Flere som har fått vite kjønn..,

Skravlepapegøye

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Men som ikke er helt sikre likevel?

Vi fikk vite at vi mest sansynlig får ei jente.., meen jeg kjenner jeg likevell er usikker! Får vel bare vente å se!

Jeg tenkte helt fra begynnelsen av at det er jente, men så fikk vi vite på UL at det er gutt. Men de siste månedene har jeg drømt og sett for meg en jente igjen, så nå er jeg bare usikker haha. Får vel stole på UL, men har jo skjedd før at de har tatt feil, selvom sjansene for det er små :) :p

Jeg tenkte helt fra begynnelsen av at det er jente, men så fikk vi vite på UL at det er gutt. Men de siste månedene har jeg drømt og sett for meg en jente igjen, så nå er jeg bare usikker haha. Får vel stole på UL, men har jo skjedd før at de har tatt feil, selvom sjansene for det er små :) :p

Har det likt som deg. I starten var babyen gutt og jente omhverandre frem til ordinær UL (legen min har ul-apparat på kontoret, så fikk se h*n ett par ganger før ordinær ul). På UL tittet ikke jordmor etter, men i og med at både mannen min og jeg kommenterte at vi syntes vi så noe (vi trodde vi så testikler, men har hørt i ettertid at det kan være hovne kjønnslepper), så sa jordmor at det var gutt - enda hun ikke fikk høre fra oss hva vi trodde vi så. På 3D UL tittet heller ikke jordmor ordentlig etter, men gjettet også gutt. Babyen har hele veien vært sjenert og har ligget med beina i kryss. Navlestrengen har også ligget mellom beina på alle Ul jeg har tatt. På 3D ul bildet syns jeg at babyen har jentetrekk. Har også hatt jentefølelse fra dag 1. Men jeg må jo bare "stole" på jordmødrene. Har derfor tatt frem det blå etter storebror og er vel egentlig mentalt innstilt på at det er gutt. Men er selvfølgelig spent på om magefølelsen min kan ha rett likevel :)

Har det likt som deg. I starten var babyen gutt og jente omhverandre frem til ordinær UL (legen min har ul-apparat på kontoret, så fikk se h*n ett par ganger før ordinær ul). På UL tittet ikke jordmor etter, men i og med at både mannen min og jeg kommenterte at vi syntes vi så noe (vi trodde vi så testikler, men har hørt i ettertid at det kan være hovne kjønnslepper), så sa jordmor at det var gutt - enda hun ikke fikk høre fra oss hva vi trodde vi så. På 3D UL tittet heller ikke jordmor ordentlig etter, men gjettet også gutt. Babyen har hele veien vært sjenert og har ligget med beina i kryss. Navlestrengen har også ligget mellom beina på alle Ul jeg har tatt. På 3D ul bildet syns jeg at babyen har jentetrekk. Har også hatt jentefølelse fra dag 1. Men jeg må jo bare "stole" på jordmødrene. Har derfor tatt frem det blå etter storebror og er vel egentlig mentalt innstilt på at det er gutt. Men er selvfølgelig spent på om magefølelsen min kan ha rett likevel :)
Vi har ikke vært på så mange sjekk, men første gangen var det i uke 12, og da trodde gynekologen at det kanskje var en gutt, men siden det var så tidlig så kunne det være hovne kjønnslepper som du sier :p og da vi var på UL i uke 18 så viste hun oss at det mest sannsynligvis var tissen hans, men han lå så rart og vi fikk ikke noe bilder, og hun virket usikker på en måte. Det var så rart, for jeg ville jo ha et supersikkert svar :p spurte om hun var sikker flere ganger hehe. Så vi får se! Uansett hvilket kjønn ungene våre er, så er det det at de er friske som teller mest :) men litt irriterende er det jo hehe.

Last edited:
Vi har ikke vært på så mange sjekk, men første gangen var det i uke 12, og da trodde gynekologen at det kanskje var en gutt, men siden det var så tidlig så kunne det være hovne kjønnslepper som du sier :p og da vi var på UL i uke 18 så viste hun oss at det mest sannsynligvis var tissen hans, men han lå så rart og vi fikk ikke noe bilder, og hun virket usikker på en måte. Det var så rart, for jeg ville jo ha et supersikkert svar :p spurte om hun var sikker flere ganger hehe. Så vi får se! Uansett hvilket kjønn ungene våre er, så er det det at de er friske som teller mest :) men litt irriterende er det jo hehe.

