FLERE SOM HAR BLANDINGSBARN?

FrøkenGravida

Blir kjent med forumet

Jeg er norsk og faren er pakistansk.
Jeg er lys og han er mørk.
Jeg har blå/grønne/gul øyenfarge, han har brune. 

Jenta vår på snart 3 mnd har knall blå øyne og er lys i huden (kommer ann på lyset, noen ganger så ser hun gylden ut. 

Noen som vet når øyenfargen hennes skifter? Kommer hun til å beholde de blå øynene?
Blir hun mørkere i huden? Gyldenere etterhvert?

Noen som har blandigsbarn selv og peiling?

Hørt at det mørke dominerer, men nå så er hun vel mer lik meg :)

Har en venninne som er sammen som er litt mørkere enn henne, hun har fått to barn nå, første jenta er prikk lik pappan mørke øyner og hår, andre er mer lik mamman lysere hår og øyne...
Tror det egentlig kan gå begge veier, men det er kanskje oftest det mørke dominerer.....

Jeg er norsk og far til de to eldste er fra Algerie. 

Eldste jenta har mørkeblondt hår, grønne øyne og veldig lys hud. Blir solbrent og litt brun. Guttungen er kommunebrun i håret, blå øyne og blir brun i mai. Jentungen fikk ikke grønne øyne før hun ble godt over ett år. 

Faren har sorte øyne omtrent og er veldig mørk araber, men faren hans var lys og hadde grønne øyne. 

Øynene kan skifte farge det første året. Snuppa mi er barn av en utrolig lys og blåøyd mor, og en brunøyd og araberaktig mulatt til far. Hun har gyllenbrunt hår med det som ser ut til å bli korketrekkere, blå øyne og noe mørkere hud enn barn født av 2 hvite nordmenn. Er veldig spent på hva guttungen får. Det mørke dominerer som regel, men det spørs jo litt på besteforeldrenes farger. Her er farfar mørk, mens farmor er lys. Mine foreldre er også blåøyde. Derfor ble det blå dominerende.

min eldste er lys i huden, blond, og har grønne øyne. de var blå veldig lenge. Mellomste er litt mer gylden, men likevel lys, kommunefarget hår, og mørkebrune/svarte øyne. Minste er lyyys, blondt hår og blååå øyne. De var veldig lyseblå da hun ble født. Jeg er lyyys nordmann :P blond sådan i barndommen. Faren er mørk, svart hår, brune øyne. Men de er endel litt lyse i slekta hans, men mest mørke.

Pappan til mine barn er fra Tyrkia, og begge mine er gyllne  huden, har grønn/brune øyne og mellombrunt hår. Men øynene og håret har forsåvidt jeg også. 

Sønnen min er halvt Libysk (araber ), dere kan se bilde av han i signaturen min :)
Brune øyne, brunt hår, men veldig lys huden..Det er jeg også...Men blir VELDIG brun på sommeren da :) Jeg har forresten grønne øyne, og mørkeblondt hår...
Mannen min har mørkebrune øyne,veldig mørkt hår, lys araber, men blir veldig brun i solen..Men,ble faktisk skikkelig solbrent her i sommer (Tunisia) selvom han brukte 50+ i solfaktor hehe....

Spent på hvordan neste unge blir :)

Jeg er norsk, men er ganske mørk i hår og øyne.
pappaen er halvt fillipinsk og har det strie asiatiske håret og de mørke øynene.

Linus har fått mørkt hår og svarte(!) øyne. (som vi hadde forventet)
Viljar derimot har fått blå øyne og mørk blondt hår... 

Viss jeg sier jeg har fått 100 spørsmål om hvem som er faren så overdriver jeg ikke. de sier det jo bare på tull da, men likevel. Var moro de første 10 gangene, nå er det bare irriterende! 

Pappaen har svart hår og lysebrune øyne, jeg har mørkebrunt hår og nesten svarte øyne.
Hun har mørkebrunt hår og nesten svarte øyne, som meg :) Hun er dog litt mørkere i huden enn jeg er, for jeg er veeeldig lys. Hun er en mellomting mellom meg og pappaen, men han er ikke kjempemørk da.

Jeg vil tippe hun får brungrønne øyne og være lysgyllen i huden, lett for å bli brun, men lys om vinteren, med gyllenskjær hvis det går an å si..Ikke godt å si, men spennende det der emoticon Jeg er selv halvt pakistansk, min mor hadde blå-grå øyne, min far brune, jeg fikk gulbrune øyne, svart hår og lysgyllen hud..kan være gyllen i huden, og andre ganger lysere, varierer. Gutten min, som har en far som er lys med blå øyne, hadde blå øyne som gikk over til brungrønne og så ble de brungulgrønne..lysere om sommeren og mørkere om vinteren..kommunefarget hår og lysgyllen i huden, lysere enn meg, men fremdeles gyllenskjær i

Ang det med øyefarge så tror jeg gutten min var rundt året før eg fastslo øyenfargen, ikke så lett å se når det er flere farger som blander seg inn, er vel enklere hvis det kun er en farge da, kan man sikkert se det tidligere

Jeg er norsk og pappaen er fra Pakistan. Sønnen vår har blå øyne og helt lys hud :) han er 1 år nå, så håper han beholder de blå øynene:)

No er vi begge norske då, men ville bare kommentere noko ang at brunt er dominant. Det er ikkje alltid tilfelle. Vi er begge mørk i hud, hår og øyner. Men snuppa er lys frå topp te tå..

Vi er også begge norske, men sambo er lys og har lyseblå øyne, mens jeg er mørkere og har brune øyne. Frøkna hadde mørkt hår og blå øyne lenge, men plutselig så ble de brune og håret ble skikkelig blondt.

Neri83 skrev:
No er vi begge norske då, men ville bare kommentere noko ang at brunt er dominant. Det er ikkje alltid tilfelle. Vi er begge mørk i hud, hår og øyner. Men snuppa er lys frå topp te tå..

Brunt er den dominante fargen over blått. Stor B for brunt, liten b for blått. Av kombinasjoner kan man få bb, som betyr blå gener fra begge foreldre, og blå øyne. bB med blå gener fra den ene og brune fra den andre, gir brune øyne. Bb med brune gener fra den ene og blå fra den andre, gir brune øyne. Og tilslutt BB som gir brune øyne, med brune gener fra begge foreldre. Så som du ser, er det 75% sjanse for brune øyne, og 25% for blå. Så har man tilleggsfaktorer som besteforeldrenes øyenfarge. Eksempelvis har min kjære brune øyne, mens hans mor har blå. Det betyr at han har enten bB eller Bb. Vår datter har blå øyne, hvilket betyr at hun har arvet liten b fra meg, og liten b fra pappaen, altså bb.

Jeg er norsk mens faren er fra Polynesia. Da hun ble født var hun ganske lys, men dette har endret seg merkbart spesielt de siste månedene, ihvertfall ifølge mine venninner som ikke ser henne så ofte. Nå har hun brune øyne og veldig brun hud (veldig pen kan jeg også legge til :P ) Så jeg vil anta at babyen din blir mørkere med tiden :D

Back
Topp