Flere som har nattåpent? :-p

Aargh. Dette er jo helt forferdelig.
Ikke bare er det nattåpent i halvannen time, men ikke vil ungen legge seg til normal tid og ikke vil den sove lengre enn til halv fem heller. Når skal denne ungen sove? Jeg blir sprø!
Folkens: gir dette seg etter en stund?

Last edited:
Vært mye våken 1-2 timer midt på natten og skravlet. Slitsomt. Vi forlater ikke soverommet før tidligst kl 6, så hun ligget bare ved siden av meg og pjatter.

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Da har vi vært hos helsesøster. Hun anbefaler å stenge puppbutikken ved midnatt og ikke åpne den igjen før i (fem) seks tiden. Og at pappa tar den kampen. For kamp blir det. Gruer meg til det. Men om den tas nå eller om en stund, så blir det en kamp.

Hvordan går det? Har dere startet kampen?

Vi har gjort vår egen vri. Hun får mat rundt midnatt engang. Når hun våkner da. Og så i 3-4 tiden. Og på morgenen. Jeg ønsker ikke slutte med nattamming enda. Redd for at melkemengden blir veldig redusert. Og så spiser hun så innmari lite på dagtid.
Vi har nå holdt på i 32 dager, (jepp, jeg teller)og hun våkner fortsatt hver time. Noen ganger gråter hun, andre ganger holder det med å vugge vogga. Så mor er rimelig sliten.

Her er det fremdeles hver time fra jeg legger henne i 18-19 tiden! SLITSOMT!!

Her er det fremdeles hver time fra jeg legger henne i 18-19 tiden! SLITSOMT!!
Huff ja. Utrolig hvor lenge disse små kan "sloss" med oss voksne. Hun gir seg i alle fall ikke.

Lurer på om jeg må få sjekker at hun ikke har vann i mellomøret. Da får de jo vondt når de ligger flatt. Hun sover jo lengre på armen min. Men det kan jo likegodt være nærheten som hjelper der.

Her er det fremdeles veldig mye opp om natten. Jeg blir gaaal. Hun skal ha pupp eller flaske hver time. Hun vet jo ikke at hun spiser så mye, så det hele ender med gulping og bæsjing midt på natta... Hjelpes

Min er fortsatt også våken nesten hver time. Men får ikke mat mer enn hver 3-4. time. Vil gjerne ha, men får ikke. Vugges/bysses, koses med, snakkes til og holder hånda. Gir seg ofte nå etter 1-2 min og sovner igjen, men våkner vist av gammel vane. Skjønner ikke når hun skal gi seg. Har holdt på i 48 døgn nå. Regner nesten med at hun ikke gir seg før jeg har sluttet helt med nattamming.

Min er fortsatt også våken nesten hver time. Men får ikke mat mer enn hver 3-4. time. Vil gjerne ha, men får ikke. Vugges/bysses, koses med, snakkes til og holder hånda. Gir seg ofte nå etter 1-2 min og sovner igjen, men våkner vist av gammel vane. Skjønner ikke når hun skal gi seg. Har holdt på i 48 døgn nå. Regner nesten med at hun ikke gir seg før jeg har sluttet helt med nattamming.
Ja, det samme her. Nå er snart helt slutt med den natt maten! Leeeeei:-p

De er jo absolutt store nok til å klare seg uten nattmat nå. Men vi sliter med å få i henne mat på dagen. Men går litt bedre nå. Når dagspising er på plass, er nattmat historie. Mor trenger å sove.

Som dere, er jeg sliten.
Jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger vi faktisk har sovet fire timer i strekk siden fødselen. Jeg trenger heller ikke mer enn de fingre og tær jeg har, for å telle de gangene søvnen har vart rundt tre timer. Det er veldig deprimerende. Kommer ikke noe nytt barn med det første, nei.

Uff!

Back
Topp