Flere som sliter med å sove?

Problemer med søvn her også på grunn av ryggverk og sinnsykt urolige/varme bein. Sovner ikke før 2-2.30. Må også opp 2 ganger minst på do om natta. Så er det morgen kl 8-9. Rimelig skutt. Ikke noe mer jobb på meg nå før sent i 2017..

Haha, folk altså! Medfølelse der :) Jeg trenger vanligvis ikke mye søvn, kan fungere helt fint en dag med 2-3 timer søvn natta før. Men nå som jeg er gravid blir jeg helt slapp og ute av funksjon av netter med mindre enn 7 timer søvn, må sove på ettermiddagen osv.. Spesielt mannfolka rundt om kring har INGEN forståelse for dette, typisk de som har barn og tror de vet hvordan det er. Mener det bare er fin trening til småbarnslivet...

Kunne vridd huet av noen av dem merker jeg haha :P Ja, trenger absolutt mye mer søvn nå enn før graviditeten derfor er det jo veldig typisk at man ikke får sove.. Merker fort at energien ikke er helt med når man har en liten en inni der altså!

Er så tullete altså! Blir matt. Skjønner ikke hva som får folk til å være så bedrevitere med en gang det er en gravidmage i nærheten? Har aldri falt meg inn å være så påstålig eller altvitende bare fordi jeg har en fra før!? :o

Sliter nå med å sove på grunn av halsbrann - vel funnet ut at love hearts og blåbær funker dårlig så i morgen blir det tur på apoteket....

Siste par ukene sover jeg minimalt , våkner og må tisse mange ganger den lille har lagt seg ned og hver kveld og igjennom natten er hun veldig aktiv..
Også våkner jeg av halsbrann veldig slitsomt de dagene jeg må opp før kl 6....
Sover alltid litt når jeg kommer hjem fra jobb.

Jøss, nå føler jeg meg heldig. Har ikke noe problem med å sovne, våkner som regel en gang eller kanskje to iløpet av natta for å gå på do, men sovner igjen med en gang etterpå.

Jeg sover veldig urolig. Finner aldri en behagelig stilling og våkner mange ganger i løpet av natten :( Men får prøve å tenke at det bare er kroppen som forbereder seg :P

ja :( Er så lei, er zombie!

Begynte allerede i uke 15, er 30+2 i dag. Så siden uke 15 har jeg hatt max 2-3 timer søvn pr natt og det er usammenhengede! 10 minutter her, 15 minutter der osv. Forferdelig slitsomt :( Helt uten grunn, ikke noe toalett besøk eller noe!

Og selvfølgelig når jeg nevnte dette for folk så måtte det komme noen som sa: " det er bare kroppen som gjør seg klar til babyen kommer" Ja, særlig.... Kroppen begynner ikke allerede i uke 15, og når jeg ikke hadde det slik med storebror så har jeg veldig vanskelig for å tru på det. *Trøtt,slitenoghormonell :P
Haha, jeg er så lei av "det er kroppen som gjør seg klar til babyen kommer".. Greit nok med søvnproblemene rett før fødselen. Men det er ikke det samme når man sliter med søvnen gjennom nesten hele graviditeten. Og i tillegg skal prøve å fungere normalt på jobb, man "er jo ikke syk heller". Føler med deg!

Back
Topp