Flere som ikke skal på veldig tidlig ul?

Jeg har fått oul 29/9 er en stund til, har til og med fått fødeplass som er enda lengre til :angelic:
Jeg har også fått tildelt fødeplass :)
Her var fastlege ganske tidlig ute med alt sånt.
Skal til jordmor 07.09
Men etter mannens ønske og tydeligvis lommebok(hehehe) så spanderer han tul privat så da blir det det 22.08 :)

Jeg har også fått tildelt fødeplass :)
Her var fastlege ganske tidlig ute med alt sånt.
Skal til jordmor 07.09
Men etter mannens ønske og tydeligvis lommebok(hehehe) så spanderer han tul privat så da blir det det 22.08 :)
Ja, var hos legen i uke 6. han sendte inn alt da :) Så gøy, det er ikke lenge til ❤️

Føler alle har vært eller teller ned til UL i uke 6-10. Planen her er å vente til uke 11-13. håper på å få en offentlig, hvis ikke blir det privat.
Men kjenner det er vanskelig å vente så lenge, spesielt når jeg ser så mange poster her om hjerteslag og sprellende bamsemumser:Heartred

Skal sies at jeg har 1 SA og 1 MA bak meg. Og i forrige graviditet var jeg på UL i uke 6, 8, 13, 18, 28 og 32. Haha men prøver å spare litt penger denne gangen.

Flere som ikke tar ekstra tidlig ul?
Har ikke tenkt på at det er noe jeg skal gjøre. Sist hadde vi én ultralyd, ordinær, og jeg tenker å gjøre det likedan nå med mindre det dukker opp et medisinsk behov for ytterligere oppfølging :)

Sniker litt fra april (termin 1/4). Så fint å se at ikke alle tar super tidlig ultralyd :happy: Følte meg som den eneste som ikke skulle i uke 6-7. Vi har valgt å vente til uke 10+6, og samtidig ta nipt test (privat). Også håper vi på å få en offentlig TUL opp mot uke 14, slik at vi får vite kjønn. Koster så mye, og kan på en måte ikke styre noe likevel. Nipt test er vi bestemte på å ta, og ultralyd er inkludert i dette. Følte ikke det var nødvendig med 3 tidlige ultralyder jeg da, men skjønner det er fint å høre hjertelyd tidlig :happy:
Er egentlig enig, 6-7 uker UL er ikke nødvendig med mindre man har blødning eller smerter, evt andre problemer. Valgte å betale selv for UL i uke 12 da jeg bodde i Norge da dette ikke var noe tilbud man fikk der, men syns samtidig at den OUL i uke 19-20 var i seneste laget. Husker legene her i Belgia nesten ikke trodde på meg da jeg sa vi kun fikk OUL såpass sent her :p

Har fått offentlig TUL i uke 13 og skal ikke ha noe før det :) har aldri hatt noen problemer under svangerskapene mine eller opplevd MA eller SA (bank i bordet) og er overraskende avslappet med nr 3. Har ikke behov for å se tidligere rett og slett.

Har vært på en UL allerede da skal sies, i forbindelse med at jeg ble innlagt pga kvalme. Det var så tidlig at det kun var fostersekk å se, så vet ikke helt om det teller.

Jeg skal ikke på privat ul. Har akkurat fått henvisning til tidlig ul offentlig i uke 11-13. Såå spent på dato! Har ikke vært på annen ul enn oul med de to andre. Kjenner at jeg er veldig glad for å få tidlig ul, er mye mer redd for at noe skal være galt nå, sikkert mye pga at sønnen vår akkurat er ferdigbehandlet for kreft. Syns det var litt rart å snakke med jm om det, så greit å snakke med noen på sykehuset heller.

Skal til offentlig ultralyd i uke 12. Tenkte at med mindre det er noe spesielt (blødninger etc.) så er det nok. Veldig spent!

Jeg er veldig glad jeg vet det er tvillinger allerede. Jeg har også en tarm som kan havne feil fordi den er operert og ikke ligger som hos andre. Enda større risiko når alt vokser fort nå. Det er like vel ikke noe som gir meg rett til offentlig ul.

Jeg hadde privat i uke 7, og så får jeg offentlig i uke 11.

Back
Topp