Flere som sliter med å få i seg mat?

Lillesnupp

Forelsket i forumet
Heisann. Jeg sliter så voldsomt med å få i meg mat om dagen, flere som har det sånn eller har noen tips? Blir gjerne litt småkvalm når jeg står opp, og enda værre når jeg kjenner matlukt om morgenen. Og så blir jeg kvalm av å være sulten. Så er en skikkelig dårlig sirkel.

Trodde jeg var i bedre form i dag, stod opp, tømte oppvaskmaskinen mens jeg stekte ett rundstykke og var i grunnen helt fin i formen frem til jeg åpnet stekeovnen og kjente matlukten, da måtte jeg bare gå å legge meg igjen.

Så så langt i dag har jeg spist en mandarin og ett par ritzkjeks, og det er ikke uvanlig at jeg ikke får i meg ordentlig mat før nærmere middagstider.

Har totalt gått opp 200 gram og er 6 uker på vei. Blir bekymret for at dette er alt for lite...

Tror ikke du skal tenke så mye på den vekten så tidlig. Syns jeg hadde gått opp mye jeg. Er 6 uker og gått opp 800 gram siden forrige uke. Men nå pleier vekta mi å variere veldig innenfor 1kg uansett da..
Har vel heller gått ned enn opp siden før jeg fikk positiv test.

Her tar jeg meg et par tørre rugsprø når jeg står opp, siden jeg ikke orker brødmat e.l. med en gang :)

Last edited:
Er 7 uker og gått ned 3 kg. Nå går det mye i næringsdrikk her. Det jeg får i meg mest av...

Ja sliter enormt for tiden... Grønne epler er stort sett det eneste som går ned. Men spiren tar vel det den trenger :) får håpe det snur før der blir for ille, vekten går nedover raskt... Har gått ned 100 g hver dag siste dagene.

Jeg legger flasker med tynn saft (ananas for min del) uten sukker i fryseren, så det blir litt is i, drikker det og da er kvalmen dempet så jeg klarer å spise :)

Jeg lever på grønne bananer (på en god dag) og klementiner. Klarer nesten ikke vann engang. Men tror ikke du trenger å bekymre deg for vekten. Jeg var likedan forrige svangerskap og gikk opp 4 kilo totalt. Fra slank...

Spira tar den næringen den trenger.. Så ikke bekymre deg.. Jeg er også mindre sulten, ikke sulten eller kvalm. Spiser kun det jeg føler for å tenker ikke noe mer på det nå. Gikk ned flere kilo sist før jeg begynte å kommer over start vekta igjen i uke 30. Så det gjorde ingenting.. Deilig å bare legge på seg 5-6 kilo totalt sett :-)

Jeg har rett å slett ikke matlyst og ikke lyst på noe mat.. Ikke kvalm, men bare dårlig matlyst.. Så får i meg frokost og kanskje ett knekkebrød før middag..

Å så bra at det ikke er bare meg og at dere sier at det ikke gjør noe. Blir jo så bekymret jeg som er så liten fra før.

Energidrikker og "frossen" saft var lurt! Det skal testes ut :)

Jeg forter meg å spise knekkebrød med én gang jeg står opp..Hjelper ikke på kvalmen etterpå men det smaker i allefall bedre om jeg rekker å spise det før kvalmen setter inn...Problemet mitt er at jeg blir kvalm etter måltid...:-/

Gullskatt juli12:)

Jeg forter meg å spise knekkebrød med én gang jeg står opp..Hjelper ikke på kvalmen etterpå men det smaker i allefall bedre om jeg rekker å spise det før kvalmen setter inn...Problemet mitt er at jeg blir kvalm etter måltid...:-/

Gullskatt juli12:)
Jeg blir også kvalm etter måltid. Jeg blir også kvalm av å ikke spise, så det er en ond sirkel. På jobb tørr jeg ikke spise i frykt for å kaste opp.. men kaster opp litt likevel. Satser på at det blir bedre etter uke 12. Selv om det forrige gang varte til fødsel.

Back
Topp