Flere som har "trass-barn" her?

-Mammatil3-

Elsker forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Guuuud, idag har 5 åringen min vært helt ekstrem!! Frekk i munnen og må gi en beskjed 100 ganger.. Hun er sliten og gretten etter bhg vel og merke, men er måte på! :p Lurer på hvordan det blir med henne OG en baby i hus..

Dere som har flere, hvordan var overgangen fra 1 til 2? :)

Har ei på 3, hun er over den verste perioden enn så lenge, men har sine dager som er helt ekstreme!! Satse på det aller verste er over når den lille kommer til verden :-)

Har ei på 3, hun er over den verste perioden enn så lenge, men har sine dager som er helt ekstreme!! Satse på det aller verste er over når den lille kommer til verden :-)
Okei :) føler mi har vært I trass alderen siden hun var 3.. Nå er det bare gått over til en annen type trass! :p
Ja, mi er nesten 6 år når babyen kommer så håper virkelig hun chiller'n litt innen den til :D haha!

Har ei trassig på 3,5år... regner med at hun kommer til å bli sjalu også... hjelpes. Har også en gutt på 6år, men han er det sjeldent noe styr med.

Har ei trassig på 3,5år... regner med at hun kommer til å bli sjalu også... hjelpes. Har også en gutt på 6år, men han er det sjeldent noe styr med.
Jeg syns 3 års alderen var mye lettere enn nå! Hun er sta som f.... :p men velger mine kamper! Hun blir bedre for hver dag, men etter en dag i bhg er hun så sliten, og tåler ikke ett nei :p
Dette med sjalusi har jeg tenkt på en del.. må nok være flink med å inkludere de når vi holder på med babyene :)

Jeg syns 3 års alderen var mye lettere enn nå! Hun er sta som f.... :p men velger mine kamper! Hun blir bedre for hver dag, men etter en dag i bhg er hun så sliten, og tåler ikke ett nei :p
Dette med sjalusi har jeg tenkt på en del.. må nok være flink med å inkludere de når vi holder på med babyene :)
Ja, regner med at det hjelper litt på å inkludere de. Har ved et par anledninger i det siste passet på en 1åring å hun på 3.5år er svææært hjelpsom men det kan bli litt i meste laget innimellom... hehe.. hun vil liksom bære rundt på henne.. så lekegrind SKAL vi ha slik a4 jeg tørr snu meg vekk et lite øyeblikk

Ja, regner med at det hjelper litt på å inkludere de. Har ved et par anledninger i det siste passet på en 1åring å hun på 3.5år er svææært hjelpsom men det kan bli litt i meste laget innimellom... hehe.. hun vil liksom bære rundt på henne.. så lekegrind SKAL vi ha slik a4 jeg tørr snu meg vekk et lite øyeblikk
Det har jeg også tenkt på at kommer til å skje!! Ser bare hvordan hun min er med kattungen vi nettopp fikk.. skal bære den heeele tiden! Og ser for meg det kan skje med babyen også :o så kan nok bli litt mye inn i mellom :) Hun min liker å lære, Meeen å følge reglene er ofte en kamp.. så lei av å gjenta meg selv! :/

Og lekegrind er ett must!! :D

Her er vi blitt veldig flinke til å velge våre kamper med omhu(om hun har en rosa å en grønn sokk spiller ingen rolle liksom, å vil hun ha på den nye nattdrakten i barnehagen for å vise frem får hun liv til det en gang) :-P hun er verre med pappaen enn med meg, men jeg tar meg tid til å forklare for å unngå det verste, han er mer den som bare gjør noe, får hun forbannet åsså krangler de :-P ikke alltid det er slik, men ofte nok!
Håper ikke det blir så mye sjalusi her i gården, vi inkluderer henne mye alt nå...har fortalt at det er hun å pappaen som skal bade babyen første gang, at hun må hjelpe å skifte bleier...ser mye på fotstørrelsen til babyen(den oversikten i gravidboken, fargelegger hver uke hvor stor foten er nå)...
Ja, så har hun automatisk blitt mer pappajente nå, bekkenet mitt gjør jo at jeg ikke klarer så mye, så tror det vil hjelpe henne med å forstå at mammaen ikke alltid kan hjelpe når babyen kommer å dermed godta pappaen!

Jeg er veldig heldig akkurat der, har en 5 åring som nesten ikke har vært innom trass. Så jeg regner med at det kan komme noen overraskelser når nestemann kommer :p

Skjønner hva du mener med å velge kamper! Noe må jeg bare overse eller blir jeg grå i håret. :p jeg er alene med henne, (babyen i magen er min nåværende samboer sitt barn), og hun savner pappan sin masse. Hun er der annenhver helg, og føler hun straffer meg litt pga det :/ Har forklart henne hvorfor hun er mer hos meg enn hos han, men hun er ofte lei seg på kveldene for hun savner han.

Gleder meg til å fortelle om babyen i magen etter ordinær ultralyd :D Vi snakka litt smått om søsken idag, hun :" jeg skal aldri ha en lillebror, kun en lillesøster, for jeg liker ikke gutter" haha :D og det kommer fra jenta som er med "kjæresten" sin daglig i bhg :D Så rare små ♡

Back
Topp