Flere som sliter?

Rugerpåape2

Elsker forumet
Vi har en baby som virker som har mareritt?? Og lurer på om dette er "mulig"? Hs mente nei.. Men ser ingen andre grunner til at hu skriker som besatt sånn helt plutselig når det virker som hu sover godt egentlig.... Ingen tegn på mage vondt eller luft plager... Ikke sulten... Bleie er tørr... Bare plutselig vræler! Ingen klaging først en gang, bare rett på vræle av full hals..[emoji29][emoji29]
 
Vi har en baby som virker som har mareritt?? Og lurer på om dette er "mulig"? Hs mente nei.. Men ser ingen andre grunner til at hu skriker som besatt sånn helt plutselig når det virker som hu sover godt egentlig.... Ingen tegn på mage vondt eller luft plager... Ikke sulten... Bleie er tørr... Bare plutselig vræler! Ingen klaging først en gang, bare rett på vræle av full hals..[emoji29][emoji29]

Lillegutt har gjort det noen ganger. Veldig sår grining :( vet ikke hva det kommer av
 
Lillegutt har gjort det noen ganger. Veldig sår grining :( vet ikke hva det kommer av
Det føles så forferdelig å ikke kunne finne ut hva det er og hjelpe... Men med masse kos og nærhet roer hu seg, men noen av gangene er hu på en måte ikke våken en gang bare vræler med lukkede øyne... Må vekke henne før hu roer seg lixm[emoji44][emoji22]
 
Det føles så forferdelig å ikke kunne finne ut hva det er og hjelpe... Men med masse kos og nærhet roer hu seg, men noen av gangene er hu på en måte ikke våken en gang bare vræler med lukkede øyne... Må vekke henne før hu roer seg lixm[emoji44][emoji22]

Ja samme her :( super trist. Her gir det seg med en gang jeg tar han opp. Så det forsvinner liksom like fort som det kommer. Men det kommer bare helt plutselig ut av det blå. Akkurat som om han plutselig får kjempe vondt et sted eller noe
 
Ja samme her :( super trist. Her gir det seg med en gang jeg tar han opp. Så det forsvinner liksom like fort som det kommer. Men det kommer bare helt plutselig ut av det blå. Akkurat som om han plutselig får kjempe vondt et sted eller noe
Åja, her tar det litt tid å roe ned... Hjertet hamrer og alt stakkars [emoji53][emoji22] jeg trur det er mareritt men helsesøster mente at det hadde ikke de små.... [emoji848] men trur ikke helt på det...
 
Åja, her tar det litt tid å roe ned... Hjertet hamrer og alt stakkars [emoji53][emoji22] jeg trur det er mareritt men helsesøster mente at det hadde ikke de små.... [emoji848] men trur ikke helt på det...

Tror det kan være mareritt. Mye inntrykk å fordøye for de små. Fant en artikkel her om drømmer og mareritt. Den var ganske fin, og lett å forstå hvorfor barn får mareritt. Det står barn får mareritt tidlig, men ikke hvor tidlig. Tror det er vanskelig å vite hvor tidlig små barn får mareritt. Og vi vet jo veldig lite om en baby sine drømmer, de kan jo ikke snakke og fortelle oss om det.
http://www.klikk.no/foreldre/barn/barnehelse/mareritt-hos-barn-2541003
 
Gutten vår gjør det samme, og når han da gråter så er det kraftige hikst, tar en liten stund å roe ham ned igjen. Vi tenker også mareritt. Norsk helsevesen vet jo ikke alt, men hvis jeg leser på nett virker det som det er fullt mulig med drømmer (gode og dårlige) hos babyer. Men det finnes også noe som heter night terror. Hvis drømmen skjer i første halvdel av natten og baby fremdeles sover mens den hikster, så er det nok dette. Da skal man visstnok ikke vekke, de kan bli veldig desorientert og få hukommelsestap. Hvis marerittet er i andre halvdel av natta er det drømming.
Ifølge nettet da, ingen fasit det heller.
 
Har skjedd mange ganger her..
Er lenge siden nå , heldigvis :)
 
Vi har en baby som virker som har mareritt?? Og lurer på om dette er "mulig"? Hs mente nei.. Men ser ingen andre grunner til at hu skriker som besatt sånn helt plutselig når det virker som hu sover godt egentlig.... Ingen tegn på mage vondt eller luft plager... Ikke sulten... Bleie er tørr... Bare plutselig vræler! Ingen klaging først en gang, bare rett på vræle av full hals..[emoji29][emoji29]
Det samme skjer her av og til. Hun går fra å sove som en stein og til å plutselig gråte helt hysterisk. Ofte våkner hun ikke heller, bare hyler 2-3 ganger og blir stille igjen. Det hender også hun gråter stille i søvne, vi hører forsiktig klynking og ser ansiktet "gråter", men hun sover. Jeg har alltid tenkt det er mareritt/vonde drømmer.. Sa hs noe om hvorfor det ikke kunne være det? Og hadde hun andre forklaringer?
 
Det samme skjer her av og til. Hun går fra å sove som en stein og til å plutselig gråte helt hysterisk. Ofte våkner hun ikke heller, bare hyler 2-3 ganger og blir stille igjen. Det hender også hun gråter stille i søvne, vi hører forsiktig klynking og ser ansiktet "gråter", men hun sover. Jeg har alltid tenkt det er mareritt/vonde drømmer.. Sa hs noe om hvorfor det ikke kunne være det? Og hadde hun andre forklaringer?
Nei hu sa bare at det var høyst usannsynlig at de har mareritt når de er så små... Så mest sannsynlig at hu har luft eller er ensom... Men jeg mener det ikke er samme gråt da... For da våkner hu og roer seg i sekundet ho er oppe i armene mine, men ikke når de hylene setter igang, tar tid å roe ned med masse synging og byssing. Så trur ikke på hs...
 
Nei hu sa bare at det var høyst usannsynlig at de har mareritt når de er så små... Så mest sannsynlig at hu har luft eller er ensom... Men jeg mener det ikke er samme gråt da... For da våkner hu og roer seg i sekundet ho er oppe i armene mine, men ikke når de hylene setter igang, tar tid å roe ned med masse synging og byssing. Så trur ikke på hs...
Vår sutrer og "roper" hvis hun er ensom, og magevondt-gråten høres heller ikke ut som dette, så jeg støtter din teori der. Heldigvis ikke så ofte det skjer, men det er like fælt hver gang.
 
Det skjer her også! Både i dyp søvn og aktiv søvn. Men ikke så mye hylskriking lenger. Det var mer vanlig i 1-2mnd. Vi tror også det er mareritt. Tror ikke det er magen. Det varer kun i et par sek. Roer seg enten av seg selv (da er hun i dyp søvn) eller så gir vi en smokk (når hun er i aktiv søvn)
 
Vi har det også sånn....plutselig høyt skrik noen ganger fulgt opp med litt klynk og så helt stille. Faren i huset her går rett i stans hver gang omtrent[emoji23]hun våkner ikke av det og jeg trenger ikke ta hun opp. Men er utrolig hjerteskjærende å både se og høre når de kommer[emoji20]
 
Back
Topp