Flere som raser opp i vekt?

Superprodusent

Glad i forumet
dette skjer altså hver bidige gang! Når den verste kvalmen gir seg og ulvehungeren kommer så spiser jeg meg neste ihjel og raser opp i vekt. Noen tips til å la vær å spise når man ikke er sulten???

Prøv å spis mest mulig proteinrikt, litt sunt fett og litt magert/ mye fiber/grønnsaker. Holder deg mett litt lengre :)

Vet ikke hva du liker da men.. Om du blander cottage cheese og kesam med vanilje/bringebær/lime og litt nøtter f.eks. God og sunn snacks :) Lag deg salater med masse kyllingfilét/ skinke/ egg.. Spis grove knekkebrød med skinke/kyllingpålegg. Knask rå blomkål, brokkoli eller reddiker. Eplebiter med kanel kan du ha i ziplock-poser og ha med deg rundt. Hvordan man IKKE spiser når man får den hungeren aner jeg ikke dessverre. Prøver bare å velge mest mulig sunt når kvalmen ikke slår til.

Jeg er også veldig sulten, må spise en gang om natta til og med, for ellers klarer jeg ikke å sovne.

Jeg spiser sunnt og ofte, ikke mer enn 3 timer mellom måltidene og gjerne noe frukt /nøtter/yoghurt som mellommåltid.

Har lagt på meg ca 3 kg til nå, er 11+4.
For min del legger jeg på meg mest i andre trimester. Det ser ut som helt lik vektoppgang til nå som i de andre svangerskapene.
Har lagt på meg 10 og 13 kg i alle svangerskapene.
Holder meg aktiv og går turer /jogger /sykler jevnlig, det hjelper til med å regulere matinntaket.

Lykke til!

Jeg la på meg hele 24 kg forrige svangerskap! Mye pga ekstrem halsbrann og det eneste jeg kunne drikke var melk. 2 liter melk pr dag legger man på seg av selv om det var ekstra lettmelk!

Det skal også sies at det var en del vann siden 15 kg var borte da jeg kom hjem fra sykehuset. 4-5 kg gikk bort med amming, så var ikke så mange babykg igjen likevel etter et halvt år.

Jeg kommer ikke til å fokusere så skrekkelig mye på vekt, men heller på å spise sunt når jeg klarer og minimere sukker og fettinntaket. Hvis det blir slik ekstrem halsbrann som sist, blir det melkedrikking igjen, det vet jeg, men det får så være.

Jeg spiser ganske sunt. Har så og si ikke drukket brus eller spist sukker siden jeg ble gravid. Har likevel kommet opp i vekta jeg var før jeg ble gravid og fått en skikkelig babybump :inpain: har så smått begynt å trene igjen nå og håper at det vil være med på å bremse vektøkningen litt. Er 9+6 i dag.

Prøv å spis mest mulig proteinrikt, litt sunt fett og litt magert/ mye fiber/grønnsaker. Holder deg mett litt lengre :)

Vet ikke hva du liker da men.. Om du blander cottage cheese og kesam med vanilje/bringebær/lime og litt nøtter f.eks. God og sunn snacks :) Lag deg salater med masse kyllingfilét/ skinke/ egg.. Spis grove knekkebrød med skinke/kyllingpålegg. Knask rå blomkål, brokkoli eller reddiker. Eplebiter med kanel kan du ha i ziplock-poser og ha med deg rundt. Hvordan man IKKE spiser når man får den hungeren aner jeg ikke dessverre. Prøver bare å velge mest mulig sunt når kvalmen ikke slår til.

Ååå, takk for gode tips! Nøtter og frukt er jo deilig! Skal handle kesam idag:) Og blomkål glemmer man jo nesten av!

Her har jeg vel gått opp 4-5 kg til nå og er kun 10 uker. Så må ta meg skikkelig på tak nå! Jeg pleier å gå opp mellom 20-30 kg hver gang, men jeg orker ikke å drasse rundt på alt flesket denne gangen -derfor må jeg legge en god plan! Hehe:p

Var på første kontroll i går, veier like mye nå (11+4) som når jeg var høygravid sist :p har nok blitt noen kosekilo de siste to årene så jeg har gått opp 2 kg i svangerskapet til nå! Sist gikk jeg bare opp 7 gjennom hele svangerskapet men skjønner at det ikke kommer til å gå nå

Prøv å ta deg en kopp te uten koffein når du er spisesyk. Ofte hjelper det på meg
Puss tennene og kom deg i aktivitet, enten gå ut av huset eller kanskje rydde litt i skapene på badet? Jeg blir fort spisesyk på sofaen i allefall.

Back
Topp