Flere som har fått spørsmål?

Chiki

Glad i forumet
Vi ville jo holde graviditeten hemmelig til TUL 15.august fordi vi ville fortelle barna våre det først.
Men i dag kom mamma å tok meg på magen å spurte om jeg var gravid. Hun har visst ville spurt ett par uker, men nå var det så synlig at hun greide ikke la være.

Foreldrene mine ble veldig glade! Men jeg var ikke klar for at noen skulle vite det enda:hilarious: nå må jeg passe enda bedre på hvilke klær jeg bruker! Har bare gått opp 2 kg, så skjønner det ikke!? Merker jo klærne er strammere.

Mamma er overbevist om at det må være tvillinger:hilarious: jeg er tvilling selv

Har hatt fremmede som har spurt og kommentert (Er fryktelig oppblåst), men jeg har ikke prøvd skikkelig å skjule det heller da.

Moren min viste det allerede, men kommenterte for ei uke sida "du har jo fått skikkelig mage allerede!"

Ingen spørsmål men så vet de det allerede, de jeg omgås med daglig :)

Mødre kan jo ofte også føle sånt på seg, håper du får ha det i fred til ønsket tid forover ❤️

Da jeg fortalte det til mi mormor sa hun faktisk at hun hadde drømt at jeg var gravid for ikke lenge siden, men hun hadde ikke turt å spørre :p

Har blitt spurt av to kollegaer på jobb fordi jeg har vært sykemeldt og har besvimt og svimla en del på jobb :)

Ingen spm, men kombinasjonen lærerferie og skikkelig sliten gjør at jeg ikke har hatt så mye sosial omgang heller. Forbi uke 12 når jeg begynner på jobb, så vurderer å si det før folk spør, slik at jeg kan få komme med nyheten selv.
Ble gravid med ivf, så har vært både sliten og sykmeldt i perioder gjennom vårterminen, da var det ei som spurte rett ut. Det gjør hun neppe igjen :p

Jeg kan ikke si jeg er fornøyd med å få spm om det jeg da. For om morningen våkner jeg med flat mage(så altså ingen gravidmage, men ja litt fett) men da utover dagen blir jeg veldig oppblåst, og i går spurte tre fremmede og jeg må si jeg tar meg ektremt nær av det... er det mulig å spørre noen om det??? Og ikke bare det men de var overvektige selv med oppblåstmage så da blir jeg bare mer fornærmet.. er jeg bare hormonell og overdriver eller har jeg rett at det er frekt. Hadde ikke blitt fornærmet om familie spurte for å si det sånn..

Jeg synes man skal kjenne noen rimelig godt for å spørre, og selv da synes jeg at folk skal få lov til å fortelle det når de selv er klare i stedet for å spørre...

Jeg opplevde at ei venninne som hadde prøvd å bli gravid i mange år uten hell ble henvist til den "fine nye ammebh"-kolleksjonen på en H&M i den tiden de hadde det, da vi stod i kassen og hun skulle betale for noe heeelt annet... Hun var ikke gravid, hadde bare mage. Skikkelig, skikkelig sårt!

Skal dog sies at jeg ble avslørt av to venninner på besøk utenbys fra... Men de spurte på en slik måte at det var opp til meg om jeg ville fortelle

Jeg kan ikke si jeg er fornøyd med å få spm om det jeg da. For om morningen våkner jeg med flat mage(så altså ingen gravidmage, men ja litt fett) men da utover dagen blir jeg veldig oppblåst, og i går spurte tre fremmede og jeg må si jeg tar meg ektremt nær av det... er det mulig å spørre noen om det??? Og ikke bare det men de var overvektige selv med oppblåstmage så da blir jeg bare mer fornærmet.. er jeg bare hormonell og overdriver eller har jeg rett at det er frekt. Hadde ikke blitt fornærmet om familie spurte for å si det sånn..
Det betyr bare at du ser fin og gravid ut. Ta det som ett kompliment :) folk mener det jo hyggelig.

Det betyr bare at du ser fin og gravid ut. Ta det som ett kompliment :) folk mener det jo hyggelig.
Ja men føler det bare er en grunn for de til å unnskylde at jeg kun har mage og ikke drikker alkohol. Jaja kan hende jeg er hormonell og overfølsom. Men jeg syntes det er frekt å spørre noen i det hele tatt om de er gravide om det ikke er 100% sikkert.

Da jeg fortalte det til mi mormor sa hun faktisk at hun hadde drømt at jeg var gravid for ikke lenge siden, men hun hadde ikke turt å spørre :p

Har blitt spurt av to kollegaer på jobb fordi jeg har vært sykemeldt og har besvimt og svimla en del på jobb :)
Mamma sa hun hadde drømt for en uke siden at jeg var gravid med tvillinger:p

Jeg var like oppblåst under IVF-perioden som jeg er nå som faktisk gravid, og var livredd for at folk skulle spørre da jeg gikk rundt og var konstant på gråten ift barn og mager.

