Flere som ikke har det travelt?

Fly

Elsker forumet
Jeg leser endel rundt om folk som er lei, vil bare bli ferdig, synes tiden går såå sakte osv.

Er jeg den eneste som ikke har det sånn [8|]? Jeg synes egentlig tiden går fort jeg. Hun kan absolutt ikke komme før termin, for det har jeg ikke tid til! Har så mye som enda må fikses, så mye som må ordnes- Ikke bare til babyen men masse bare generelt. Føler tiden flyyr fra meg! Og kjenner jeg vil hun skal holde seg der heeelt til vi er 40+2, vil så gjerne at hun skal ha det bra så lenge som mulig der, er liksom trygt inne i magen[8D] Misforstå meg ikke, jeg gleder meg noe veldig til hun er her, gleder meg veldig til å holde henne for første gang Men har det bare så langt ifra travelt.. Plutselig så er jeg 35 uker på vei liksom [:-]

Vet ikke hva jeg egentlig vil med dette innlegget, bare dele litt tanker med dere egentlig [:)]

Du er nok ikke den eneste.
Det går litt fort her også. Føles ut som jeg nettopp ble gravid!
Gleder meg til å få henne ut men har en del ting som må ordnes først :)

Så bra at det er noen som er "den veien" også!
Hadde egentlig planlagt å være like rolig selv, men er man sliten så er man sliten....

Akkurat NÅ synes jeg gjerne at han kan holde seg inne leeenge, for jeg har fått total fødselspanikk plutselig, hehe.... Tror jeg må bort på en sjekk i løpet av dagen, og det har plutselig gått opp for meg hva jeg skal gjennom! Hehe....
Men tror kroppen min holder på å gjøre seg klar, så har ikke så mye valg, hehe....

Jeg har ogå masse som må gjøres,men har aldri hadd det så ukomfortabelt som nå.og 6 uker føles som en evighet...så synes han bare kan komme nå[:)]

ORIGINAL: Knertina og ungene

Du er nok ikke den eneste.
Det går litt fort her også. Føles ut som jeg nettopp ble gravid!
Gleder meg til å få henne ut men har en del ting som må ordnes først :)

Hehe, hos meg varierer det nesten fra dag til dag. Akkurat nå kan hun holde seg inni magen noen dager til for min del, for mannen reiste ut i Nordsjøen i dag(bare en kort tur, skal være hjemme igjen på fredag). Alt er nå klart til henne da, så går egentlig bare og venter. Men har klaget en del tidligere og jeg vet av erfaring at ungene ikke kommer før de selv vil, prøver derfor å finne på ting som jeg kan kose meg med mens jeg venter på lillegullet i magen [:D]

Jeg er helt enig med deg! Har ENDELIG permisjon og har lyst til å nyte disse ukene og få alt på plass. Ville blitt litt stressa om hun plutselig ble født nå uten at jeg hadde alt klart og uten å få tid til å omstille meg etter å ha vært i jobb.Jeg tror og håper at jenta kommer rundt termin eller et par dager etter, som sist gang. Nå skal jeg benytte tida til å vaske klær, rydde skap, fikse og ordne og dra på besøk til et par venninner som er i permisjon. Og hente jenta mi i barnehagen litt tidligere enn vanlig!

Dessuten er formen min mye bedre nå enn den var i begynnelsen.. Har fullbårent barn i magen, men føler meg ikke plaget på noen måte. Så det er deilig å kunne ha litt tid igjen for meg selv:) Tok gravid-treningsvideo her om dagen (en med Kari Jaquesson) og tror kanskje jeg skal prøve å få tatt den noen ganger før fødsel. Gleder meg forresten til fødselen også[:)]

For kroppen sin del er jeg klar for å bli ferdig. Den begynner godt å merke seg sv.skapet nå.

Men med tanke på alt jeg burde ha gjordt før han ankommer verden, så må han i hvert fall ikke komme før på mandag...
As we speak blir badekaret montert på vårt nye bad og innredningen står for tur etterpå.

