Flere som ikke føler seg vell som gravid

Jeg trives med magen, men ikke med alt rundt. Har litt for mye over alt, og selvom jeg vet at det er normalt å legge på seg litt under graviditet så klarer ikke hodet å følge med. Har kjempeproblemer med å forstå at det ikke bare er fordi jeg blir "tykk", for tiden :(

Jeg sliter også veldig med å føle meg vel som gravid... Har alltid hatt høy vekt, men lav fettprosent - og har pga vekten følt meg veldig feit og mine foreldre har også alltid gjort narr av vekten min. Har nå kastet opp masse i flere måneder, men vekten går fortsatt oppover (+6 kg!). Puppene er enorme, og vektoppgangen er i følge legen mest vann. Føler meg likevel skikkelig feit, selv om mannen min og flere kollegaer er veldig flinke til å komme med masse komplimenter hele tiden. Svigerfar kalte meg tjukka ca 30 ganger sist jeg møtte han, og min svigerinnes første ord når hun så meg på søndag var "nå så du skikkelig bollete ut!".. Hjelper ikke akkurat på! :( veldig nøye med hva jeg spiser, selv om legene sier at jeg må spise mye mer pga all oppkasten.

Jeg føler meg feit, i veien for alt og alle, ingenting passer og jeg har vondt i bekkenet og ryggen :-/ jeg er jo frisk! Men jeg har store problemer med tanken på å legge på meg... jeg har nå krabbet over 80-tallet og jeg føler meg ELENDIG! Jeg er så redd for at det skal bli trasig å få av vekten etterpå:-(

Føler med dere! Sliter litt selv her... Tenkte at det skulle bli bra når magen kom og man ser at jeg er gravid, men merker at jeg ikke kler meg for å fremheve magen f.eks. Føler meg ukomfortabel på jobb med elevene og ene hoftesiden begynner å verke... lagt på mwg 10 kg alt! Noen dager føles det veldig fint da, som på kvelden hjemme med mannen når han koser på magen. :) Men da er det bare oss to og han føler jeg meg så trygg på og vet han er så glad i den lille allerede. Det hjelper mye. :) Men skulle ønske jeg følte meg mer vel med at vekta går oppover.

Back
Topp