Takk for svarKjente fra rundt uke 15-16 med morkaka forran som førstegangs.
Men, jeg er ganske sensitiv i livmora, så merker liv fort. Som førstegangs må man ofte ha tydeligere spark for å tro på at det er liv, men om man tillater seg å tro at de andre følelsene kommer av baby så kan man merke endel.
Fra tidlig av er det litt som om noen forsiktig og litt klønete prøver å kose deg med en knoke feks. Eller at noe gnur og rører på seg litt innafor hoftekammen. Mye lavere ned enn man ofte tror![]()
Da håper jeg inderlig jeg kjenner noe om ikke så altfor lenge. Det skjer mye der nede, men vanskelig å vite hva som er hva
fått høre at det vil ta lengre tid å kjenne noe. Andre som også har hatt morkake foran med første? Isåfall når kjente dere liv første gang?

Uke 15+1, og har følt på «noe» siste uka! Med første kjente jeg vel ingenting før uke 24! Da lå morkaka forran.. da fikk jeg heller ikke noe mage sånn før rundt uke 20 kanskje, men nå har magen også kommet frem litt allerede!
Har kjent noen små bevegelser tidligere, men har vært usikker på om det har vært baby eller bare magen min, men nå i dag har det ikke vært noe tvil. Kjente ikke noe utenpå magen, men kjente at det var ordentlig romstering inni over lengre tid. Førstegangsgravid, så det er ekstra spennende å endelig kjenne bevegelser for første gang 
Kjennes ut som svak kiling/bukting/blafring. Førstegangs, men morkaken bak. Og har aldri kjent noe liknende så er helt sikker på at det er babyen! Langt nede ved trusekanten liksom, på høyre side. Veeeldig koselig og magisk