Ikke direkte mage-relatert, men likevel: Husker jeg var på et barnearrangement på biblioteket med sønnen på 4,5 i vinter, da jeg møtte ei jeg kjenner litt som jeg ikke hadde snakka med på lenge. Vi småsnakka litt, og da hun spurte om «han der borte» var sønnen min og jeg bekrefta det, spurte hun: «Har du flere barn, eller ... det er bare han?» jeg putta på meg steinsmilet og svarte at det er bare han, ja! Men hele turen hjem måtte jeg skjerpe meg for ikke å begynne å grine foran sønnen min. Sånne spørsmål har man bare ikke bruk for. Og jeg var midt i ivf da.

Men nå som jeg faktisk er gravid, må jeg jo mentalt forberede meg på å svare uten at det gjør så forbanna vondt. Sønnen min spurte her om dagen: Mamma, hvorfor har du så stor mage? Jeg svarte: Jeg har spist så mye is i sommer, vet du! Tenker han skal få vite en gang etter TUL om alt er bra.

Jeg er barnehagelærer og har fått spørsmål fra barn i barnehagen :rolleyes:
Guttene mine på 3 og 5 år kommer også å tar meg på magen å spør pm det er baby:hilarious: hun på 8 har ikke sagt noe. Sa til 5 åringen at jeg bare hadde spist mye mat, å han bare: ALT det der???:hilarious:

Jeg var like oppblåst under IVF-perioden som jeg er nå som faktisk gravid, og var livredd for at folk skulle spørre da jeg gikk rundt og var konstant på gråten ift barn og mager.

Ikke direkte mage-relatert, men likevel: Husker jeg var på et barnearrangement på biblioteket med sønnen på 4,5 i vinter, da jeg møtte ei jeg kjenner litt som jeg ikke hadde snakka med på lenge. Vi småsnakka litt, og da hun spurte om «han der borte» var sønnen min og jeg bekrefta det, spurte hun: «Har du flere barn, eller ... det er bare han?» jeg putta på meg steinsmilet og svarte at det er bare han, ja! Men hele turen hjem måtte jeg skjerpe meg for ikke å begynne å grine foran sønnen min. Sånne spørsmål har man bare ikke bruk for. Og jeg var midt i ivf da.

Men nå som jeg faktisk er gravid, må jeg jo mentalt forberede meg på å svare uten at det gjør så forbanna vondt. Sønnen min spurte her om dagen: Mamma, hvorfor har du så stor mage? Jeg svarte: Jeg har spist så mye is i sommer, vet du! Tenker han skal få vite en gang etter TUL om alt er bra.
Skjønner deh godt altså!
Vi ble raskt gravide med nr1. Begynte igjen å prøve på nr2 da hun var ca 1,5 år. Men tok over 1 år før jeg ble gravid rett før vi skulle bli henvist videre. Var så utrolig sårt fordi MANGE maste om at nå måtte vi henge i å gi ho søsken, så det ikke ble så mange år i mellom. Ikke kjekt å putte på ett smil å si at vi har ikke dårlig tid. Ble rett under 4 år mellom dem, så skjønner ikke hvorfor så mange syns d hastet.
Man spør IKKE andre om det ikke snart er på tide med en til...

Jeg fikk spørsmål på jobben idag faktisk:laughing001 Var nok ment som et høflig samtaletema (type er det ikke varmt idag/har du hatt en fin sommer) og ikke så mye pga magen, men jeg kjenner jo at uniformen er trangere enn den var før sommeren, så jeg svarte «ja, ser du ikke at jeg jobber med det» og pekte på magen. Vedkommende ble helt paff, men veldig glad på mine vegne.

Jeg skjønner at det kan være sårt å få slike spørsmål hvis man prøver eller ikke er klar for å si det enda, men folk mener det jo bare godt når de spør. Så jeg synes egentlig at folk må få spørre jeg, men da må de jo tåle å få litt ubehagelige svar også :shy:

Sniker litt fra november/desember, jeg har det litt omvendt jeg, er 23 uker gravid, men har enda så lite mage at jeg ikke har fått spørsmål fra noen. Gleder meg veldig til mer synlig mage og at det liksom ikke er noe tvil lenger. La ut et feriebilde her om dagen, og fikk spørsmål fra ei venninne om hvor babymagen var :oops: Ble nesten litt sårt den veien i stedet. Skal jammen ikke være lett dette ;)

Sniker litt fra november/desember, jeg har det litt omvendt jeg, er 23 uker gravid, men har enda så lite mage at jeg ikke har fått spørsmål fra noen. Gleder meg veldig til mer synlig mage og at det liksom ikke er noe tvil lenger. La ut et feriebilde her om dagen, og fikk spørsmål fra ei venninne om hvor babymagen var :oops: Ble nesten litt sårt den veien i stedet. Skal jammen ikke være lett dette ;)
Så utrolig tankeløs kommentar:wtf:

Back
Topp