Flere som er redd for MA??

Bkno4702762

Andre møte med forumet
Flere som er redd for MA, som ikke har så mye symtomer fra før av, selv om det kan være helt vanlig??

Jeg! Har hørt hjertelyden en gang hos
legen for et par uker siden men har lite/ingen symptomer så er litt engstelig :/ Må bare holde ut til jordmortime om et par uker for å høre hjertelyden igjen.

Har veldig lite symptomer, men jeg har roet meg ned :) hadde MA for et år siden, men hadde en helt annen "følelse" da.. Helt sikker på at alt er i den skjønneste orden med dere begge :)

Frykten ligger der, men er mye roligere nå som vi har vært til UL hos spesialist i uke 12, og alt var perfekt! Men ja, må innrømme at jeg fra tid til annen er innom tanken..

Yes!

Jeg var veldig redd for at noe skulle være galt de 3 første mnd, for har nesten ikke hatt noen symptomer. Men etter 2 tidlige ultralyder så har jeg endelig roet meg ned og begynt å glede meg :)

Jordmor fant ikke hjertelyd igår (14+1), men morkaken ligger foran denne gangen, så hun sa de ikke pleide å høre hjertelyden før uke 17-18.

Liiiiiiiiivredd! Ikke for å skremme men har opplevd det... og mine symptomer forsvant ikke fordiom.

J+H=♡29.mai04 - ♡30.09.04 - ♡24.10.05 -
- Tordentroillet☆des'07 - Ulvesessa☆aug'10-
- Munin, ørlille englebror☆ventet 15.okt'13,kom som himmelskatt 24.april og satte dype spor-
- give me babydust ☆ drømmer og håper forsiktig om ☆♡lillePilten♡min♡☆ -

Liiiiiiiiivredd! Ikke for å skremme men har opplevd det... og mine symptomer forsvant ikke fordiom.

- Munin, ørlille englebror☆ventet 15.okt'13,kom som himmelskatt 24.april og satte dype spor-
Jeg også.. Vettskremt!!

Jeg får heldigvis god oppfølging... som hjelper litt
Vært på 3 ul, nr 4 blir nå 17.
Vært 3-4 snarturer hos legen min
- men viktigst av alt... har to jordmødre som jeg har timer hos.. ei på kommunen og ei på familie ambulatoriet.
- kjøpt meg dopler, men ikke funnet hjertelyd enda, men freaka heldigvis ikke ut fordi om.

Har du opplevd en MA tidligere siden du tenker så mye på det? Det er jo mange som nesten ikke har symptomer i hele tatt, uten at det er noe i veien. Jeg tenker at det er dumt å gå å engste seg og tenke på alt som KAN skje, det blir jo bare slik at man går å skremmer seg selv opp. Men skjønner det er lett å bli engtelig om du har opplevd det før.

Jeg mistenkte MA den gangen jeg gjennomgikk en. Mistet symptomer og kom aldri til det punktet av jeg ble kvalm. Da det ble oppdaget hadde det gått nesten 3 uker siden fosteret døde. Min mor kom på ordinær ultralyd og fikk beskjed om at fosteret ikke var større enn en peanøtt. Og hun hadde følt seg veldig gravid. Så det varierer visst der også.
Jeg er fortsatt redd for å niste. Og jeg har vært på 4 ultralyder så langt. Har mistet i flere forskjellige stadier tidligere, så det sitter nok i enda.

Så absolutt redd for det ja! Lite symptomer og to tidligere SA som surrer i hodet, pluss en generell følelse av å ikke være gravid. Bor i Östersund og her finnes ikke privat ultralyd og får heller ikke på sykehuset bare på grunn av bekymring. I tillegg mente jordmor at det var for tidlig å sjekke hjertelyd (er 12+1 i følge menstermin), og at de helst ikke gjorde det før etter oul, fordi det var så usikkert.... :( jordmor i Norge fant hjertelyd ganske tidlig ved siste svangerskap da... Så får vel leve i uvisse noen uker til! :(

Back
Topp