nå smiler han som bare det.. Men han får pusse litt selv etter at vi er ferdige.
 
Hu elsker å pusse tenna og vil gjerne pusse hu å[:D]
Men nå har vi bare 2 stubber nede fremdeles så hvet ikke åssen det blir oppe[;)]
 
Her har han bare lekt med tannbørsten frem til nå (gir han tannbørsten med litt vann og tannkrem på og så ligger han og tygger/sutter på den). Har ikke "tvunget" han noe særlig foreløpig. Onkelen min (som er tannlege) gav meg det motsatte rådet av det mange har fått her ser jeg...han sa jeg måtte ikke tvinge han, måtte prøve å få han til å synes det var gøy...hvis ikke ville han bare forbinde det med tenner med noe negativt.
Han sa så lenge han fikk i seg litt fluor så var det ikke så farlig med selve pussinga (enn så lenge).
 
Jeg har prøvd litt av og til å pusse, men han har ikke syntes det har vært noe særlig..da har jeg bare gitt meg når han har begynt å protestere (mens han fortsatt synes det er ok..). Og de siste gangene nå har det faktisk vært helt greit for han når jeg pusser...til og med tennene oppe! [:D] (har hatt samme problem som dere litlå).
 
Men nå er jo alle unger ulike da..så en må bare gjøre det en synes er best selv [:)]
 
tror jeg støtter meg til jannejenta, vil ikke skremme han heller... gir meg når han protesterer helt... prøver å tulle og synge så jeg får nå pussa litt... tennene ser vertfall rene og pene ut....
 
eldstemann her var pyton i alderen 2,5 - 3 år... helt til han fikk se karius og baktus... etter det er det gått som en lek... og MÅ pusse tennene... ellers blir han krakilsk... [;)] 
 
takk for svar alle[:D]
 
Back
Topp