Meeen, med tanke på at mannen begynner i ny jobb 1 mars kunne det vært greit at han kommer noen dager før termin[&:]

Jeg er enig med deg [:)] Jeg har lyst til at hun skal holde seg der inne de siste 5 ukene jeg... Sier jeg nå i hvert fall. Men så er jeg heller ikke veldig plaga, har bekkenplager og vansker med å sove på natta, men foreløpig er det overkommelig. Jeg prøver å gjøre de siste forberedelsene, og kose meg med den siste tida med kun ett barn. Jeg gleder meg til å få baby altså, det går ikke på det! men denne gangen veit jeg litt mer hva som venter oss med nattevåk, ammetåke osv osv... [;)], så jeg prøver å sette ekstra pris på denne tida hvor kveldene og nettene stort sett er veldig rolige, og med en gutt som klarer mye selv.

Men ser også veldig frem til å møte babyen for første gang, den følelsen å få den opp til meg på sykehuset, og vite at fødselen er over (gruer meg til fødselen da)

vell går jo mot slutten her [;)]har det ikke travelt, dem kommer når dem e klar for det[;)]men hver dag e jo kjempe spennende nå da[;)][;)][;)]vi e kjempe klar på og møte lille søster i magen,men om hun venter litt så gjør det heller ingen ting
vi er slik :vi tar en dag av gangen,er ikke stort annet og gjøre,men guuuuuhhh såå spennende det er[;)][;)][;)][;)][;)]

Er litt delt, jeg også. Har vondt overalt, og føler jeg har fysikken til en dame på 90 innimellom. Men likevel vil jeg ha disse ukene til å finne roen, og få orden på ting. Har alt babyutstyret og møbler, er bare det at alt står lagret på feil plass..

Har det egentlig ikke travelt helt ennå, er jo faktisk ingen vits i å føde før termin siden NAV da korter ned permisjonen vår. Men eg har vondt i kroppen, er lei av å krangle med NAV og har lyst til å trene, så i teorien hadde det ikke gjort noe om han kom i dag.

Men har fortsatt haugevis med ting som ikke er gjort, så eg klarer å vente litt til.

Hadde store planer om å være rolig og tålmodig på slutten....
Men nå er jeg litt smålei av føle at jeg ikke har så mye energi til å leke m snuppa og være alt jeg vil for henne!!! Og veeeeeeldig lei av å tisse heeele tiden!
Så jeg er på en måte litt delt.. Vil han skal komme til verden HELT ferdig og når han selv er klar! MEN jeg HÅPER tiden flyr frem til dette, for jeg vil ha kroppen og energien min tilbake :)

Eg hadde det slik med førstemann.. [:)]
Eg var i storform og ønska å jobbe heilt fram til termin, eg pussa opp hus på ettermiddagane og var i full aktivitet heilt til eg la meg for kvelden...Gjekk 9 dager på overtid også...[;)]

Denne gangen synast eg at tida berre går saktere og saktere... No tell eg dager til termin...! Det meste av grunnen til det ligg i lillegutt på 20 mnd som er høgt og lavt heile tida og krev alt av oppmerksomheit og energi på ettermiddagen og ein sambuar som stadig er bortreist på jobb (han har vore borte i 3 veker no, kjem igjen på fredag og eg gleder meg sinnsjukt til det!!!!)...
Eg jobber fortsatt 100% og merker no at energien begynner å minke drastisk..

I forrige svangerskap hadde eg kun meg sjølv å fokusere på og kunne ta pauser når eg følte for det, legge meg nedpå osv.. det kan eg ikkje no...

Så eg merker STOR forskjell frå å få nr 1 til 2 altså!

