Flere som nesten sprekker etter å fortelle om spiren?

Bimse

Glad i forumet
Jeg kjente på hvor utrolig deilig det var å ha det BARE for seg selv de første par ukene etter at jeg testet positivt. Utrolig fint å ha vår egen lille hemmelighet <3
Men nå de siste dagene har jeg plutselig snudd, og har SÅ behov for å fortelle. Det henger mye sammen med at vi pusser opp, har MYE malearbeide og tunge løft, og at det er SÅ frustrerende å få hjelp og å ikke kunne gjøre så mye selv. Det er jo generelt mye en kan gjøre som gravid, men akkurat nå er det omtrent KUN maling og tunge løft/tungt arbeid som står på planen før noe annet kan gjøres. Jeg bare SER for meg hvordan familien ville ilt til og hjulpet til den store gullmedalje, og at jeg ikke lenger hadde trengt å stå på sidelinjen som et dumt brød. I tillegg har man jo dager der man føler at man ikke er så heldig at spiren klamrer seg fast lenger, i hvert fall har jeg sånne dager, og da hadde det vært greit å ha mamma... 

Jeg har fortalt det til tre kollegaer, som er nøkkelpersoner i forhold til å legge tilrette på jobben for meg akkurat nå, som jeg er så stuptrøtt som jeg er fra midt på dagen og til jeg legger meg, og så har jeg fortalt det til mine to beste venninner, for det var bare helt logisk. De har barn selv, og vi forteller ALT til hverandre :) 

Hvordan er det med dere? Er det HELT greit å vente til 12 uker, eller er det flere som sliter? :) 
 
Jeg kjenner at jeg ikke har det store behovet denne gangen som det jeg hadde sist. Jeg syntes det er helt ok å vente til uke 12 med å fortelle :) men denne gangen har jeg så rar følelse rundt hele greia, tror ikke jeg har slått meg helt til to med det ennå (selv om det var planlagt) jeg er så redd for å miste at jeg tror jeg distanserer meg fra hele greia til jeg vet at det faktisk er en levende spire inni der <3 >
 
Jeg har fortalt det til min nærmeste familie, vi forteller hverandre alt så dette klarte jeg ikke å skjule, de viste at vi også har begynt å prøve for lenge siden.

Men hans familie har vi ennå ikke fortalt noe til.

Lille snuppa vil vi vente lengst mulig med å fortelle noe til siden hun ikke forstår helt hvis vi skulle være uheldige å miste og vente tiden for henne blir også myyyye kortere.
vi vil nok fortelle det rundt 12-13 uker eller noe sånt, men vi tenkte å ta henne med på ultralyden så hun virkelig ser at det er noe inni magen til mamma (hun er 6 år)
 
Både ja og nei. Hadde vært kjekt å fortelle "alle" det, men venter en stund til. Mine foreldre vet det og svigers vet det. Eldste broren min og hans samboer vet det også, men det var fordi jeg plutselig kunne være sjåfør sist helg når vi skulle til et vennepar :) 
 
Wow, to stk som har fortalt foreldre med fler?! Skjønner at det ikke er SÅ hastverk med å fortelle andre gangen LilleSpire13! :) 

Lurer fælt på hva jeg skal gjøre altså. Hadde det ikke vært for denne oppussingen, hadde det nok ikke gnagd SÅ fælt... Har pustet inn nok malingslukt og kjemikalier som det er allerede, så jeg må ta all hjelpen jeg kan få fra familie. Jeg vil egentlig at dere skal fortelle meg om jeg skal si det eller ikke! haha ;) Selv om jeg må velge selv. Jeg har skikkelig lyst til å fortelle min familie, men ikke han sin enda. For jeg vil ha den støtten fra mine egne, og trøst hvis det går galt, men jeg orker bare ikke å svare på alle spørsmålene svigers kommer til å stille. De mener det BARE godt, men en har ikke lyst til å svare på alt hver dag. 

Hmmmm......
 
Jeg fortalte min bestevenninne i dag. Jeg hadde planlagt å fortelle det i dag, men jeg ble litt kastet ut i det da hun hadde tenkt til å spandere øl på meg fordi det var så lenge siden vi hadde sett hverandre... "nei... " funker liksom ikke for det er ikke normalen. Så da bare viste jeg henne bilde av den positive graviditetstesten ^^ haha. Det var gøy :)

Utenom det så forteller jeg nok ikke fler før det er gått litt lenger tid.. mamma og pappa kommer vel snart, men vil helst fortelle mamma og pappa det sammen og pappa drar ut å reiser nå og er borte i 40 dager tror han. Så da får jeg nesten bare vente :)
 
Jeg har fortalt det til to familiemedlemmer, vet de holder kjeft ;) Samt til 3 nære venninner :) Selvom det klør i munndiareen å fortelle, men det gikk galt sist, så da er vi stille litt til :)
 
Har fortalt det til min mamma og søster, og til hans bestemor. Foreldrene hans må vente litt til, for svigermor har en tendens til ¨å "forsnakke" seg... Kommer til å fortelle min beste venninne neste helg da vi skal reise bort sammen. Ho er også annengangsgravid :) Ellers får vel resten vente til uke 12, tror jeg.
Med storebror ville jeg fortelle det til alle, men med denne kjenner jeg at det er godt å ha det hemmelig en stund. Er litt mer avslappet med denne.

