Flere som sliter med å sove?

Mioli

Andre møte med forumet
Er nå 32 uker på vei, og utrolig lei av å sove så dårlig. Har sovet dårlig gjennom hele svangerskapet men den siste måneden har jeg kunne glemme å sove mer enn en time eller to i strekk. Kanskje det blir fem-seks timer til sammen på et døgn om jeg er heldig. Jordmor sier det er helt normalt... Men nå er det så slitsomt at jeg har blitt sykemeldt. Skjønner ikke hvorfor jeg våkner heele tiden! Er det flere som har det sånn?

Ja, sover veldig dårlig for tiden!
Er 31+3 i dag og har våknet mye den siste uken... Våkner hver gang jeg snur meg:( sovner heldigvis fort igjen, bortsett fra de gangene jeg må opp å tisse. Men våkner hver morgen og er trøttere enn jeg vår kvelden før...
Jobber fortsatt 100% og har jobbet endel overtid også den siste uka, men nå er det på smertegrensen av hva jeg orker!

Jeg våkner mye ja, men heldigvis snur jeg meg bare og sovner igjen, så det blir nok rundt 6 timer søvn totalt. Synes synd på dere som ikke får sove :( eneste "trøsten" er at det er en oppvarming til alle våkenetter som kommer :o
Bra om dere som sover dårlig på nettene får duppe litt på dagen da!

Er 29+0, og har sovet dårlig i flere uker allerede.. Mest fordi at jeg får vondt i hofta av å sove på siden, og det er ubehagelig å ligge lenge på ryggen. Våkner og av at jeg må på do, eller snur meg. Veeeeldig slitsomt..

Jeg har også slitt veldig de siste dagene. Har alltid våknet mye om natten tidligere, så det er ikke unormalt til å være meg, men nå får jeg bare ikke sove. Har kanskje sovet 13-14 timer totalt de siste tre døgnene, og det er altfor lite når man skal fungere på jobb i tillegg.. :(

Off ja det er bare forbokstaven!
Har egentlig hatt avbrutt søvn siden midten av desember, siden da bestemte mannen seg at han skulle bli en ordentlig snorker! xD
Men nå i tillegg så våkner jeg pga jeg er sulten eller må på do. Jeg er super duper var for lyder nå så ørepropper hjelper ikke mot mannens snorking, jeg må ha musikk med høyt volum og til og med da kan jeg våkne av snorkingen han :-/
Jeg ELSKER å såve på magen, noe som er litt vanskelig nå så jeg sliter med å finne en behagelig stilling i tillegg verker det både under ribbebeina og i korsryggen :-/
Men i natt har jeg forsåvidt sovet godt da jeg klemte oppi bbhugme til tross for lite plass, da hadde jeg rett og slett så vondt. Så i natt bestemte jeg meg at nå kan pokker mannen få såve litt ringt istede! :-P

Er forresten 28 + 1 i dag, så søvnproblemene startet tidlig denne gang :-(

Ja helt klart.. Spesielt de siste 2 ukene.. Bruker 2 timer på og sovne, og våkner hver time ca.. Er kjempe slitsomt.. Sover faktisk best på morningen.. :D

Har sovet dårlig i mange uker, men det har gått bedre i det siste. Er 33 uker nå.
Våkner fortsatt til flere ganger hver natt, men nå får jeg sove igjen raskt. I natt var jeg ikke på do en gang, hurra! Typisk at det er natta før jeg har hjemmedag og kunne sovet hele dagen.. ;)

Slet tidligere med at jeg ikke fikk sove igjen når jeg våknet på natta, måtte på do, ble sulten, måtte spise, ble mer våken.. Osv... Holdt på å bli gal noen netter, var så utslitt at det ble fullstendig sammenbrudd på morgenen. Spesielt vanskelig å sove dersom jeg visste at jeg måtte opp (relativt) tidlig. Valget var da å sove bort dagen eller stå opp og være en zombie, uansett ble dagen ødelagt.

Glad for at det går bedre nå, håper det holder. Passer på å spise litt rett før jeg skal sove, og i tillegg tror jeg energibehovet er litt mindre nå, så jeg blir ikke så utrolig sulten på natta lengre. Hurra!

Er 29+0, og har sovet dårlig i flere uker allerede.. Mest fordi at jeg får vondt i hofta av å sove på siden, og det er ubehagelig å ligge lenge på ryggen. Våkner og av at jeg må på do, eller snur meg. Veeeeldig slitsomt..
Helt enig i at det er vanskelig å sove godt på siden. Føler at jeg må bytte side hele tiden, for ryggen/skuldra blir vond. Bbhugme-pute hjelper litt. Men jeg vil egentlig bare ligge på magen!

Helt enig i at det er vanskelig å sove godt på siden. Føler at jeg må bytte side hele tiden, for ryggen/skuldra blir vond. Bbhugme-pute hjelper litt. Men jeg vil egentlig bare ligge på magen!

