Flere som plages med tenner?

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Her har hun fått to nede, og plagdes veldig noen dager i forkant at tannframbruddet. Nå er det ny runde med fortenna oppe. Forkjølelse, feber, uro og gråt og sovet veldig dårlig.

Spesielt andre hvilen på dagen er vanskelig. Har prøvd to ganger i vogna idag, men hun bare gråter og greier ikke sovne. Så etter å ha hatt på sånn gele, og masse bæring, skriking og amming så har hun endelig slokna i armene mine. Ligger å småklager i søvne da.. Håper tennene kommer snart!

Har dere merka mye til det når tenner har vært på vei?

Stakar, Har du prøvd biteleke? Sånn man kan putte i kjøleskapet så den blir kald.. Eller gi is? (F.eks fryse frukt og ha i fruktnett)

En tann har kommet gjennom her, og ihvertfall 4 kuler tyder på tenner som er på vei. Merker ingenting egentlig. Han spiser og sover og er som normalt.:)

Min har faktisk 10 (!!) tenner alt. Det har stort sett gått rimelig smertefritt, men hun sliter litt med en nå. Ikke store problemene, men i natt måtte jeg faktisk amme henne for å få hun til å roe seg og sovne igjen (Etter vi nattavvente har hun sovet hele natten). Litt mindre tålmodighet på dagen også, vil ikke ligge like lenge å leke alene som vanlig. Den brøyt igjennom i dag, så regner med at superformen er tilbake i morgen.

Anbefaler også is. Jeg lager av bær og kokosmelk, i blenderen og fryser ned i ispinneformer. Blir litt klin når mini spiser, men går ned på høykant:)

Her har alle 8 fortennene kommet. Litt sutring og mye sikkel, heldigvis ikke feber. Nå er det en jeksel på tur, merker det mest på natta egentlig. Å med dårlig matlyst.

Han har en fortann nede og den andre er på vei ut også. Kjenner noe oppe og.. han plages veldig. Mye sutring gjennom natten, urolig søvn og veldig mye kos i løpet av dagen. Er heldigvis ikke hele døgnet han er plaget. Mest på kveld og natten og rundt dagslurene sine

Back
Topp