Flere som har plager i 2. trimester

Frk.85

Forelsket i forumet
Alle sier at 2. trimester er en god periode, men jeg føler meg fortsatt trøtt, til tider kvalm, matlysten er så som så til tider, vondt i korssryggen, stikkinger/strekk i magen. 

Æ hadd itj plaga i første trimester engang,så ane itj kossn d e...Håpe du blir mytji beir snart å blir kvitt aill plagan

krepsen_85 skrev:
Alle sier at 2. trimester er en god periode, men jeg føler meg fortsatt trøtt, til tider kvalm, matlysten er så som så til tider, vondt i korssryggen, stikkinger/strekk i magen. 

Har mye plager jeg og.

tidvis kvalm, småtrøtt hele tiden, Matlyst? hva er det??, konstant vondt i korsryggen og bekkenet. 
Men jeg klager ikke.. for alt er MYE bedre dette svangerskapet enn de forrige..
Da spiste jeg knapt og spøy hele tiden.

og alt er over om ca 5 mnd :) med verdens flotteste premie :):)

har hatt 2 fine uker nå, men de gikk over.. er fremdeles veldig trøtt og tung i kroppen, ekstrem hodepine så og si hver dag! kvalmen kommer og går.. har nå begynt å få mye vondt i magen, strekker, stikker og strammer.. veldig ubehagelig.. men utenom det elsker jeg å bære på mirakelet vårt :)

*JanuarSpire2013* skrev:
har hatt 2 fine uker nå, men de gikk over.. er fremdeles veldig trøtt og tung i kroppen, ekstrem hodepine så og si hver dag! kvalmen kommer og går.. har nå begynt å få mye vondt i magen, strekker, stikker og strammer.. veldig ubehagelig.. men utenom det elsker jeg å bære på mirakelet vårt :)

Da har vi samme plagene med magen, til tider veldig ubehagelig. Har sluppet unna hodepinen heldigvis. Den kvalmen plager meg til tider, for det gjør at jeg ikke orker å spise så veldig mye, og når jeg da førstes spiser så blir jo magen som en ballong etterpå, siden jeg da kanskje ikke har spist på mange timer. I går spiste jeg torsk til middag, enten så var ikke magen helt enig i det, for ble veldig oppblåst og rar. Men klarte å få meg en grovt rundstykke,druer og godt med drikke før jeg la meg. 

Er egentlig helt lik som første trimester vil jeg si med de samme symptomene (kvalme, økt matlyst, svimmel, tisser ofte osv.). Fortsatt kvalme og oppkast noen dager.
Men føler meg ikke plaget da. Sånn bortsett fra morgen og kveld, så er dagen veldig fin 

Formen min er veldig fin, men kjenner jo at jeg blir fortere sliten enn tidlig. Magen strekker endel og, men det er plager jeg holder ut med :)

Jeg er plaget med brystbrann, bekkenløsning, ømme bryster og livmorstikninger...

Kan ikke si at 2 trimester er noen dans på roser nei :P

Jeg er fortsatt veldig trøtt og sliten, litt kvalm. Myye strekksmerter nede i magen. Men kvalmen har i all hovedsak sluppet taket, har ikke så ømme bryster heller.

I forrige svangerskap var jeg trøtt og sliten og uten matlyst til ca uke 20. Da var jeg i knallform. Jeg gleder meg til det :)

har hatt en del plager fram til nå, er nesten 17 uker. og merker endelig at det begynner og slippe taket. er ikke så mye kvalmen, og matlysten begynner sakte og komme tilbake:) ser fram til forhåpentligvis kosligere måneder nå framover ! :)

spyr fortsatt. mye kvalm og sykemeldt....
puppene er svære, men klager ikke på det ;P
sover 12 timer om natten og har en lur på dagen på en time eller to. Håper jeg får litt energi igjen snart.

Kvalmen er der bare i perioder nå og ikke like sterk, men forsatt uggen innimellom, særlig om kvelden. Mindre energi enn vanlig, men bedre enn helt i begynnelsen.

Så ja, men er blitt bedre:)

I 1.trimester var jeg mest trøtt og sliten, litt bekkenplager men ikke veldig mye. Nå tre uker ut i 2.trimester har jeg ekstrem hodepine, plutselig brekkninger og er generelt uggen:( Snart er ferien over og jeg håper så veldig hodepinen går over, noe av det værste jeg kan få er hodepine:( Jeg har lyst til å jobbe ut hele svangerskapet men føler det hele tiden kommer kjepper i hjulene mine...

*JanuarSpire2013* skrev:

Samme her, bare utenom hodepinen. Den er til å leve med.
Bekkenet krangler og har halsbrann.. Urk!! 

eneste plagene jeg har fått. som er skikkelig irriterende igjen smertefull er nyrebetennelse. har vist kommet av at livmoren vokser og ting begynner å snerpe igjen urinrøret på høyresiden og på den høyrenyren min

Har heldigvis en god periode jeg nå. Jeg spiser det jeg kan av mat. Gjerne en og to brødskiver sammen med sønnen min. I dag så forsynte jeg meg to ganger til middag, og det er ekstremt sjeldent jeg har gjort i det siste. Men dette koset jeg meg virkelig med. Det strekker i magen, og litt stikkinger, men man skal jo merke litt at man er gravid da :) Litt trøtt innimellom, og kvalme kommer sånn i ny og ne..

Noen kan dessverre være så uheldige å ha kvalme og være trøtt gjennom hele svangerskapet, men håper du slipper det.

Trettheten har forsvunnet... Men er mer kvalm, og må "planlegge" dagen min...Er spent på hvordan det blir å jobbe etter ferien.. Skal ingenting til før jeg må kaste opp, men det er ikke så ekstremt som med storebror...

Kvalmen kommer innom en gang i løpet av dagen. Mens matlysten bekymrer jeg meg for, når jeg har gått ned enn del. Men klarer ikke spise mer, bare for å spise når jeg ikke har lyst på mer, men sørger for å få i meg masse drikke. 

Har også fortsatt en del plager. Først og fremst magen som bare ikke vil oppføre seg. Blir fort "full" og verker skikkelig når jeg går. Går for første gang i mitt liv sakte rundt i verden. Kjæresten blir helt forvirret stakkars, når jeg ber han holde an litt når vi går sammen i byen. Vant til å se meg fyke rundt.

Jeg er ikke så trøtt som jeg var i 1. trimester, men kjenner fortsatt behov for en lur i ny og ne, spesielt siden det gir litt pause fra magevondt og plager.

Også spent på hvordan det blir med jobb etter denne ferien, og er også litt bitter fordi hele ferien har gått med til å få magen på plass uten helt å lykkes. Mye jeg ikke gjør pga den :(

krepsen_85 skrev:

må signere plagene dine jeg. Jeg er litt mindre trøtt og uggen på kvelden, men er ikke kvitt noen plager for godt nei...

Back
Topp