Jeg også! ;)
Men nå er det umulig. Kan ligge delvis over mot magen når jeg støtter opp med bbhugme, men ikke helt det samme :(

Ja bbhugme funker ei stund, men ikke gjennom hele natta :-\ Savner skikkelig å sove på magen!!!

Ja bbhugme funker ei stund, men ikke gjennom hele natta :-\ Savner skikkelig å sove på magen!!!

Samme her! Gleder meg til å endelig kunne sove på magen igjen... :P Begynner å bli rimelig lei av å ligge våken 1-3 timer før jeg sovner, for så å våkne ca. hver andre time :P Mannen snorker ikke egentlig noe særlig, men lager alltid slike dype pustelyder/småsnork utpå natta, noe som er syyykt irriterende når du ikke får sove og er gretten pga. det :P Hahah xP

Er nå 32 uker på vei, og utrolig lei av å sove så dårlig. Har sovet dårlig gjennom hele svangerskapet men den siste måneden har jeg kunne glemme å sove mer enn en time eller to i strekk. Kanskje det blir fem-seks timer til sammen på et døgn om jeg er heldig. Jordmor sier det er helt normalt... Men nå er det så slitsomt at jeg har blitt sykemeldt. Skjønner ikke hvorfor jeg våkner heele tiden! Er det flere som har det sånn?
Har du bbhugme pute?
Den gjorde nattesøvnen min bedre :)

ja :( Er så lei, er zombie!

Begynte allerede i uke 15, er 30+2 i dag. Så siden uke 15 har jeg hatt max 2-3 timer søvn pr natt og det er usammenhengede! 10 minutter her, 15 minutter der osv. Forferdelig slitsomt :( Helt uten grunn, ikke noe toalett besøk eller noe!

Og selvfølgelig når jeg nevnte dette for folk så måtte det komme noen som sa: " det er bare kroppen som gjør seg klar til babyen kommer" Ja, særlig.... Kroppen begynner ikke allerede i uke 15, og når jeg ikke hadde det slik med storebror så har jeg veldig vanskelig for å tru på det. *Trøtt,slitenoghormonell :P

ja :( Er så lei, er zombie!

Begynte allerede i uke 15, er 30+2 i dag. Så siden uke 15 har jeg hatt max 2-3 timer søvn pr natt og det er usammenhengede! 10 minutter her, 15 minutter der osv. Forferdelig slitsomt :( Helt uten grunn, ikke noe toalett besøk eller noe!

Og selvfølgelig når jeg nevnte dette for folk så måtte det komme noen som sa: " det er bare kroppen som gjør seg klar til babyen kommer" Ja, særlig.... Kroppen begynner ikke allerede i uke 15, og når jeg ikke hadde det slik med storebror så har jeg veldig vanskelig for å tru på det. *Trøtt,slitenoghormonell :P

Haha, folk altså! Medfølelse der :) Jeg trenger vanligvis ikke mye søvn, kan fungere helt fint en dag med 2-3 timer søvn natta før. Men nå som jeg er gravid blir jeg helt slapp og ute av funksjon av netter med mindre enn 7 timer søvn, må sove på ettermiddagen osv.. Spesielt mannfolka rundt om kring har INGEN forståelse for dette, typisk de som har barn og tror de vet hvordan det er. Mener det bare er fin trening til småbarnslivet...

Sover ikke noe særlig bra jeg heller. Våkner tusen ganger i løpet av natta! Våkner av hver minste lyd, og inatt regnet det inn på vinduet vårt på soverommet, så det holdt meg våken ca hele natta :p Er bare så sjeleglad for at jeg ikke skal på jobb, for da hadde det ikke blitt bra for noen tror jeg. Stakkars barn om de måtte forholdt seg til en sliten, trøtt og hormonell bombe hver dag :bag: :p
Klarer heldigvis å sove litt på morgenen da, så de siste dagene har jeg ikke stått opp før kl 12..

Sover som en sten jeg! Våkner når jeg må snu meg fordi bekkenet gjør vondt, men tar 2 sekund så sover jeg igjen. Det som er verst her er at det tar litt tid å sovne fordi hun i magen sparker så mye når jeg ligger på siden. Heldigvis kan jeg stort sett sove så lenge jeg vil hver dag, så gjør ikke noe om jeg sovner litt sent :) er helt ødelagt de dagene jeg må opp før 8, men heldigvis er det sjelden nå :p

Her er det samme smørja hver kveld... Ligger lenge å vrir meg over urolige ben, går på do, vandrer litt, legger meg... Sånn går timene. Er på do ihvertfall 3-4 ganger hver natt, og beina gjør meg gaaal /:

Sover best mellom 06-9.30, og da våkner jeg... Tipper jeg har 5-6 timer med søvn hver natt. Er heldigvis sykemeldt, så mååå ikke opp tidlig lengre :)

Jeg også! ;)
Men nå er det umulig. Kan ligge delvis over mot magen når jeg støtter opp med bbhugme, men ikke helt det samme :(
Hehe, prøver å legge meg litt mot magen selv, men da blir gutten i magen skikkelig bråkete og skal ha mer plass

Back
Topp