Flere som sliter med kvalme?

Fastlegene viser seg gang på gang og ikke ha peiling på hyperemesis (har en annen fastlege denne graviditeten enn forrige). Jeg har resept på Zofran og Postafen fra sykehuset ja. Gått på det siden jeg var 7 uker på vei. Gynekologene på sykehuset sier at det ikke er noe som helst påvist effekt hos embryoet/fosteret ved bruk av disse kvalmestillende før uke 12.

Ah, takk!! Jeg prøvde postafen en runde sist, men endte opp på Zofran. Da skal jeg bestille meg en ny time og være litt mer direkte på hva jeg ønsker.
Tusen takk :happy:

Sliter også med kvalme, men så lenge jeg klarer å spise hver 2 time blir den tålelig. Er veldig spent på hvordan det vil gå siste ukene på jobb før jul, har heldigvis tatt meg fri i jula. Gruer meg allerede til alle matluktene fremover i forbindelse med jul. Har selvfølgelig fått helt avsmak på alt som minner om ribbe og pinnekjøtt :hilarious::hungover:

Uff.. denne kvalmen altså..:hungover: Håpet det ville slippe litt taket nå, men neida. Uke 11+4 og fortsatt helt elendig from:(

Kvalmen kan gjerne bare si hade og drit og dra :grumpy: ikke noe oppkast bare evig kvalm - dårlig matlyst og sikkert litt lavt blodtrykk også

Sliter med kvalmen jeg å:spitoutdummy: Var kvalm i starten uten oppkast så etter ei uke eller to så ble det med oppkast(ikke mye om gangen) og så roet det seg for ei uke siden og nå er det oppkast for fult her:spitoutdummy: Er 10+1 og sist jeg gikk gravid var jeg kvalm bare på kvelden men nå er det så ille at jeg orker ingenting, vil bare sove men det er umulig med ei på 1,5 år som skal ha energien til mor:( Lite som hjelper mot kvalmen her, prøver å spise ofte og lite men ingenting som frister:spitoutdummy: Håper kvalmen og oppkaste gir seg snart for nå vil jeg nyte å gå gravid:happy:

Det har endelig begynt å slippe litt, hatt noen dager (deler av dagene i hvert fall) denne uken som var nesten uten kvalme. Deilig! MEn må være flink til å spise hver-hver andre time da. Og tar fortsatt Phenergan hver kveld.

Back
Topp