Flere som sliter med treg mage?

foreløpiganonym

Andre møte med forumet
Her er det helt forferdelig! Det går så treigt, å jeg føler ikke at jeg kan trykke på magen eller presse, er så redd for å trykke ut lillegull inne der.. Men vi gravide kan vel ikke gå på noe avf lettende middel? 
 
Her er det egentlig omvendt 
Men, du kan prøve flytende duphalac :) Reseptfritt på apoteket. Hør på de på apoteket om du er i tvil ! :)
Men, håper du ikke er kvalm, for det er kvaaalmende kliss å drikke :p
 
Jg sliter veeeeldig.. Har masse smerter og da er dupolac redningen :-P
 
Jeg sliter litt jeg også:( mange dager mellom hver gang.. Dritt ass:(
 
Anbefaler et glass biola om dagen. Har også fått tips om yogurt med en spiseskje linfrø og rosiner. Har ikke prøvd det selv, men biola funker for meg. Er stort sett treg til vanlig, og det blir ikke noe bedre av graviditeten akkurat..
 
Jeg har kjøpt biola og fiber kjeks og fiber knekkebrød i dag! 
 
Prøv å sitte på do med beina på noe ca 10-15 cm over gulvet. Da kan du slappe av og lene deg litt frem, så slipper du å trykke så hardt...

Jeg pleier å ha en lav krakk eller faktisk ha beina på potta til sønnen min. Akkurat passe høyde.
 
Huff ja!!
Klarte å gå på do idag heldigvis :)
Tror det er 2 dager siden sist nå :S
Også er jeg super opblast :S
 
Har og vert treg i magen.

Når jenta vår var hard i magen fikk hun noe som heter lacktulose (husker ikke hvordan det skrives) og det hjalp henne veldig godt. Det fås reseptfritt på apoteket.
 
Jeg får høre på apoteket om de har noe å anbefale meg, for jeg orker ikke ha det sånn i 8 mnd til :P Skal prøve tipset med en krakk eller noe, hørtes riktig så behagelig ut :)
 
Jeg slet veldig rett etter jeg fikk snuppa(litt over 1 år, er hun nå). Det var helt forjævlig helt til jeg sluttet å amme.

Duphalac var redningen min! Vet ikke hva jeg skulle gjort uten. Det er ekstremt kvalmende, og brekker meg bare med tanken på det, men så begynte jeg å blande det inn i ett glass med sterk saft, og da kjenner man nesten ikke smaken :-)

Når som jeg er blirr gravid igjen, merker jeg det med en gang igjen! Må nok ut å kjøpe duphalac ja :-/

Husk å få i deg nok væske! Er det som er det største problemet som oftest :-)
 
hadde det sist graviditet, helt forferdelig. eg gikk å tygde litt på svisker og drakk kokte svisker. det hjalp
 
Nei, her er det motsatt :-( Ska jeg ut på noe kan jeg ikke spise, men har slete me det si mai 01. Bare håpa det ikke ødelegger for mye på neste ul sånn som denne gang.
 
Ikke i forbindelse med graviditeten, men har vært en del forstoppet tidligere. Det som setter meg i sving er hjemmelagde knekkebrød med maaasse linfrø hver dag, og havregrøt på vann med linfrø som "krydder" i til frokost. Evt noen svisker, men det er så fæælt :p 2-3 dager med denne kosten, så er jeg i gang.. og gjerne shotte litt matolje, fordi om det er BREKKekkelt.. 
 


humbug skrev:
Her er det egentlig omvendt 
Men, du kan prøve flytende duphalac :) Reseptfritt på apoteket. Hør på de på apoteket om du er i tvil ! :)
Men, håper du ikke er kvalm, for det er kvaaalmende kliss å drikke :p

Er det vanlig å bli løs i magen egentlig ? jeg har fått omvendt jeg også! (pleier å slite mer obstipasjon) kjempe rart !! :P

Forløpiganonym, det hjelper å bruke lactoluse. Men er best om du prøver uten, men som en start kan det hjelpe. Er ihvertfall ett av de mildeste formene :) Men det er minst like viktig å spise fiberrik kost, og drikke MYE vann. Fiberrik kost og lite vann blir som lim og virker heelt motsatt, mange som gjør den feilen. Og mye fysisk aktivitet slik at tarmen begynner å jobbe. Behøver ikke å være jogging, kan hjelpe bare med en 30 min gå tur. Og når du sitter på toalettet kan det hjelpe å massere magen, fra høyre side og oppover, og så bortover på langs og ned igjen på venstre siden. (tykktarmens vei ned til endetarmen liksom) :)

 
Har også hatt 2-3 episoder med uggen og løs mage siden jeg ble gravid, så da er det kanskje ikke så uvanlig? Har litt mageknip også, æsjameg. Dere med løse mager, er det sånn hver dag eller kommer og går det? Jeg pleier til vanlig å ha normal eller litt hard mage. Etter forrige fødsel var jeg skikkelig treg i magen og brukte duphalac og svisker i flere måneder. Begge deler er pyton, på hvert sitt vis...
 
Jeg sliter vel med det motsatte... Men her vet jeg grunnen til det også... Man skal jo få i seg melkeprodukter som gravid, og det tåler jeg ikke, så bare av en ostesnei så blir jeg uggen... Var slik da jeg gikk gravid med snuppa også...og da fikk jeg i tillegg dilla på skummet kulturmelk...
 
Back
Topp