Flere som mangler jern (ferritin) og vit d?

S-mamma

Gift med forumet
Fikk beksjed om det idag, veldig lav ferritin og d vit. så da skjønner jeg jo hvorfor formen har vært som den har vært siden fredag. tror jeg bare har kjørt på til kroppen sa stopp.

Noen som vet om det tar lang tid å komme til hektene igjen og få opp ferritin nivået?
Vil jo være i jobb, men føler ikke for det sånn d er nå...

Jeg hadde mangel på dette sist jeg var hos legen, tok meg ca 1 uke på tabletter før jeg følte meg litt ovenpå :) masse lykke til!

Det kommer helt an på hvilke nivåer du ligger på. Har du fått beskjed av legen din om hvor store doser du skal ta?

Det kommer helt an på hvilke nivåer du ligger på. Har du fått beskjed av legen din om hvor store doser du skal ta?

Ferretin på 11, d vit vet jeg ikke.
skal til legen på onsdag, foreløpig bare snakket med legesekretær.

Ferretin på 11, d vit vet jeg ikke.
skal til legen på onsdag, foreløpig bare snakket med legesekretær.
Da tar det nok litt tid før nivået ditt. er slik det skal være. Jeg hadde 5 i ferritin, tok jerntabletter på 100mg en til to ganger daglig, og etter 3 mnd var nivået på 29. Følte meg pigg mye før de tre mnd var gått da, så håper ikke det tar så mange ukene før du føler deg fin i formen :)

Da tar det nok litt tid før nivået ditt. er slik det skal være. Jeg hadde 5 i ferritin, tok jerntabletter på 100mg en til to ganger daglig, og etter 3 mnd var nivået på 29. Følte meg pigg mye før de tre mnd var gått da, så håper ikke det tar så mange ukene før du føler deg fin i formen :)

Takk :)

Jeg har svimlet litt de to siste dagene, så jeg lurer på om jeg har litt mangel på jern. Hadde det sånn i forrige svangerskap også. Så jeg skal ringe legen idag å høre om jeg kan komme inn på en sjekk :)

Jeg har svimlet litt de to siste dagene, så jeg lurer på om jeg har litt mangel på jern. Hadde det sånn i forrige svangerskap også. Så jeg skal ringe legen idag å høre om jeg kan komme inn på en sjekk :)

Kan sikkert være lurt :)

Da ser det ut til at jeg blir hjemme på andre uka nå.. Prøvde meg på jobb idag, men holdt på å gå i bakken. skikkelig uvel, kvalm, svettt, øresus og svimmel. Eneste som funker er vist å være sykemeldt og ta ting i mitt tempo..
Har lavt jernlager, blodprosent og vit D..

Back
Topp