Flere som gruer seg til å føde?

Jeg gruer meg også. Hadde ingen god fødsel sist. Jeg har ikke fått noen samtale noe sted, så her kommer jeg vel til å møte opp på sykehuset i fødsel og fortsatt være redd og grue meg. Får bare høre av jordmor at det ikke er noe å grue seg til eller være redd for, hun hører ikke på meg. Så her blir det vel bare å hoppe i det. :nailbiting: Hvor ille tidligere fødsel må man ha hatt for å få snakke med noen om det lurer jeg på!
Samme er det egentlig her! Min vanlige jordmor er attpåtil sykmeldt så jeg har fått vikar.. hyggelig dame altså, men blir liksom ikke det samme som med hun jeg «kjenner» fra før.. prøvde å ta opp med hu nye at jeg grua meg, og at jeg var relativt stressa for stor unge, selvom det gikk fint sist, og fikk bare til svar at:» jojo men nå fødte du ei på 4,5 sist ser jeg uten trøbbel, så du klarer fiiint 5 kilo også»...
hallo?!!? Jeg vil ikke prøve Åssen det er!!:stop::nailbiting:
Jeg får vel finne fram tårene og grine meg til en sånn samtale..
trenger liksom noe mer beroligende enn typ «jaja ikke tenk på det» liksom..

Dere kan be fastlege henvise! Jeg har også en forholdsvis tullete jordmor uten gehør for "fødselsangst", men fastlege sendte henvisning til sykehuset for samtale med jordmor der. :) Ikke noe godt å gå med tankene alene!
 
Back
Topp