Flere som skal følges opp fra fostermedisinsk senter eller skal ha ekstra oppfølging?

Lille Lykke

Forumet er livet
Himmelbarn
Jeg følges opp av Fostermedisinsk senter på St.Olavs fordi jeg har hatt et tidligere svangerskap med alvorlig hjertefeil på barnet vi ventet. Det endte dessverre senabort for to år siden.
Jeg er optimistisk mtp dette svangerskapet, men skal likevel følges ekstra opp fordi det er en viss forhøyet risiko for gjentakelse.
I tillegg bikker jeg 38 år før dette barnet kommer, så vi har bestemt oss for å ta de testene som kan påvise diverse kromosomavvik o.l også.
Er det noen som har tatt slike tester før og kan si noe om det? Når tas de? Hva gjøres? Hvor fort får man svar?

På forhånd takk!
 
Blir tettere oppfølgning før vår del ettersom jeg har fått premature rier og andre komplikasjoner tidligere i mine svangerskap samt jeg har diabetes.
 
Jeg skal ha tettere oppfølging på grunn av høy bmi, pcos og flere aborter.
 
Vi har også ekstra undersøkelser på grunn av alvorlige misdannelser og senabort i forrige svangerskap. For min del føles det betryggende, og jeg føler meg nesten litt privilegert som får ekstra "møter" med babyen vår.
 
Back
Topp