Flere som har begynt på barnerom?

tjuby

Andre møte med forumet
Hei! Flere som allerede har begynt å tenkt på innredning av rom til babyen? :Heartpink:Heartblue
Kanskje vil dele inspirasjonsbilder her inne? Her ventes det en jente :love017
 
Vi har kjøpt maling og har planer om å male i påsken, så det er ute av verden. Blir nok wallstickers også, men der føler jeg at jeg har god tid. Viktigste er at malingen tas mens rommet er tomt, så kan vi flytte inn ting etter hvert som det kommer i hus.
 
Nei, vi velger å ha babyen inne hos oss det første året, så vi velger å ikke tenke å styre med soverom allerede nå.
 
Vi skulle gjerne ha malt og gjort klart nå, men jeg er ubrukelig med bekkenplager, mannen utslitt av å gjøre alt og alle butikker er stengt :facepalm: Også må vi egentlig prioritere å bli ferdig med vaskerom først :nailbiting:

Vi skal også ha baby hos ihvertfall første halvår, men med to barn blir det fort litt travelt å ordne det senere. :) Det gikk fint med første, da gjorde vi ingenting før baby nærmet seg 6 mnd :)
 
Vi skulle gjerne ha malt og gjort klart nå, men jeg er ubrukelig med bekkenplager, mannen utslitt av å gjøre alt og alle butikker er stengt :facepalm: Også må vi egentlig prioritere å bli ferdig med vaskerom først :nailbiting:

Vi skal også ha baby hos ihvertfall første halvår, men med to barn blir det fort litt travelt å ordne det senere. :) Det gikk fint med første, da gjorde vi ingenting før baby nærmet seg 6 mnd :)

Det er mye av grunnen her også, jeg sliter med bekken og sambo er verdens dårligste til å male :woot: Vil ta det før jeg blir helt ubrukelig :oops: Jeg har ikke termin før 9.august, men blir mest sansynlig tidligere pga blodtrykk og vekt, så orker ikke stresse med det i sommerferien.
 
Dette er min eneste tanke ang barnerom :p skal være likt på begge barnerom, har ei på 3 år som ikke akuratt har ett innreda rom heller :p

skal i påsken pusse noen vegger og male de, en på hvert av barnerommene, ellers ingen store planer ennå :)
36B257F6-9DAF-4AE6-8B51-81EAD73510FB.png
 
Driver å rydder ut gjesterommet nå så det blir klart for maling og klargjøring helga etter påske:Heartpink
Traver Instagram og Pinterest etter inspo. Hun skal sove inne hos oss første mnd, i hvertfall så lenge jeg ammer på natterstid:love2
 

Vedlegg

  • Screenshot_20210329_174305_com.instagram.android.jpg
    Screenshot_20210329_174305_com.instagram.android.jpg
    23 KB · Visninger: 32
  • Screenshot_20210329_173312_com.instagram.android.jpg
    Screenshot_20210329_173312_com.instagram.android.jpg
    19,5 KB · Visninger: 32
  • 315f134269a1319e83420f045bfdd2f7.jpg
    315f134269a1319e83420f045bfdd2f7.jpg
    43,1 KB · Visninger: 31
Dere som har kommet litt lenger i planleggingen - hvilken farge skal dere ha på barnerommet? :) Vi må male og vil ha noe lunt og fint.

Jeg har egentlig lyst å male om jenta vår sitt rom også, liker ikke helt nyansen på grønnfargen mannen valgte, haha
 
Vi skulle gjerne ha malt og gjort klart nå, men jeg er ubrukelig med bekkenplager, mannen utslitt av å gjøre alt og alle butikker er stengt :facepalm: Også må vi egentlig prioritere å bli ferdig med vaskerom først :nailbiting:

Vi skal også ha baby hos ihvertfall første halvår, men med to barn blir det fort litt travelt å ordne det senere. :) Det gikk fint med første, da gjorde vi ingenting før baby nærmet seg 6 mnd :)
Åå huff! ja det jeg er litt redd for, å bli for plaget med smerter til at det bare blir slit å gjøre det. Skal være litt kos og :happy: blir nok soving på vårt rom de første mnd her også uansett.
 
Dere som har kommet litt lenger i planleggingen - hvilken farge skal dere ha på barnerommet? :) Vi må male og vil ha noe lunt og fint.

Jeg har egentlig lyst å male om jenta vår sitt rom også, liker ikke helt nyansen på grønnfargen mannen valgte, haha

Jeg gikk for en kombo med kontraster av jasmine, silky pink og dusty rose
 

Vedlegg

  • 4C096E8E-735B-480C-AC47-89D1CB978769.png
    4C096E8E-735B-480C-AC47-89D1CB978769.png
    45,7 KB · Visninger: 9
  • 8EB943B2-3F8B-40D2-AB95-41B911BFF1B6.png
    8EB943B2-3F8B-40D2-AB95-41B911BFF1B6.png
    45,1 KB · Visninger: 9
  • BB5DE072-DE2A-47E6-8FBA-AEAABB5258B9.png
    BB5DE072-DE2A-47E6-8FBA-AEAABB5258B9.png
    34,9 KB · Visninger: 9
Nei, men jeg har ikke et eget rom til henne. Har bare 3 soverom i huset. Hun skal uansett sove ganske lenge hos meg. Også har jeg en liten tv-stue til barna hvor hun kan ha leker og har innredet til barna under trappa. Så plass skal hun få. Etterhvert så får hun dele rom med en av brødrene sine, evt må jeg vurdere å bygge på huset. :)
 
Jeg holder på med soverom som toåringen min skal få, hun sover nå på "babyrommet".
Vi blir nok å ha baby nr 2 inne hos oss til nattammingen er over.

