Flere som ikke føler seg vell som gravid

mammatilenliten

Flørter med forumet
Flere som føler seg uvell i sin gravide kropp? Jeg sliter veldig med å finne klær jeg ser bra ut i. Har lagt på meg mye på rompe og lår, så passer ingen av mine vanlige bukser. Syntes det er ukomfortabelt å gå i bukse. Gleder meg til det blir varmt i været, har mange fine gravid kjoler jeg gleder meg til å bruke :)

Forrige gang hadde jeg det ikke slik i det hele tatt, men da var jeg også i mye bedre form og klarte å trene mer. Denne gangen har det blitt mye sofasitting og magen har i tillegg kommet mye før, og sitter helt annerledes, mer rundt rumpe og lår. Så kjenner meg på langt nær like fresh denne gangen som sist. Håper energien kommer tilbake snart, slik at jeg får trent litt mer det pleier å hjelpe på selvtilliten :-)

Et lite tips fra meg er å begynne å bruke kjolene allerede - bare med strømpebukse under:) Jeg går nesten utelukkende i kjoler og strømpebukse - både behagelig og pent:) Har kjøpt endel sånne basic bomullskjoler på H&M blant annet - veldig komfortable, og de koster jo ingenting heller:)

Jeg har også store problemer med å være komfortabel i min gravide kropp. Men det har kommet seg litt den siste uken nå som jeg faktisk ser litt gravid ut og jeg har funnet ut at jeg er i rute med vektøkning og at det ikke er for mye slik jeg har følt :)

Jepp, helt klart... De andre gangene har jeg egentlig følt meg ganske "fresh", men ikke denne gangen :p
Har vært mye dårlig (kvalmen begynner å bli litt bedre nå) og har lagt på meg mye både her og der :p :rolleyes:
Men nå som jeg har fått kul på magen så føler jeg meg bedre enn når jeg bare var en gassballong med stor G :hilarious: :eek:
Ser i det minste gravid ut nå :D :love7
Alle disse plagene/vondtene og forandringene på det ytre er sååå verdt det, gleder meg så utrolig til å få jenta mi i armene :Heartpink :D

Flere som føler seg uvell i sin gravide kropp? Jeg sliter veldig med å finne klær jeg ser bra ut i. Har lagt på meg mye på rompe og lår, så passer ingen av mine vanlige bukser. Syntes det er ukomfortabelt å gå i bukse. Gleder meg til det blir varmt i været, har mange fine gravid kjoler jeg gleder meg til å bruke :)
Jo jeg følte meg ikke komfortabel før. Men så begynte jeg med gravidbukser og da snudde alt :) veldig behagelig å gå med :)

Jeg har sluttet helt å gå i bukser. Går bare i kjoler eller skjørt (med strømpebukse), og føles mye mer behagelig :)
Jeg er sikker på at du ser nydelig ut. Har du noen som kan være med deg på en shopping runde? For meg hjalp det veldig å finne klær som framhevet det vakre med en gravid kropp, og som også var komfortabelt :)

Godt å høre at jeg ikke er alene. Skal sies at jeg er mye dårlig enda og kaster opp. Er sikker på at når formen blir bedre og jeg får mer energi vil jeg også føle meg bedre :) Da skal jeg ta meg en handletur. Er to timers kjøring får å dra å handle klær, bor på landet. Så greit at formen er fin da.

Godt å høre at jeg ikke er alene. Skal sies at jeg er mye dårlig enda og kaster opp. Er sikker på at når formen blir bedre og jeg får mer energi vil jeg også føle meg bedre :) Da skal jeg ta meg en handletur. Er to timers kjøring får å dra å handle klær, bor på landet. Så greit at formen er fin da.
Jeg bor også på landet og kan anbefale en gigabestilling på nett, kose seg med å prøve i ro og mak hjemme, beholde favorittene og returenere resten..... ;) Selv har jeg flytta ut av vanlige bukser og inn i gravidbuksene for mange uker siden... :p

Kjenner meg ikkje vel som gravid eg heller. Mest pga Hyperemesis som gjer at eg slit med å få i meg mat, men som og gjer at dusjing blir ei slitsam affære. Børste håret og, ser ut som eit troll! Huden i ansiktet er tørt som sandpapir... Var sånn med førstemann også, skulle av og til ønske at eg kunne vore sånn som på "Ops Jeg er Gravid" på TLC, berre at eg kunne oppdaga det i 3.trimester og ikkje samme dagen babyen vart fødd :P

Kjenner meg ikkje vel som gravid eg heller. Mest pga Hyperemesis som gjer at eg slit med å få i meg mat, men som og gjer at dusjing blir ei slitsam affære. Børste håret og, ser ut som eit troll! Huden i ansiktet er tørt som sandpapir... Var sånn med førstemann også, skulle av og til ønske at eg kunne vore sånn som på "Ops Jeg er Gravid" på TLC, berre at eg kunne oppdaga det i 3.trimester og ikkje samme dagen babyen vart fødd :p

Har også fått diagnosen hyperemesis. Vært innlagt på sykehuset en gang. Tror når alt som har med personlig hygiene blir slitsomt mister man gløden litt. Er du blitt noe bedre eller er du like dårlig som i staten? Er selv blitt mye bedre, men må spise omentrent hele tiden får å unngå å bli kvalm. Derfor jeg har gått en del opp i vekt, og fordi det meste jeg orker er å ligge på sofaen. Hadde vært fint å slippe disse plagene :) føler ventetiden blir ekstra lang.

