Flere som har søkt foreldrepenger?

Kunne ikke hjelpe deg?? Jeg har fått så mange svar der på alt mulig. Chattet der noen timer til sammen. Vært max uheldig du da!

Nei de kunne visst ikke det, siden problemstillingen jeg hadde ikke kunne besvares på chatten.
Absolutt max uflaks ja[emoji849]
 
Chattet med dem akkurat nå. Våre foreldrepenger starter når vi skrives ut fra sykehuset. Spurte om det fortsatt er sånn at jeg MÅ ta de første 6 ukene av permisjonen, siden det vil være ca 3,5 mnd siden fødsel på det tidspunktet, og vi egentlig ønsker å være hjemme annenhver uke. Hvis dere lurte - svaret er JA. [emoji854][emoji85]
Ugh...
 
Chattet med dem akkurat nå. Våre foreldrepenger starter når vi skrives ut fra sykehuset. Spurte om det fortsatt er sånn at jeg MÅ ta de første 6 ukene av permisjonen, siden det vil være ca 3,5 mnd siden fødsel på det tidspunktet, og vi egentlig ønsker å være hjemme annenhver uke. Hvis dere lurte - svaret er JA. [emoji854][emoji85]

Da er ikke likestilling og far så viktig... forstå disse reglene de som kan. Jeg blir svimmel
 
Da er ikke likestilling og far så viktig... forstå disse reglene de som kan. Jeg blir svimmel

Ja, det er viktig at mor får kommet litt til hektene i tiden rundt termin [emoji6]. Kanskje vi kan høre med dem om far kan ta ut de 14 dagene i forbindelse med fødsel på samme tidspunkt [emoji23]
 
Jeg har søkt nå. Valgets kval frem og tilbake med 100 eller 80 prosent. Ble 80 prosent da jeg fant ut at jeg slipper å toppskatt å sånn sett kan ha enda lavere skattetrekk enn nå så forskjellen egentlig blir 100 vs. 87 når jeg regner på hva jeg får etter skatt. Har jo ikke noe jobb å gå tilbake til heller og med den nye fedrekvota synes jeg frem til første uka i mars er litt knapt med tid..
 
Chattet med dem akkurat nå. Våre foreldrepenger starter når vi skrives ut fra sykehuset. Spurte om det fortsatt er sånn at jeg MÅ ta de første 6 ukene av permisjonen, siden det vil være ca 3,5 mnd siden fødsel på det tidspunktet, og vi egentlig ønsker å være hjemme annenhver uke. Hvis dere lurte - svaret er JA. [emoji854][emoji85]

Men sender du inn nå eller venter du litt til dere får en indikasjon på når dere skal hjem?
 
Må vel bare begynne på dritten.. er alltid kluss med papirer fra arbeidsgiveren.. så får hive meg rundt så jeg rekker å ordne opp i det før permisjon... tiltak..
 
Chattet med dem akkurat nå. Våre foreldrepenger starter når vi skrives ut fra sykehuset. Spurte om det fortsatt er sånn at jeg MÅ ta de første 6 ukene av permisjonen, siden det vil være ca 3,5 mnd siden fødsel på det tidspunktet, og vi egentlig ønsker å være hjemme annenhver uke. Hvis dere lurte - svaret er JA. [emoji854][emoji85]
Haha. Nav..... Jeg sitter med skjemaet nå. Tenkte bare se litt på det. Skulle ha en utsettelse av permisjon grunnet jobb - ferie - jobb. Det var vanskelig det. Kan jo ikke jobbe to perioder innen samme utsettelse, så jeg måtte skyve ferien til den ene kanten.
 
Ja, det er viktig at mor får kommet litt til hektene i tiden rundt termin [emoji6]. Kanskje vi kan høre med dem om far kan ta ut de 14 dagene i forbindelse med fødsel på samme tidspunkt [emoji23]
Det må han da kunne:)
 
Må vel bare begynne på dritten.. er alltid kluss med papirer fra arbeidsgiveren.. så får hive meg rundt så jeg rekker å ordne opp i det før permisjon... tiltak..
Jeg fyller bare ut papirene fra arbeidsgiver selv og finner stempelet, så sjefen slipper unna med å signere.
 
