Flere som klør?

junibebi89

Gift med forumet
Der nede? Jeg tror det er fordi jeg er på do sånn 1 gang i timen og tisser.. spes ille om natta.. sikkert tørr etter alt tørkingen. Noen tips?

Jeg klør ikke der nede, men har begynt å klø som faen i helvete på føttene fra og med kvelden og ut natten...det er ingen tvil om hva det er, så mandags morgen må jeg rett til legesenteret å få tatt blodprøve for å bekrefte svangerskapskløe. Hadde denne jævelskapen første svangerskap også, og jeg sverget i et par år at jeg aldri skulle ha flere barn i frykt for at jeg måtte oppleve dette på nytt. And here we go again!! :banghead::arghh::arghh:

Jeg klør ikke der nede, men har begynt å klø som faen i helvete på føttene fra og med kvelden og ut natten...det er ingen tvil om hva det er, så mandags morgen må jeg rett til legesenteret å få tatt blodprøve for å bekrefte svangerskapskløe. Hadde denne jævelskapen første svangerskap også, og jeg sverget i et par år at jeg aldri skulle ha flere barn i frykt for at jeg måtte oppleve dette på nytt. And here we go again!! :banghead::arghh::arghh:

Åhh gud det høres skikkelig dritt ut!! :(. Klør du liksom konstant da? Hva hjelper mot det? Har du prøvd super kremer som jason 84 pr aloe vera krem eller eurax og sånn?? Så rart at man klør så!! Jeg merker at huden er driiit tørr, så hvis ikke jeg kremer meg inn etter dusjen kan jeg bare ligge å klø hele natta.. lurte på om jeg hadde sånn der og men.. tror "bare" jeg er sykt tørr!

Jeg har også fått skikkelig tørre føtter. De er helt skrukkete og utslett under! Ååårrhh gi meg styrke!

Jeg klør litt og føler meg sår nedentil. Men har ikke noe sopputflod. Er ofte på toalettet + at jeg lekker og må bruke bind hele tida.

Åhh gud det høres skikkelig dritt ut!! :(. Klør du liksom konstant da? Hva hjelper mot det? Har du prøvd super kremer som jason 84 pr aloe vera krem eller eurax og sånn?? Så rart at man klør så!! Jeg merker at huden er driiit tørr, så hvis ikke jeg kremer meg inn etter dusjen kan jeg bare ligge å klø hele natta.. lurte på om jeg hadde sånn der og men.. tror "bare" jeg er sykt tørr!
Ingen kremer eller noe hjelper, da svangerskapskløe er en meget farlig svangerskapssykdom. Kort beskrevet betyr det at man har fått gallesyrer i blodet sitt, og får man for høye verdier av dette er det livstruende for både baby i magen og mor. Den intense, torturerende kløen man får er altså bare et symptom på sykdommen, det hjelper ikke å klø på utsiden da problemet er på innsiden i kroppen. Jeg fikk påvisst dette i uke 25 sist svangerskap, men hadde slitt med kløen såppas lenge at når jeg fikk medisiner mot gallesyrene hadde det ingen hensikt mot kløen. Måtte følges opp veldig tett med sykehuset til jeg til slutt måtte settes i gang på grunn av at jeg ikke maktet mer av den kløen, i uke 35.

Så det bør være noe alle har i bakhodet, ikke hør på fjerne jordmødre om de prøver å fortelle at kløe på kroppen er heeeeelt normalt, hvis dere får det.

Ved svangerskapskløe klør man vel på innsiden av hendene og under beina - og det kommer vel gjerne litt senere i svangerskapet? Jeg var redd jeg hadde fått det først. Jeg klødde noe voldsomt på mage, rygg og legger. Ingen kremer jeg hadde hjemme hjalp. Men kjøpte meg Decubal for ekstra tørr hud - 40 %. Jeg smører meg morgen og kveld, og den har hjulpet mye. Før klødde jeg meg i hjel, nå har det roet seg betraktelig.

Hm, har aldri tenkt over det. Jeg pleier å klø under føttene på nettene. Sikkert bare tilfeldig siden det bare er på nettene, men greit å vite ;)

Ved svangerskapskløe klør man vel på innsiden av hendene og under beina - og det kommer vel gjerne litt senere i svangerskapet? Jeg var redd jeg hadde fått det først. Jeg klødde noe voldsomt på mage, rygg og legger. Ingen kremer jeg hadde hjemme hjalp. Men kjøpte meg Decubal for ekstra tørr hud - 40 %. Jeg smører meg morgen og kveld, og den har hjulpet mye. Før klødde jeg meg i hjel, nå har det roet seg betraktelig.
Nope, det er en myte at det bare skal klø på innsiden av hendene og under føttene, også en myte at det bare skjer sent i svangerskap. Jeg klødde aldri på disse stedene, på meg var og er det langs beina. Begynte også tidlig på meg sist. Man MÅ ha vett til å sjekke seg uansett når det klør, uansett hvor på kroppen.

Hvorvidt det dreier seg om avvikende verdier gallesyre kan jo måles i blod. Så en blodprøve er kanskje en idé for å avklare.

Back
Topp