Flere som skal bytte skole og SFO? Hospitering..

batMam

Glad i forumet
Junilykke2018
Vi flytter etter skoleslutt. Det er både trist og spennende. Ny skole og SFO, og ikke minst venner. Vi har besøkt den nye skolen og sfo, det var positivt.
Noen som kjenner til hospitering på ny skole/SFO? Tenker å prøve det etter påske. Og ta kontakt i nærmiljøet.
Andre tips?
 
Vi flytter etter skoleslutt. Det er både trist og spennende. Ny skole og SFO, og ikke minst venner. Vi har besøkt den nye skolen og sfo, det var positivt.
Noen som kjenner til hospitering på ny skole/SFO? Tenker å prøve det etter påske. Og ta kontakt i nærmiljøet.
Andre tips?
Hva mener du med hospitering? Skal barnet tilbake på den første skolen igjen etterhvert?

Jeg tenker at jeg ikke vil flytte bare for å flytte en periode for så å skulle komme tilbake. Da har det skjedd mye med klassemiljøet som kan være vrient å komme inn i igjen.
 
Hva mener du med hospitering? Skal barnet tilbake på den første skolen igjen etterhvert?

Jeg tenker at jeg ikke vil flytte bare for å flytte en periode for så å skulle komme tilbake. Da har det skjedd mye med klassemiljøet som kan være vrient å komme inn i igjen.

Med hospitering tenker jeg at han kan komme på den nye skolen og bli kjent en el to dager innimellom frem mot sommeren.
Nei, vi flytter permanent. Vi er mye på besøk der i helger og ferier.
 
Med hospitering tenker jeg at han kan komme på den nye skolen og bli kjent en el to dager innimellom frem mot sommeren.
Nei, vi flytter permanent. Vi er mye på besøk der i helger og ferier.
Åja, sånn ja.

Det er kanskje ikke så dumt, men vil det da føre til at han mister noe pensum? Vet du at de driver med det samme i fagene samtidig?
For kan jo bli litt forvirrende hvis de driver med en ting i matten på den første skolen og er lenger fremme i matten på den andre skolen.

Hva mener skolene?
 
Jeg har ikke noe erfaring med det selv, men i klassen til frøkna har de hatt nye elever som har hvert der 2-3 ganger før de har startet.
 
Back
Topp