Flere som ikke skal på veldig tidlig ul?

Snuppeguri

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Marsboerne 2023
Føler alle har vært eller teller ned til UL i uke 6-10. Planen her er å vente til uke 11-13. håper på å få en offentlig, hvis ikke blir det privat.
Men kjenner det er vanskelig å vente så lenge, spesielt når jeg ser så mange poster her om hjerteslag og sprellende bamsemumser:Heartred

Skal sies at jeg har 1 SA og 1 MA bak meg. Og i forrige graviditet var jeg på UL i uke 6, 8, 13, 18, 28 og 32. Haha men prøver å spare litt penger denne gangen.

Flere som ikke tar ekstra tidlig ul?

Jeg skal ha i uke 10-13, ikke blitt henvist enda, skal til legen neste uke. Skal ta nipt samtidig, så da må man vente til uke 10?
Uansett, haster ikke. Kvalmen og utmattelse er tydelige tegn på at ting er i gang :dead: :thumleft

Sist gang hadde jeg ultralyd (offentlig) minst en gang i mnd pga mulige komplikasjoner, første i uke 7 pga tidligere ufullstendig SA.
Var jo fint å se baby så ofte, men hadde nok ikke betalt det selv. Og kommer nok ikke til å gå privat om ting ser nogenlunde ok ut nå...

Planen her og er å vente til uke 10-14 å ta den tidlige ultralyden vi har krav på (er 6+2 nå). Men blir jo litt frista til en ekstra tidlig når jeg ser «alle» gjør det.. :) men får ikke time til ekstra tidlig før jeg er minst 8-9 uker pga ferie osv, så da er det jo ikke lenge til den andre likevel..

Har booket privat i uke 11, men avbestiller dersom jeg får innkalling til offentlig. Tenker litt sånn at det som skjer det skjer, jeg kan ikke påvirke det.

Hadde lyst til det, men nå ser jeg det ikke blir før uke 10-12. Sist bodde jeg i by og det var lett å dra å ta UL (legekontoret hadde det og fastlegen min kunne bruke den). Denne gangen må jeg reise flere timer, så det blir bare en tidlig UL.

Skal ikke på første UL før jeg skal ha NIPT test i uke 13. Men ble beroliget da jeg fant hjertelyden selv på doppler. Da sank skuldrene betydelig :)

Tenker å vente på å få det offentlig, er henvist til sykehuset pga. risikosvangerskap. Men må ærlig innrømme å si det frister veldig å ta en tidlig privat når jeg titter innom her :p Bekymrer meg veldig, så hadde vært godt å kunne få bekreftet at hjertet slår osv.

Tror ikke jeg har noe valg da jeg skal til samtale hos gynekolog i uke 8 og da er UL inkludert. Er også risikosvangerskap og gun må nok vurdere tykkelsen på KS arret. I mine forrige svangerskap har jeg hatt UL i uke 6 pga blødning.

Jeg venter nok med TUL til september, da det for det første er dyrt og fordi jeg ikke vil ta innvendig UL, så venter til nærmere 12 uker

Fått time allerede til oul 20 oktober, da.. men det er litt veeeel lenge å vente merker jeg

Venter til den oppsatte offentlige timen 31. august med mindre noe tilsier at det er behov før!

Jeg er 8+2 og har ikke tatt kontakt med helsetjenesten enda, så det blir vel ikke noen UL på meg før den ordinære sikkert.

Sniker litt fra april (termin 1/4). Så fint å se at ikke alle tar super tidlig ultralyd :happy: Følte meg som den eneste som ikke skulle i uke 6-7. Vi har valgt å vente til uke 10+6, og samtidig ta nipt test (privat). Også håper vi på å få en offentlig TUL opp mot uke 14, slik at vi får vite kjønn. Koster så mye, og kan på en måte ikke styre noe likevel. Nipt test er vi bestemte på å ta, og ultralyd er inkludert i dette. Følte ikke det var nødvendig med 3 tidlige ultralyder jeg da, men skjønner det er fint å høre hjertelyd tidlig :happy:

Jeg skal når jeg er 10 + 4 på vei, aldri hatt TUL så "sent" så er fryktelig spent.
Nærmer seg nå, er 9 uker i dag.

Jeg skulle egentlig i uke 7, men så hadde de ferie når jeg var i uke 7. Fikk så i uke 8, men så fikk jeg corona. Vært syk i 2 uker. Så da venter jeg likesågreit til jeg er i uke 12 :hilarious:

Jeg har første jordmortime i slutten av august, å regner med hun sender henvisning da. Er 9+4 daFøler å alle har vært bortsett fra meg

Back
Topp