Flere som er sultne HELE tiden?

FruTB

Betatt av forumet
Hvordan løser dere det? Jeg kan ikke spise det kroppen skriker etter annen hver time, da legger jeg på meg alt for mye (er stor fra før). Sist graviditet la jeg ikke på meg noe særlig - men da var jeg heller ikke sulten på samme måte...

Nå blir jeg uvel, kvalm, trøtt og energiløs om jeg ikke spiser. Vet ikke helt hvordan jeg kan løse dette uten å bli alt for stor ...

Nå går ikke jeg så veldig opp i vekt da..men jeg spiser også veldig ofte grunnet det samme som deg (brødmåltid hver 2-3time). Fokuserer da på å spise mat jeg vet holder en stund, grovt hjemmelaget brød, gjerne havregryn!, og sunne pålegg. Nøtter, avokado, grønnsaker og div mellom måltidene. Nå har ikke jeg lyst på usunne saker i det heletatt ettersom at kvalmen sitter litt i enda..så det gjør det selvfølgelig lettere å ikke legge på seg. Man må jo bare spise når man blir sulten! Jeg har i perioder vært dårlig til det pga dårlig matlyst, men tvinger i meg mat uansett når sulten melder seg :)

Hvordan løser dere det? Jeg kan ikke spise det kroppen skriker etter annen hver time, da legger jeg på meg alt for mye (er stor fra før). Sist graviditet la jeg ikke på meg noe særlig - men da var jeg heller ikke sulten på samme måte...

Nå blir jeg uvel, kvalm, trøtt og energiløs om jeg ikke spiser. Vet ikke helt hvordan jeg kan løse dette uten å bli alt for stor ...
Jeg var sånn i starten!! Gikk egentlig konstant og gnagde på grønnsaker!! Jeg kan heller ikke spise hva jeg vil! Men jordmor anbefalte grønnsaker, for det kan man spise så mye man vil av:) lagde meg poser med oppskjærte grønnsaker og hadde med meg overalt!! Er ikke like sulten nå lenger:)

Jeg er også mye sulten, og har dessverre ikke lyst på grønnsaker. Mye sunn mat byr meg faktisk i mot.
Men nå må jeg prøve å skjerpe meg litt, ellers blir det maaaange kilo ekstra..

Føler jeg spiser konstant! Dessverre alt for mye usunt også.. Men har sug etter noe hele tiden, og er ikke alltid man har mulighet til å lage sunne måltider.. Håper jeg klarer unngå legge på meg alt for mye!

Er et skikkelig matvrak for tiden :p Skulle ønske det kun var sunn mat jeg spiste, men dessverre ikke :p

Så glad jeg er over den der. Var sånn fram til uke 14. Våkna drit kvalm på mårran siden jeg ikke hadde spist på natta. Jeg måtte ha kjeks osv på nattbordet. Men sist sv fikk jeg mamma til å bake knekkebrød av bare korn og fiber osv. Gikk å tygde på ett sånt knekkebrød gjennom hele dagen. Hjalp også mot forstoppelse ;)

Back
Topp