Flere som får en "attpåklatt"?

Faith

Glad i forumet
Himmelbarn
Etter 8 år som kjærester har vi nå altså bestemt oss for å få et lite kjærlighetsbarn. Både hus og fast jobb er på plass, og vi blir ikke noe yngre. Så vi fant ut at skal vi få et barn til så er det egentlig ingenting å vente på :-)
Og det klaffa på 4 pp :D

Sambo har ei datter på 16 fra før, og jeg har ei datter på 11.
Så dette blir vårt første barn sammen, og som dere ser en attpåklatt ;)

Jeg må si at det og starte "på nytt" igjen gjør meg ingenting. Jeg skal nyte alt så godt jeg bare kan, og vi kommer sikkert til å få masse hjelp fra de stolte storesøstrene :)

Flere i samme situasjon?

Samboeren min har barn fra før. Minstemann er 8 år og søsteren 12 år, så blir jo en "attpåklatt" :-)
Nå får vi vårt første barn sammen.. jeg har ingen fra før og synes dette er helt magisk! :D Gleder meg super masse og ungene synes det er kjempe stas. Minstegutten er sååå stolt over at han skal bli storebror:-)

Å så moro å høre. Jeg har også en på 16 fra før, følte med veldig alene her inne. Jeg er veldig spent på hvordan det blir. Så redd han føler seg tilsidesatt, da blir Han jo 17 da.. Men hatt et tøft år med sykdom så vi er ekstra sårbare hele gjengen.

Å så moro å høre. Jeg har også en på 16 fra før, følte med veldig alene her inne. Jeg er veldig spent på hvordan det blir. Så redd han føler seg tilsidesatt, da blir Han jo 17 da.. Men hatt et tøft år med sykdom så vi er ekstra sårbare hele gjengen.

16 åringen har jeg fra før.

Huff, får håpe han ikke føler seg tilsidesatt i allefall, og at dere kan legge sykdom og tøffe perioder bak dere <3

11 åringen hos meg ble kjempeglad! Endelig skal hun bli storesøster, og ikke lenger minst i familien :D
Men, en kveld satt vi å snakka litt og da sa hun plutselig: " du kommer til å bry deg mer om babyen, enn meg..."
Satte et lite stuck i meg... Hun er jo vant til å ha meg for seg selv for det meste, så tror nok det blir en omstilling for henne også, å skulle dele på meg.
Men jeg forklarte at jeg kommer alltid til å være like glad i henne, men at en baby trenger mer enn henne innimellom, det er ikke til å stikke under en stol. Men håper og tror hun blir vant til den nye settingen, og jeg tror det er viktig og la storesøsken bidra der de kan, så de føler seg inkludert i hverdagen ;)

Huff, får håpe han ikke føler seg tilsidesatt i allefall, og at dere kan legge sykdom og tøffe perioder bak dere <3

11 åringen hos meg ble kjempeglad! Endelig skal hun bli storesøster, og ikke lenger minst i familien :D
Men, en kveld satt vi å snakka litt og da sa hun plutselig: " du kommer til å bry deg mer om babyen, enn meg..."
Satte et lite stuck i meg... Hun er jo vant til å ha meg for seg selv for det meste, så tror nok det blir en omstilling for henne også, å skulle dele på meg.
Men jeg forklarte at jeg kommer alltid til å være like glad i henne, men at en baby trenger mer enn henne innimellom, det er ikke til å stikke under en stol. Men håper og tror hun blir vant til den nye settingen, og jeg tror det er viktig og la storesøsken bidra der de kan, så de føler seg inkludert i hverdagen ;)

Et godt råd til det er å la henne ta del i barnets utvikling, om hun har interesse for det. Å få ta del i rutiner og ting som skal gjøres med den lille kan gjrøe at hun føler seg mer som en del av det enn tilsidesatt :)

Skal jaffal gjøre alt vi kan for at han ikke føler det. Han blir jo som sagt 17
I april, og forstår nok litt mer. Tror det er en motivasjon for han nå når han er syk, vi sier til han at han har en stor jobb foran seg, så bare å bli 100% frisk. Heldigvis har han noen mnd på seg. Spennende blir det. Jeg er jo dobbel så gammel som når jeg fikk han også. Selv om jeg fremdeles er ganske ung da hehe.
Mye å tenke på ja. Men nå er fokuset 100% på han, og er glad vi kan ha de fokuset noen mnd til. At babyen ikke kommer i morgen liksom! :)

Skal jaffal gjøre alt vi kan for at han ikke føler det. Han blir jo som sagt 17
I april, og forstår nok litt mer. Tror det er en motivasjon for han nå når han er syk, vi sier til han at han har en stor jobb foran seg, så bare å bli 100% frisk. Heldigvis har han noen mnd på seg. Spennende blir det. Jeg er jo dobbel så gammel som når jeg fikk han også. Selv om jeg fremdeles er ganske ung da hehe.
Mye å tenke på ja. Men nå er fokuset 100% på han, og er glad vi kan ha de fokuset noen mnd til. At babyen ikke kommer i morgen liksom! :)

Dere får ha lykke til <3
Er i grunn greit at man går gravid i 9 mnd, så alle får forberedt seg på sett og vis :)
Går nok bra dette skal du se ;)

Dere får ha lykke til <3
Er i grunn greit at man går gravid i 9 mnd, så alle får forberedt seg på sett og vis :)
Går nok bra dette skal du se ;)
Ja det er sant. Man trenger de månedene der altså. Uten tvil :) Takk takk

Back
Topp