Jeg har full forståelse for de som er lei altså, det er jeg og! Lei av plager, å ikke "eie" kroppen min selv, lei av å ha det vondt og alt er tungt- Men kjenner jeg ikke rusher for det. Men fortsatt så håper jeg hun kommer til termin/etter termin datoen- Er så mye som må fikses og kjenner at jeg begynner å forstå å ta vare på denne siste tiden der jeg enda er bare meg. Og ikke mamma, fordi når dagen hun kommer er alt forandret! Da er jeg mamma for resten av livet[:D]

her ikke såå mye som må gjøres, men jeg har gooood tid enda [:D] liker å være gravid jeg [:D] tiden har jo bare flydd avgårde...

ORIGINAL: Fly

Jeg har full forståelse for de som er lei altså, det er jeg og! Lei av plager, å ikke "eie" kroppen min selv, lei av å ha det vondt og alt er tungt- Men kjenner jeg ikke rusher for det. Men fortsatt så håper jeg hun kommer til termin/etter termin datoen- Er så mye som må fikses og kjenner at jeg begynner å forstå å ta vare på denne siste tiden der jeg enda er bare meg. Og ikke mamma, fordi når dagen hun kommer er alt forandret! Da er jeg mamma for resten av livet[:D]

Ahh - som jeg skulle sagt det selv [:)] Forstår de som har masse masse plager og som ønsker å bli ferdig.... Mne deler akkurat de samme tankene som deg... Jeg nyter å bare være meg, lille gutt kommer mest sannsynlig om 4 uker uansett, og det gleder jeg meg syyykt masse til - har sett frem til det hele livet.... men har virkelig nytet svangerskapet til det fulle.... Så den siste mnd her nå nyter jeg å slappe av, bake, dra på cafe og ut å spise me venner og sambo og bare det å nyte stillhetene.... Mamma blir jeg snart og det for resten av livet og når han bestemmer seg for å komme - DA skal jeg være klar og vie livet mitt til denne lille guttebassen min

Så jeg er HELT enig.... skjønner faktisk ikke disse som begynner å styre me kjerringråd bare de så vidt har kommet til uke 37... synes det er litt ... hmm, ja vet ikke hva jeg skal si [:'(]
Så uansett har jo bebisene best av å være i mors mage til termin - derfor vi har en termindato å forholde oss til [:)] Kommer lillegutt før termin så er han tydelig da klar for det [:)]

hehe, må bare si noe når det gjelder kjerringråd[;)]

Sist gang var jeg KJEMPE utålmodig på slutten. Hadde termin 10. desember, men hadde siste eksamen 30. november. Så etter det gikk jeg egentlig bare å venta på at han skulle komme. Det meste var klart også. Og jeg prøvde ALT mulig av kjerringråd. En ting jeg husket spesielt godt var at det begynte å brenne i heisen i blokka vi bodde når jeg var 4 dager på overtid. Vi bodde i 12. etasje og måtte gå ned alle etasjene, og når alt var i orden igjen, gå opp igjen. Til og med ikke utallige turer i de trappene fikk fart på sakene. Han kom 11 dager etter termin. [8D]

Så denne gangen er jeg fortsatt litt utålmodig, men stresser ikke med kjerringråd og sånn. Velger heller å kose meg med familien og slikt. Har av og til plager, men tenker da at det er kort tid igjen. Hver dag er en dag mindre [;)]

Jeg har det travelt! Men ikke på den måten at jeg vil ha henne ut, heller som deg, har en del ting jeg føler jeg må bli ferdig med. Er veldig sliten, men ikke heelt klar enda :) Synes tiden har gått så sykt fort. Her er det kun 3 uker igjen til termin.. Hvor har tiden blitt av?! [:D]

Men så klart jeg gleder meg jeg også, ingen tvil!! [:)]
Håper uansett hun blir til termin (gikk 14 dager over sist, så sikkert ikke no prob det :p)
Men regner med jeg begynner å vente når den datoen er forbi [;)]

Jeg har det overhodet ikke travelt! [:)] Kroppen min skriker at den er sliten av alle plagene, men jeg skal nyte disse siste ukene så godt det lar seg gjøre. Kommer ikke til å stresse med alle mulige kjærringråd osv. Bebisen kommer når han er klar [:)]

Back
Topp