Flere som ikke ønsker å vite kjønn?

Hamila

Andre møte med forumet
Hallo damer!

Da har jeg også meldt meg inn her. Er 12 uker og har bestemt meg for å ikke vite kjønn! De forrige gangene har jeg fått vite det, men vil at det skal føles annerledes denne gangen. Og det blir så spennende å ikke vite. BF måtte overbevises, men han er med på det hehe. Andre som har bestemt seg for det samme?
 
Dette er tredje og siste barnet.. visste kjønn på de 2 første.. ønsker ikke vite nå, men samboeren min vil vite det.. så han får viljen sin [emoji85]
 
Er også veldig nysgjerrig, men tror jeg klarer det Kommer sikkert til å dø av nysgjerrighet på slutten, da
 
Vi har også bestemt oss for å i utgangspunktet ikke vite. Blir spennende å se om vi klarer å motstå fristelsen til å vite etterhvert. Dette er vårt første barn, så vi er naturligvis spente. Men barn er barn, uavhengig av kjønn!
 
Vi har også bestemt oss for å i utgangspunktet ikke vite. Blir spennende å se om vi klarer å motstå fristelsen til å vite etterhvert. Dette er vårt første barn, så vi er naturligvis spente. Men barn er barn, uavhengig av kjønn!
Så spennende! Ja, enig. Barn er barn. Også er det så godt å ikke vite alt. I dagens samfunn kan man til og med vite hvordan barna ser ut før det blir født..
 
Vingler litt mellom å vite eller ikke men skal ha en del ul sent i svangerskap så spørs om jeg greier å unngå å se kjønn da. Er jo fryktelig nysgjerrig!
 
Vi skal ikke vite. Samboeren kunne gjerne tenkt seg men jeg stilte ultimatum at jeg ville ikke bli gravid om han ikke godtok å ikke vite. Det har med psyken min å gjøre (vet ikke om jeg klarer forklare). I tillegg er det en fantastisk opplevelse å få vite på fødestua! Sist ba jeg pappaen fortelle hva det var, nå vil jeg se selv :)

Det er ikke viktig for samboeren å vite. Jeg tror dessuten at om man sier til jm at den gravide ikke vil vite så vil jm respektere det mer enn en pappa som står og insisterer. Jeg sa til samboer at han kunne forsåvidt få vite om han ikke sa noe til meg, men da sa han at han kunne bare vente han også. Det har ikke noe å si for innkjøp.
 
Vi skal ikke vite. Samboeren kunne gjerne tenkt seg men jeg stilte ultimatum at jeg ville ikke bli gravid om han ikke godtok å ikke vite. Det har med psyken min å gjøre (vet ikke om jeg klarer forklare). I tillegg er det en fantastisk opplevelse å få vite på fødestua! Sist ba jeg pappaen fortelle hva det var, nå vil jeg se selv :)

Det er ikke viktig for samboeren å vite. Jeg tror dessuten at om man sier til jm at den gravide ikke vil vite så vil jm respektere det mer enn en pappa som står og insisterer. Jeg sa til samboer at han kunne forsåvidt få vite om han ikke sa noe til meg, men da sa han at han kunne bare vente han også. Det har ikke noe å si for innkjøp.
Hvordan har dere gjort det med innkjøp tidligere? Kjøper dere kun nøytrale farger osv. Jeg er ikke så glad i fokuset på guttefarger og jentefarger uansett, så tror det skal gå greit. Det blir 5 år mellom babyen og nærmeste søsken, så alt må kjøpes nytt uansett.
 
Hvordan har dere gjort det med innkjøp tidligere? Kjøper dere kun nøytrale farger osv. Jeg er ikke så glad i fokuset på guttefarger og jentefarger uansett, så tror det skal gå greit. Det blir 5 år mellom babyen og nærmeste søsken, så alt må kjøpes nytt uansett.

Nøytrale farger ja. Dvs, jeg synes jo lilla er fint til begge kjønn. Og rosa og lyseblått synes jeg ikke er fint uansett :p så det var jo en fin måte å slippe slike farger i gave ;)

Følte også at jeg ble mer innstilt på å få en splitter ny baby og ikke en person som jeg hadde gjort meg opp en mening om hvordan var. Jeg har hørt om de som får et annet kjønn enn det de trodde de så på OUL, og rett og slett fått en sorg for den babyen de ikke fikk. Ikke at de hadde preferanse på kjønn men de hadde liksom tenkt seg opp en person ut fra kjønn.
 
Vi hadde faktisk den samtalen i går og vi bestemte oss for å ikke vite noe igjen med mindre vi ser det tydelig selv på OUL. Ved forrige svangerskap sa vi ifra ved OUL at vi ikke ville vite så JM bare oss om å snu oss bort når hun var i det området.

Når det gjaldt klær, fikk vi en del nøytralt med familien før fødsel. Fikk mye allerede på sykehuset i rosa til prinsessen.
 
Det tror jeg ikke tålmodigheten min tåler å vente på. Så her må vi vite.
 

Jeg har hørt om de som får et annet kjønn enn det de trodde de så på OUL, og rett og slett fått en sorg for den babyen de ikke fikk. Ikke at de hadde preferanse på kjønn men de hadde liksom tenkt seg opp en person ut fra kjønn.

Var derfor jeg ville vite. Var overbevist om at jeg hadde en gutt i magen sist, men det var en jente. Redd jeg hadde sørget over «tapet» av sønnen min om jeg ikke fått vite at det var jente før fødselen.
Denne gangen har jeg ingen følelse for verken det ene eller andre, men vil fortsatt vite.
 
Vi skal ikke vite :) synes d er halve overraskelsen ved en fødsel :)
 
Jeg visste ingenting med første og syns det var helt fint :)
Denne gangen vil jeg heller ikke vite men ble nedstemt av samboer (første hans) og datteren min på 4år så da blir det å vite denne gangen. Så jeg bare håper at ungen ligger sånn til at vi ikke får vite,da hadde jeg kosa meg :)
 
Så spennende! Ja, enig. Barn er barn. Også er det så godt å ikke vite alt. I dagens samfunn kan man til og med vite hvordan barna ser ut før det blir født..

For vår del spiller det heller ingen rolle, men godt å ikke vite alt? -Det er nesten det eneste man kan vite om barnet som kommer, så jeg må nok vite hvis jeg kan:p

Tror vi kommer til å vente litt med å fortelle til familien- for der er det noen som kanskje er litt for opptatt av kjønn og klær for eksempel!
 
For vår del spiller det heller ingen rolle, men godt å ikke vite alt? -Det er nesten det eneste man kan vite om barnet som kommer, så jeg må nok vite hvis jeg kan:p

Tror vi kommer til å vente litt med å fortelle til familien- for der er det noen som kanskje er litt for opptatt av kjønn og klær for eksempel!

Enig. Fødsel og første møte med barnet er jo utrolig spennende uavhengig om man vet kjønn eller ikke. Jeg vil også vite [emoji4] Synes svangeskapet er langt når man er dårlig, så litt å glede seg til underveis er fint [emoji4]
 
Enig. Fødsel og første møte med barnet er jo utrolig spennende uavhengig om man vet kjønn eller ikke. Jeg vil også vite [emoji4] Synes svangeskapet er langt når man er dårlig, så litt å glede seg til underveis er fint [emoji4]

Svangerskapet er langt! Amen! Synes ‘alle’ snakker om at det går så fort og man må nyte tiden... jeg vil være forbi dette utrygge førstetrimesteret og ha babyen NÅ:dummy:
 
Back
Topp