Flere som sliter med vitamintilskudd?

Ctrl

Gift med forumet
Januar 2017
Julikulene 2020
Si meg, er det flere som sliter med å få ned multivitaminer? Typen var så snill å dro på apoteket og kjøpte en sånn stor gul boks med gravid-vitaminer. 2 store tabletter og 2 omega-3 kapsler for hver dag.. Men jeg er jo så kvalm at det er helt umulig å få ned noe annet enn folat type LITEN :dead: Kostholdet lider jo også litt, da jeg verken klarer å spise surt eller søtt. Til og med mye frukt har for mye syre! :confused: Vann og knekkebrød :hilarious:

Ingen som har vært borti noen som er mindre kanskje? Og ikke smaker blåbær-oppkast? :yuck:

Beklager, nå var jeg ferdig med klaginga for i dag :p
 
Si meg, er det flere som sliter med å få ned multivitaminer? Typen var så snill å dro på apoteket og kjøpte en sånn stor gul boks med gravid-vitaminer. 2 store tabletter og 2 omega-3 kapsler for hver dag.. Men jeg er jo så kvalm at det er helt umulig å få ned noe annet enn folat type LITEN :dead: Kostholdet lider jo også litt, da jeg verken klarer å spise surt eller søtt. Til og med mye frukt har for mye syre! :confused: Vann og knekkebrød :hilarious:

Ingen som har vært borti noen som er mindre kanskje? Og ikke smaker blåbær-oppkast? :yuck:

Beklager, nå var jeg ferdig med klaginga for i dag :p

Vitamin bjørner :p mulitivitaminer gjør nytta den :) slet veldig sist husker jeg. Da spurte jeg legen å han sa jeg kunne ta multivitaminer av hvilken som helst slag. Da ble det vitamin bjørner :)
Jeg blir derimot gørr kvalmt av folat å sliter skikkelig med den. Kommer ofte i retur. :(
 
Brukte de og men måtte slutte , ble kjempe dårlig av .
Kjøpte enkelte vit for seg selv tar de når takler .
Folat tar jeg hver dag uansett formen .
 
Vitamin bjørner :p mulitivitaminer gjør nytta den :) slet veldig sist husker jeg. Da spurte jeg legen å han sa jeg kunne ta multivitaminer av hvilken som helst slag. Da ble det vitamin bjørner :)
Jeg blir derimot gørr kvalmt av folat å sliter skikkelig med den. Kommer ofte i retur. :(

Vitaminbjørner var et GODT tips! Takk :)

Kjipt å slite med folat da. :confused: Jeg har andre medisiner jeg må ta også pga IVF. Men de går ned liksom..
 
Jeg kjøpte gravid-vitaminer, skulle ta to omega3-kapsler og 2 vitaminpiller hver dag.. Har ikke sjans! Uansett hvor bra jeg føler meg i øyeblikket, kommer de i retur med en gang.. Skikkelig bekymra for å ikke få i meg det babyen trenger! Så jeg har gitt opp de.. Men tar en liten folatpille hver dag, den er så liten, så det greier jeg :) så tenkte jeg å kjøpe vitaminbjørner og omega3-fisk, de skal visst smake godt :)
 
Joiner den.. har slitt generelt hele livet med å svelge tabletter :p står lenge for å kjempe med å få ned folat (den bitte lille).. prøvde med denne gravidpakka med 2 piller og 2 kapsler, men brukte jo 20 min hver gang for å få de ned omtrent.. kanskje jeg skal ta tipset om vitaminbjørner:D spiser mye makrell i tomat så omega3 får jeg jo i meg :)
 
Jeg må ts vitaminene på kvelden for at jeg skal klare å holde det nede. På dagen/morgenen kommer alt i retur men heldigvis klarer kroppen å takle det på kveldstid - selv om det ikke er optimalt tidspunkt å ta de på er det vel bedre enn at de ikke blir værende i kroppen og får gjøre jobben sin :p
 
Tar vitaminene på kvelden. Prøv å svelge de med Biola eller sjokomelk i stedet for vann. Eg blir kjempe dårlig av de og må legge meg rett etter de er tatt ellers kommer det ut igjen.
 
Hvor tidlig skal man begynne med graviditets vitaminene? Har tatt folat i 3 månder. Ikm i dag. Fant så si nettopp ut at jeg ble gravid : D
 
Har aldri slitt med å svelge tabletter før, men etter kvalmen meldte seg måtte jeg bare gi opp de multivitaminenen. Brakk meg bare jeg la tabletter på tunga:hungover: får ned folsyre hver dag da, men disse vitaminbjørnene tror jeg at jeg skal slenge meg på:happy:
 
Begynte på vitaminene i dag (den gule eska, husker ikke hva der heter) . Tok dem rundt 17 tiden, la meg litt å sov og våknet rundt kl 19 av at jeg måtte på do. Ble sinnsykt dårlig i magen..
Har tidligere reagert på nycoplus sine multivitaminer.. Resulterer i oppkast hver gang.. Flere som reagerer på vitaminene?
 
Er egentlig litt forvirret over hva jeg skal ta. Tar folsyre og d-vitamin dråper. Tok omega 3 en stund men fikk beskjed om at det ikke var noe vits før 2. Trimester
 
Back
Topp