Flere som sliter med mattilvenning?

Sniker litt fra februar :)

Her sliter vi også med mat, virker egentlig som det er grøten! Hvis hun får feks mango, pære eller eple (det jeg har prøvd mer enn 4 babyskjeer til nå) så går det greit med magen. Men hvis hun får grøt virker det som magen blir vond. Tror det er litt hardt for tarmene stakkars.. Har prøvd 3 forskjellige 4 mnd grøter! Så, for å prøve å se gir vi nå grøt om formiddagen, og skal holde oss til bare grøt nå en ukes tid ca for å se. Er risgrøt med mango og eple og har ingenting ekstra oppi.

Vi tenker at det ikke er krise om hun ikke får grøt. Er jo masse annet vi kan gi i stede som grønnsaker, frukt, middag, brødskiver etter hvert... Norge er jo en grøtkultur, mens det i mange andre land bare gis annet.

Skal prøve å følge litt med her å oppdatere hvordan hun reagerer :)

❤25/2-13❤

Har dere prøvd cinlac? Gluten og melkefrigrøt?

Har dere prøvd cinlac? Gluten og melkefrigrøt?

Har i skapet! Prøvd 2 ganger. Virka som hu fikk vondt da og. Så leste jeg på den, og den inneholder palmeolje... Så har ikke villet gi! Men de aller fleste grøtene inneholder jo palmeolje :-(

Etter å ha gitt bare en type grøt i en uke har vi kommet frem til at lille får vondt i magen når det blir litt for mye.. Hvis vi gir en halv posjon på formiddagen går det greit. Men hvis vi prøver på noe mer på kvelden kommer magevondten virker det som! Så nå tenker jeg å prøve å kutte ut grøten og så snakke med HS om årsaker. Grøten vi har gitt er gluten fri! Og hun får jo mme som det jo er laktose i som hun ikke reagerer på.. Kanskje vare hennes mage trenger litt tid til tilvenning :)

❤25/2-13❤

Vi har no fått syredempende til Sebastian. Han har alltid gulpet mye og hostet litt og refluks har vært nevnt noen ganger før. Så no skal vi prøve den hver kveld og håpe at han og vi får sove om nettene fremover. Den siste uken har det vært helt grusomt. Han sover omtrent ikke i det hele tatt. Så krysser alt for at dette hjelper!

Har i skapet! Prøvd 2 ganger. Virka som hu fikk vondt da og. Så leste jeg på den, og den inneholder palmeolje... Så har ikke villet gi! Men de aller fleste grøtene inneholder jo palmeolje :-(

Etter å ha gitt bare en type grøt i en uke har vi kommet frem til at lille får vondt i magen når det blir litt for mye.. Hvis vi gir en halv posjon på formiddagen går det greit. Men hvis vi prøver på noe mer på kvelden kommer magevondten virker det som! Så nå tenker jeg å prøve å kutte ut grøten og så snakke med HS om årsaker. Grøten vi har gitt er gluten fri! Og hun får jo mme som det jo er laktose i som hun ikke reagerer på.. Kanskje vare hennes mage trenger litt tid til tilvenning :)

❤25/2-13❤

Huff palmeolje liker eg ikke =/ Vi skal bruke cinlac litt til mens han får syredempende og så skal vi prøve og bytte om syredempende hjelper.
Veldig bra dere får i henne litt, noen trenger jo bare litt ekstra tid :-)

Her likte knøtt godt avokado most med gaffel:) mye brukt ellers i verden som startmat:) masse god næring og mild fin smak.kan blandes med mm, banan, gulrot og hva nå en vil prøve:)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Her likte knøtt godt avokado most med gaffel:) mye brukt ellers i verden som startmat:) masse god næring og mild fin smak.kan blandes med mm, banan, gulrot og hva nå en vil prøve:)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Sent from my GT-I8190 using BV Forum mobile app

Avokado har vi brukt mye også. Enkelt og smaker godt :)

Vi har no fått syredempende til Sebastian. Han har alltid gulpet mye og hostet litt og refluks har vært nevnt noen ganger før. Så no skal vi prøve den hver kveld og håpe at han og vi får sove om nettene fremover. Den siste uken har det vært helt grusomt. Han sover omtrent ikke i det hele tatt. Så krysser alt for at dette hjelper!
håper det hjelper! Lykke til!

Back
Topp