Det er så sant det du sier - at babyene er friske er det viktigste <3 Men ja, det er så veldig irriterende at jordmødrene ikke gjennomgår ordentlig. I hvertfall når man selv føler at jordmor er usikker. Men på en annen måte så skjønner jeg det også. UL er jo ikke for å finne kjønn, men for å se at babyen utvikler seg som h*n skal. Jeg "bryr meg ikke" om hvilket kjønn det er. Grunnen til jeg vil vite er for å kunne "forbrede" meg. Hvis det skulle være jente, så har jeg null jenteklær, kun til gutt/nøytralt. Og som den mest nysgjerrige og utålmodige personen jeg vet om, så har dette svangerskapet vært en kjempe tålmodighetstest for meg :p Nå er det ikke lenge igjen til termin for noen av oss, så det skal bli spennende og se om UL har rett på oss begge :)

Det er så sant det du sier - at babyene er friske er det viktigste <3 Men ja, det er så veldig irriterende at jordmødrene ikke gjennomgår ordentlig. I hvertfall når man selv føler at jordmor er usikker. Men på en annen måte så skjønner jeg det også. UL er jo ikke for å finne kjønn, men for å se at babyen utvikler seg som h*n skal. Jeg "bryr meg ikke" om hvilket kjønn det er. Grunnen til jeg vil vite er for å kunne "forbrede" meg. Hvis det skulle være jente, så har jeg null jenteklær, kun til gutt/nøytralt. Og som den mest nysgjerrige og utålmodige personen jeg vet om, så har dette svangerskapet vært en kjempe tålmodighetstest for meg :p Nå er det ikke lenge igjen til termin for noen av oss, så det skal bli spennende og se om UL har rett på oss begge :)
Ja, jeg er enig i det! Bare fordi jeg er nysgjerrig og utålmodig hehe :p men jeg tenker nok at jordmor har riktig når det kommer til oss, men jeg hadde vel tvilt uansett! Iallefall når jeg både har drømt og følt de siste månedene at det er ei jente :p det er sikkert fordi hodet er fullt av tanker rundt det å bli mamma og fødsel!

Vi fikk vite på oul at vi venter ei jente. Men det er eneste ultralyden vi har vært på, så jeg kjenner jo litt på tanken om at det kan være at det viser seg å være gutt :P Men nå er det jo ikke så lenge igjen, så vi får vente å se til fødselen ;)

Hver gang vi har vært å målt byrebekken på ultralyd får vi spørsmål om kjønn xD føler meg ganske sikker på gutt, men blir det jente så går det fint :)

Vi fikk vite på oul at vi venter ei jente. Men det er eneste ultralyden vi har vært på, så jeg kjenner jo litt på tanken om at det kan være at det viser seg å være gutt :P Men nå er det jo ikke så lenge igjen, så vi får vente å se til fødselen ;)

Vi også har kun vært på en ultralyd og jeg hadde hele tiden før UL en kjempefølelse på gutt. På UL blir jeg usikker og tror det er jente, noe jordmor forsåvidt var enig i.. har gått en stund og ventet jente, men i det siste har jeg vært og er veldig, veldig i tvil! Blir spennende å se da!

Første UL (ordinær) spurte jm om vi ville vite kjønn, det ville vi. Hun låg litt vanskelig til men hun trodde det var jente, men var ikke sikker. Oga en meget aktiv jente og noe usikkre mål, dro vi på ny UL privat 2 uker senere. Han sa etter 10 sekund, jente, skråsikkert. Fikk det også bekreftet på 3D :) for meg som er første gangs, var det litt viktig å få vite hva vi ventet, spilte jo ingen rolle hva det ble, men pga alt vi måtte kjøpe inn og ordne. Hadde ikke lyst å kjøpe kun nøytrale ting, og heller ikke kjøpe inn masse rosa å risikere å måtte kle en liten gutt i bare jentefarger :p så nå håper jeg det stemmer, at det kommer en liten prinsesse ut, for nå er her veldig masse rosa i hus, hehe.

Sniker fra april.
Sjenert baby her.. De tror jente :p Så har egentlig slått meg til ro med det og handlet litt rosa.
Men tvilen ligger der, ettersom jeg er typisk "gutte-gravid"

Jordmor sa hun var over 90% sikker på at det var jente på OUL, men jeg greier fortsatt ikke slå meg til ro med det :hilarious: Får bare vente og se!

Her var de veldig sikre på d var en gutt... Jeg selv har ikke klart å slå meg heeelt til ro, men går for at d er gutt :P

Vi fikk faktisk en ekstra ultralyd to uker etter OUL fordi jordmor syntes det var så irriterende at hun ikke kunne si kjønnet sikkert :D Så i uke 20 fikk vi vite at det var en liten gutt. Jeg kunne ikke se det, men vi har vært på noen ultralyder etterpå, og det er virkelig ingen tvil. Ganske stor pung på de der små.. :wideyed:

Vi fikk vite på oul at vi venter ei jente. Men det er eneste ultralyden vi har vært på, så jeg kjenner jo litt på tanken om at det kan være at det viser seg å være gutt :p Men nå er det jo ikke så lenge igjen, så vi får vente å se til fødselen ;)
Sånn har jeg det også. Veldig spent på om det faktisk er jente selv om de var rimelig sikre på oul.

Jeg har vært på ni (!) ultralyder (oppfølging pga forrige svangerskap) , og samtlige har bekreftet at det er jente. Så her er det ingen tvil ;)

Back
Topp