Flere som skal settes i gang her?

Rupia

Forelsket i forumet
Hei!

Jeg har på grunn av insulinkrevende svangerskapdiabetes fått igangsetting g i uke 38. Som er mandag 22. november. :nailbiting: Min ligger fortsatt i tverrleie, og jeg har egentlig ikke tro på at han snur seg selv innen to uker.

Gleder meg enormt til å bli ferdig nå. :rolleyes:

Er det noen her med erfaring ift igangsetting, leie hos baby, tid det tar, forløp osv. Vil gjerne høre deres erfaringer. :D
 
Last edited:
Jeg ble satt i gang grunnet maks overtid med første, han lå i seteleie så de ville at det meste skulle skje av seg selv. De tok feks ikke vannet når det var mulighet for dette, selv om de nok ville gjort det i hodeleie. Greit å forberede seg på at igangsetting fort kan ta noen dager, her tok det tid før kroppen responderte ordentlig, men når den først tok hintet og vannet gikk spontant tok det tre timer med aktiv fødsel og hadde kort trykketid. Alt i alt en fin fødsel, bare kjedelig at det kan ta tid, en er jo ofte både lei og spent!
Jeg forbereder meg på å bli igangsatt denne gangen å, selv om alle sier at nummer to kommer før termin osv så har jeg på følelsen at jeg er en av de som genetisk går over, jeg selv er født 14 dager over termin.
Lykke til med igangsettingen, 22/11 er jo rett rundt hjørnet :joyful:
 
Ingen erfaring selv, men vil anbefale at du sjekker ut «spinning babies» på Google og Youtube. Der er det øvelser du kan gjøre som man har sett hjelper på å vende baby. Verdt forsøket ihvertfall:woot:
Masse lykke til!:happy:
 
Jeg ble igangsatt med nr 2 pga begynnende SF. Har ingen erfaring i forhold til seteleie, da min lå klar i hodeleie.
Ble satt i gang med ballong som jeg hadde i 24t. Falt ikke ut av seg selv, men legen kunne dra den ut uten å tømme den. Fikk så piller. Først 2 vaginalt kl 12 og så fikk jeg 1 tablett hver andre time fra kl 16. Vannet gikk spontant kl 20, epidural og drypp pga lite framgang kl 01 og ungen var ute kl 02.57. Til tross for at prosessen tok tid, så var aktiv fødsel bare på 32 minutter....

Er på en måte forberedt på at jeg kanskje blir igangsatt denne gangen også, men håper at kroppen kan være greit å sette i gang selv før det evt blir behov for intervensjoner :rolleyes:

Vær forberedt på at det kan ta tid og at man oftere ved piller og drypp kan oppleve stormrier som kan være meget intense.
 
Skal bli satt igang 25.nov :) min ligger ca 50% i skrå, med hodet rett ved hofta, 30% i tverr og 20% i hodeleie. Fekk beskjed hos jordmor idag at dei nok veilede baby før igangsettelse og følger med heile tida. Sjølv om han låg i tverr på igangsettelses dagen.
Fekk sjølvsagt også beskjed om å legge meg ned å ringe ambulanse om vannet går før den tid ❤

Har også bedt om samtale med jordmor på avdelingen for god gjennomgang av ka som kommer til å skje når eg blir satt igang, kor eg skal være, ka som skjer neste osv osv. Føler det er viktig å forberede meg på alle scenario for å få ein god opplevelse uansett :) skal dit 16.nov.

Forøvrig låg forrige i tverrleie også fram til rundt uke 39, hu snudde seg til hodeleie berre ei god veke før fødsel, hadde då planlagt igangsettelse dagen etter eg faktisk fødde (40+0).
 
Skal settes i gang pga type 1 diabetes :happy:
Skulle settes i gang første gang jeg fødte også, men da startet fødselen spontant noen timer før jeg skulle inn, så har ikke erfaring med det :hilarious:
Håper det starter av seg selv denne gangen også.
 
Jeg skal settes igang.

Ble satt igang i 2017, 38+0. Baby lå i hodeleie. Fikk ballongkateter på dag 1, ramlet ut på kvelden. Ingen rier. Fikk mosningstbl x3 på dag to. Lite som skjedd etter pille 1 og 2. Begynte å få litt rier etter pille nr.3 rundt kl.17 ish. Kl.19 gikk vannet ved sjekk, stormrier og 44 min etterpå var gutten ute. Heftig og intens fødsel, men var forberedt på det da jeg har hatt to tidligere fødsler som har vært raske selv om de startet av selv. Så er forberedt på intens fødsel denne gangen også:woot:

Lykke til;)
 
Jeg vet ikke enda, skal til ultralyd for å se om barnet kan bli stort på grunn av store barn tidligere. Vet ikke om de setter i gang før hvis de ser at barnet blir like stort eller større. Håper kanskje det. 4000g og 4500g. Så hvis det er samme intervall snakker vi 5000g.
 
Back
Topp