Jeg har revet vegg og takplater, fjernet laminat og revet to innebygde skap. Elektriker skal legge nye ledninger og vinduet skal skiftes.
Taket var fullt av løsisolasjon så det var ett himla griseri.

Heldig dere som har maling og interiør igjen, det er jo den morsomme biten!

Det jeg sliter med nå er å finne riktig gulv, det varierer skikkelig i pris og vi ser på ett rom som er 20kvm. Jeg vil også at det skal være minst mulig giftige komponenter i det.. men å finne naturlig linoleum var steike umulig. Av annet er det korkgulv eller klikkvinyl, laminat er billigst men jeg vil gjerne ha ett miljøvennlig gulv...
Av slitasje årsaker er ikke parkett eller naturlig tregulv ett alternativ dessverre.
Blir sprø av denne gulvjungelen!

Skal begynne å montere takplatene etter påsken, skal heller nyte ferien utpå familiegodset til samboer!

God påskeoppussing til dere andre!:bunny

IMG_20210329_203611.jpg
 
Vi satser på å få flytta i løpet av det neste året, og med to soverom og snart tre barn, så er det uansett begrenset hva vi får gjort her vi bor nå :p eneste et at vi må få vendt de to guttene på 2 og 3 år til å sove på samme rom hver natt, for nå sover de annenhver natt sammen, og annenhver natt med hver sin forelder, siden eldstemann er mildt sagt lite begeistret for å få lillebror inn til seg :shifty:
 
Vi har begynt på babyrommet :)

Så der fikses nytt tak, nye vegger og maling, nytt vindu, lister og gulv. Så tenkte det var like greit å sette i gang. Vi har planer om å oppgradere vaskerommet og, får se hva vi har tid og råd til før den lille er her.

Baby skal ikke sove der med en gang, men jeg er en sånn person som skulle vært ferdig med alt i går, så vi (les jeg) vil ha det klart. Ikke minst får vi, når det er klart, montert litt kommoder og brukt rommet til oppbevaring av innkjøpene så langt. For det opptar plass på gjesterommet og biblioteket :hilarious:
 
Vi har tre store soverom oppe, to er bebodd av storesøsken allerede. Usikker om vi skal bruke rom nr. 3 til babyen eller bevare det som gjesterom. Får se om noen kanskje har lyst å dele rom med lillebror etter hvert. Alt er heldigvis nyoppusset så er bare interiør som mangler. Blir nok boende på vårt rom en god stund først.
 
Planen er at babyen sover på rommet vårt det første året,og deretter overta storebror sitt rom. Da skal storebror et større soverom i andre etasje. Jeg er fremdeles så slapp og kvalm så vi venter med bytting av rom
 
Er midt i flytting, så her er det bare kaos. Overtar ny bolig 10.4, men der må det pusses opp mye, så blir vel ikke innflytting før juni en gang. Men har litt planer rundt barnerommet. Blir gutt så tenker fargen minty breeze, mulig på kun noen av veggene og har mange ideer for interiør osv. Men, møbler etc. kan vi ta etterhvert. Han blir på vårt rom de første mnd. tenker jeg, så får vi se. Det må for øvrig males osv. i vårt rom også :angelic::p
 
Iogmed at det må bygges på her for å omrokkere de ungene som allerede er i hus så blir det nok en gooood stund til jeg får begynt på babyrommet. Men, hun skal sove med oss det første halve året iallfall, så stresser ikke.
 
De to nederste bildene er lillesøster sitt rom :Heartpink Bilde nummer tre var kommende storebror sitt før han fikk litt mer «gutterom», og de to første bildene er rommet hans nå (foreløpig):love7 Flyttet inn i nytt hus på nyåret, utrolig hvor lang tid det tar å tømme alle esker og komme skikkelig på plass :angelic:
 

Vedlegg

  • 1F62C036-352F-484F-AC7D-682C8D4705D5.jpeg
    1F62C036-352F-484F-AC7D-682C8D4705D5.jpeg
    36,4 KB · Visninger: 25
  • 5D1727DA-13D0-4DC2-A65C-D28DCE61B765.jpeg
    5D1727DA-13D0-4DC2-A65C-D28DCE61B765.jpeg
    29,2 KB · Visninger: 25
  • 30BB378C-5516-4715-A981-CB6687820B8A.jpeg
    30BB378C-5516-4715-A981-CB6687820B8A.jpeg
    33,9 KB · Visninger: 26
  • 34C35566-D22B-4E9F-8A09-7F264C4F9658.jpeg
    34C35566-D22B-4E9F-8A09-7F264C4F9658.jpeg
    28,8 KB · Visninger: 25
  • 46CE2D76-724C-41EC-8F9E-F9F5C42CDDD8.jpeg
    46CE2D76-724C-41EC-8F9E-F9F5C42CDDD8.jpeg
    20,8 KB · Visninger: 25
Last edited:
Back
Topp