Da er ikke likestilling og far så viktig... forstå disse reglene de som kan. Jeg blir svimmel
Likestilling til far er bare viktig dersom det kan brukes som argument når man egentlig ønsker å gjøre noe billigere.
 
Jeg fyller bare ut papirene fra arbeidsgiver selv og finner stempelet, så sjefen slipper unna med å signere.

Er lønningskontoret som fyller ut her. Hun er sykt spesiell. Sist tok hun de tre siste mnd mine, selv om den ene var ferie. Så 2 mnd lønner dele på 3.. ble ganske irritert å måtte ringe å be henne rekne ut på nytt å sende inn.. regner med det blir kluss denne gangen også.
 
Er lønningskontoret som fyller ut her. Hun er sykt spesiell. Sist tok hun de tre siste mnd mine, selv om den ene var ferie. Så 2 mnd lønner dele på 3.. ble ganske irritert å måtte ringe å be henne rekne ut på nytt å sende inn.. regner med det blir kluss denne gangen også.
Kan godt være det egentlig er lønningskontoret hos oss også, men det vet verken jeg eller sjefen. Vi er kjøpt opp....:)
 
Er lønningskontoret som fyller ut her. Hun er sykt spesiell. Sist tok hun de tre siste mnd mine, selv om den ene var ferie. Så 2 mnd lønner dele på 3.. ble ganske irritert å måtte ringe å be henne rekne ut på nytt å sende inn.. regner med det blir kluss denne gangen også.
Hun måtte jo tatt (2 månedslønner + 1mnd feriepenger)/3 i tilfelle. Det kunne slått heldig ut om du hadde jobbet mye overtid året før.
 
Da var min sendt inn så får jeg sende inn utsettelsen når vi vet mer om tidspunkt for hjemreise osv :) Tenkte chatte med NAV imorgen. Mulig far kan utsette permisjonen min hele juni om jeg velger jobbe den måneden etter begge er ferdig med studiene.
 
Hun måtte jo tatt (2 månedslønner + 1mnd feriepenger)/3 i tilfelle. Det kunne slått heldig ut om du hadde jobbet mye overtid året før.

Vi får feriepenger utbetalt fast dag hvert år, uavhengig av når vi har ferie. Så vi må nesten spare feriepengene til etter ferien, for da får jeg ikke lønn for de ukene jeg har hatt fri. Så når jeg får utbetalt feriepenger i mai, å har ferie i sept, så blir lønnsslippen for sept ganske tom :/
 
Vi får feriepenger utbetalt fast dag hvert år, uavhengig av når vi har ferie. Så vi må nesten spare feriepengene til etter ferien, for da får jeg ikke lønn for de ukene jeg har hatt fri. Så når jeg får utbetalt feriepenger i mai, å har ferie i sept, så blir lønnsslippen for sept ganske tom :/
Vi får feriepenger juni/juli uansett når vi tar ferie. Så om jeg tar ferien min i september får jeg vanlig lønn mens jeg har ferie.
 
Vi får feriepenger juni/juli uansett når vi tar ferie. Så om jeg tar ferien min i september får jeg vanlig lønn mens jeg har ferie.

Har timelønn, så hadde ikke fungert her :/
 
Har timelønn, så hadde ikke fungert her :/
Varierer det mye hvor mange timer du jobber en måned? Jeg har fast årslønn. Bare overtid som betales på timesbasis. Blir ikke noe av overtidslønna i permisjon, men det rammer mannen verre enn meg. Jeg pleier ikke jobbe så mye ekstra. Det gjør han.
 
Ja, det er viktig at mor får kommet litt til hektene i tiden rundt termin [emoji6]. Kanskje vi kan høre med dem om far kan ta ut de 14 dagene i forbindelse med fødsel på samme tidspunkt [emoji23]
Rent bortsett fra at de ukene ikke har noe med NAV å gjøre, men arbeidsgiver...
 
Back
Topp