Har også fått diagnosen hyperemesis. Vært innlagt på sykehuset en gang. Tror når alt som har med personlig hygiene blir slitsomt mister man gløden litt. Er du blitt noe bedre eller er du like dårlig som i staten? Er selv blitt mye bedre, men må spise omentrent hele tiden får å unngå å bli kvalm. Derfor jeg har gått en del opp i vekt, og fordi det meste jeg orker er å ligge på sofaen. Hadde vært fint å slippe disse plagene :) føler ventetiden blir ekstra lang.
Er ikkje like dårlig som i starten, men det har nok med medisiner å gjere. Har vore innlagt 2 gonger sidan veke 5 og i morgen er eg 17 veker. Merker at hvis eg anstrenger meg bittelitt så blir eg lenka til dass igjen... Er heldigvis sjukemeldt 100%, og har ein forståelsesfull mann som hjelper til med alt :)

Jeg føler meg heller ikke helt vel, det er litt skummelt at kroppen forandrer seg uten at jeg kan kontrollere det. Selv om jeg har fortsatt med regelmessig trening og et sunt kosthold, så har jeg lagt på meg over rumpe og lår, i tillegg til at magen har dukket opp mye tidligere enn ved mitt første svangerskap. Akkurat som deg, klarer heller ikke jeg å gå i vanlige bukser. Har bestilt mammabukser fra mamalicous og har kjøpt flere kjoler og skjørt som jeg føler meg vel i! Jeg synes det hjelper å minne meg selv på at det ekstra fettet jeg har lagt på meg er der av en grunn, håper at dere andre også klarer å tenke det :-) Dessuten er det nok mest vi selv som ser de ekstra kiloene, jeg synes i hvert fall at alle andre gravide er nydelige! - Små som store mager (og lår) ;-)

Og en ting til; jeg pakker vekk alle plagg som får meg til å føle meg ukomfortabel og fyller garderoben med nye, passelige klær etter hvert som behovet melder seg!

Glætt!

Jeg føler meg ikke vel... Magen min har lagt seg flatt over hele magen om dere skjønner hva jeg mener. Jeg ser derfor bare tjukk ut... Jeg har ingen fin kulemage og uansett hvor mye jeg prøver å fremheve magen så ser jeg ikke gravid ut :( nå har jeg noen kg ekstra på kroppen og slet med selvbildet fra før av og gledet meg til å kunne legge på meg med god samvittighet under graviditeten og strutte rundt med bollemagen. Istedenfor så har jeg gått ned 10kg men jeg ser større ut enn noensinne...

Jeg kommenterte her for kort tid siden og siden da har magen kommet, trodde ting skulle bli bedre når magen tittet ordentlig fram men der tok jeg feil. Jeg trives virkelig ikke med magen som stikker ut, magen føles stram og ubehagelig og når formen ikke er helt på topp så hjelper det ikke akkurat... Nå er det ingen tvil om at det er en baby der inne, men jeg trives virkelig ikke med magen. Jeg ser tynnere ut nå, og flere har kommentert på at jeg har gått ned i vekt. Nå stemmer magen liksom overens med resten iogmed at jeg faktisk ser gravid og ikke bare uproporsjonert ut. Flere som ikke ikke trives selvom de har en fin rund gravidmage? :/

Jeg kommenterte her for kort tid siden og siden da har magen kommet, trodde ting skulle bli bedre når magen tittet ordentlig fram men der tok jeg feil. Jeg trives virkelig ikke med magen som stikker ut, magen føles stram og ubehagelig og når formen ikke er helt på topp så hjelper det ikke akkurat... Nå er det ingen tvil om at det er en baby der inne, men jeg trives virkelig ikke med magen. Jeg ser tynnere ut nå, og flere har kommentert på at jeg har gått ned i vekt. Nå stemmer magen liksom overens med resten iogmed at jeg faktisk ser gravid og ikke bare uproporsjonert ut. Flere som ikke ikke trives selvom de har en fin rund gravidmage? :/
Jeg har det veldig på samme måte dessverre. Eller, ikke det med å gå ned i vekt!! Jeg føler meg så stor og det vises også på vekten. Og det absolutt værste er at puppan e blitt diiiger, sikkert 4 kilo bare det! Tror det er derfor jeg ikke klare å være stolt av kula på magen også.
Jeg tror jeg skal ta meg en runde å handle litt fine klær og frisør fredag - så håper det kan få meg til å føle meg litt vell.

Back
Topp