Flere som har fått endret syklus etter graviditet?

UnicornCorn

Betatt av forumet
Junibollene 2023
Fikk barn i juni.
Syklusene mine har vært 100% stabile og til å stole på siden jeg fikk mensen for første gang.

Nå etter graviditeten er syklusene såå mye lengere! Er vant til å få mensen på samme tidspunkt! Den dagen mensen min har stoppet har det vært nøyaktig 3 uker til neste, uten unntak og omtrent på timen! Nå er det en ekstra uke imellom.

Så det jeg lurer på er om det vil gå tilbake som det var, eller dette den nye standaren min?
 
Du fikk barn for ca et halvt år siden ? De fleste har ikke fått tilbake mensen enda engang da, og hva som er din nye normal kan du egentlig ikke forvente å finne ut før til høsten.

Hormonene er ikke i balanse så kort tid etter fødsel, kanskje ammer du også ?

Men ja, jeg fikk endret syklus etter første fødsel. Før jeg fikk barn hadde jeg ustabile sykluser på 20-90 dager, stort sett er sted mellom 25 og 45. Etter at jeg fikk igjen mensen etter førstemann (ds var han ca 18 mnd gammel) hadde jeg stabile sykluser på 35 dager til jeg ble gravid med nummer to. De var ikke stabile etter jeg fikk henne, men mindre varierende enn før førstemann, så sånn 30-40 dager ca da frem til jeg ble gravid med yngste og da fikk jeg satt inn en spiral og har ikke hatt mens siden.
 
Enig med sara, graviditet, amming, gjør endel endringer i kropp og hormoner, hos meg gikk det 10 mnd før jeg fikk mens etter fødsel, og da var det veldig ustabilt, tok videre 6-8 mnd før ting stabiliserte seg mer.
 
Jeg postet et spm om dette i juni-gruppen, lurer på det samme! For min del er syklusen regelmessig (27 dager), men blødningene varer mye lengre. Lurer på når dette skal stabilisere seg eller om det bare har blitt sånn.

Det som jeg husker fra mitt første fødselen for 9 år siden er at mensen ble smertefritt etter, og det har forblitt sånn siden.
 
Syklusen kan ha endret seg, eller forbli den samme. Det er egentlig ikke annet å gjøre enn å gi det tid og vente og se. Kjedelig svar, men sånn er det. :bag:
 
Back
Topp