 
Sist så fortalte vi d til svigers når jeg var ca 5 uker på vei, vi visste d kom til å bli tatt godt i mot der! Jeg var litt mer skeptisk til å fortelle min familie:P Men måtte fortelle til noen på jobb pga julebord, og da måtte jeg nesten fortelle familien også så alle i nærmeste familie fikk vite d i uke 7 ca, og bra var d for like etterpå havna jeg på sykehus med ekstrem svangerskapskvalme:P

Denne gangen får jeg ikke bestemt meg, har litt lyst å fortelle d på jobb for å få litt "slakkere tøyler" fordi jeg vet så altfor godt hvilken påvirkning stress kan ha på kvalme! Men samtidig lyst til å vente litt da, er tross alt bare 4 uker på vei... 

Blir vel til at jeg begynner å spy igjen også får alle vite d:P
 
Har forresten fortalt d til svigerinna mi da, hun er selv gravid med termin i april og jeg fikk vite d med en gang hun testa positivt + at hun visste at vi prøvde. Tenkte å fortelle d til noen venninner ganske snart også:)
 
Har forresten fortalt d til svigerinna mi da, hun er selv gravid med termin i april og jeg fikk vite d med en gang hun testa positivt + at hun visste at vi prøvde. Tenkte å fortelle d til noen venninner ganske snart også:)
 
Fortalte mamma ganske tidlig men hun er flink til å holde munnen;)
Har også fortalt ett par veninner. Hun ene har 2 barn fra før så det var godt å prate med henne i forhold til hvordan haun hadde hatt det.
Ellers så er det vanskelig å la være å rope det høyt ja;) Men vil ennå vente noen uker før vi forteller det til noen flere;) Tror kanskje rundt uke 8 kanskje... Tror ikke jeg klarer å holde meg lengre enn det nei;)
 
Vi fortalte det til både hans og min familie med en gang. Og våre nærmeste venner vet det. Vi synes ikke det er noe vi trenger å holde hemmelig. Sier selvfølgelig ikke noe på jobben før om en god stund. Alle visste at vi kom til å prøve å få en til .. så vi ville vel ha fått spm unasett..og så tenker jeg at skulle vi være så uheldige å miste så ville vi sikkert ha fortalt at vi var gravide men mistet uansett... men å offentliggjøre det til alle venter vi med.
 
Vi har tenkt å holde det hemmelig til uke 12, det klarte vi ikke sist..:p vi holdt ut til lille julaften(6 uker på vei) men de klarte jo ikke å holde på hemmeligheten, så vi har lært! Så for meg at det skulle være lettere å holde stillt om nr to... But it's not!
 
Nå ser det jo ut som vi mister denne her da, sånn som toalettsbesøkene i dag har vært, men akkurat nå, som jeg enda fordøyer tilværelsen som den nå er, så er det veldig deilig at så få vet det. Da kan jeg selv velge å fortelle senere eller ikke. Det går bra altså. Vi ble jo gravide omtrent før vi fikk stavet B-A-B-Y første gangen, så jeg har store forhåpninger om at spiren sitter fort igjen. Selvfølgelig er dette trist, men jeg føler meg heldig som mister så tidlig som jeg gjør, hvis dette ikke går bra. 
 
Uff så trist, Labbeliten:'(

Masse lykke til i neste PP, håper den sitter godt fast neste gang:)
 
Synes det er kjempevanskelig å holde dette for oss selv! er jo sååå glad ;) Sambo er så stolt at han vil egentlig bare fortelle det til alle, men han vil samtidig at vi skal ha vår lille hemmelighet en stund til, og ikke fortelle flere om den ;) har til nå fortalt det til 1 vennepar, foreldrene hans, søstra hans og samboern hennes. vet at alle disse kan holde på en hemmelighet:)
 
Har delt det kun med de "gamle" forumvennene mine. Familien må vente. Leeeenge enda.
 
Bare fortalt det til en venninne siden hun viste vi prøvde å så det på meg egentlig. Men ikke noe problem å vente med resten noen uker til. Mye lettere å holde det hemmelig denne gang 
 
Back
Topp