Jeg skjønner at du har det tøft, stakkars! En ting jeg vil si først er at mye av det du beskriver om situasjonen din nå er helt normalt. De fleste sliter mentalt når de begynner å jobbe igjen etter permisjon, rett og slett fordi man er så knyttet til den lille og har alt for mange tanker i hodet samtidig. Man vil jo gjerne jobbe, men gjerne også være hjemme, trenger den lille meg nå, klarer ikke konsentrere meg - det er helt vanlig!
Når man i tillegg må sitte på hjemmekontor uten miljøskifte og å treffe kolleger, så blir det fort veldig tøft. Husk bare på at alt dette gjelder mange nå, så det trenger ikke være fordi du hadde en tøff start på barseltiden.
Når det er sagt så synes jeg det er helt IDIOTISK at vi må utsettes for alt dette i forbindelse med fødsel. Og hvorfor snakker ingen om fars RETT til å se sitt barn? Jeg blir så provosert og oppgitt. Det er ikke sånn at smittevern alltid skal trumfe alle andre hensyn, herunder barnets beste, menneskerettigheter og alt mulig annet.
Vær stolt av deg selv for at du kom deg så bra igjennom dette, og trøst deg med at barseltiden er tøff nok uten alt dette, så nå kan du tåle alt livet måtte kaste på deg. Ønsker deg masse lykke til og vit at du ikke er alene